Hallo Wij hebben de afgelopen jaren veel veranderingen mee gemaakt in de psz! Mijn oudste kon nog 2 ochtenden voor normale prijzen Bij mijn middelste gingen de tarieven nog omhoog, en kon alleen ochtend en middag voor normale prijzen anders betaalde je weer meer en uiteindelijk de jongste kwam erbij en werd het een flink bedrag wat er per maand af ging! Nu zit alleen de jongste er nog op, is het geen psz meer maar valt het onder de wet kinderopvang en krijg je vanuit de belasting een vergoeding en moet je bepaalde uren afnemen en betaal je per uur! Wat betalen jullie nu? Hier in Eindhoven 129 per maand en krijg ik van de belasting 65 euro dus betaal ik per maand 64 euro...is dat niet een beetje veel voor die paar uurtjes? Hij gaat een ochtend en middag, en ik moet hem als laatste brengen en als eerste halen zeg maar ivm 2 oudere op de basisschool.. Hij is nu 3 jr..dus ik wil dat laatste jaar wel afmaken maar pfff wie heeft het tegenwoordig nog breed?? Ik ben benieuwd of iedereen zoveel betaald per maand???
Hoi, mijn dochter kan waarschijnlijk in mei terecht op de psz, wij gaan 1 ochtend in de week doen, dit is van half 9 tot 11 uur, en we betalen dan 25 euro per maand. Dit is zonder bijdrage van de belastingdienst etc.. Ik denk dat het per regio ontzettend verschilt wat je betaalt. Zouden we 2 ochtendjes per week doen kost het geloof ik 42 euro.
Ja ik denk ook dat het erg per regio verschilt waaronder ze vallen...wij hebben hier korein en lumensgroep De psz is door een kinderopvang hier overgenomen..waardoor de kosten niet nog hoger zijn geworden! Maar inderdaad dat klinkt nog goed betaalbaar! pfffff blij als hij op de basisschool zit...37.50 per jaar haha!
Hier hangt het van je inkomen af. Wij gaan straks 75 voor een ochtend en middag betalen. Maar de lagere inkomens kunnen naar dezelfde PSZ voor zo'n 37,50. En de allerlaagste minima kunnen daar nog compensatie voor krijgen ook..
Hier moeten wij ook 75 euro betalen voor een ochtend en een middag.....en dan vallen wij écht al onder de lagere inkomens....(1650) En dan kijken ze hier ook naar wat je verdient, echt een groot bedrag vind ik het voor een inkomen van 1650..... Het is echt te duur voor ons, dus zoontje gaat om die reden helaas niet.
Er zijn hier de laatste tijd meer topics over geweest en er zijn zelfs regio's waar het nog véél duurder is. Wij betalen 50 euro per maand voor 2 dagdelen. Vind het wel redelijk aan de prijs. Als je onder een bepaald loon zit betaal je hier 10 euro per maand maar daar zitten we boven. Maar ja, mijn dochter vind het echt fantastisch, dus het 'moet' maar even anderhalf jaar. Straks is de basisschool lekker goedkoop vergeleken bij dit . Maar toch is het raar dat de psz zoveel duurder is dan de basisschool.
Omdat wij een eigen bedrijf hebben vallen we in de hoogste categorie, dus 70,00 per maand voor twee dagdelen. De jongste wordt in juni 4 gelukkig, dus nog even volhouden want dat bedrag is ook voor ons erg veel. Maar ik lees veel verschillen in prijzen! Dan mogen we nog van geluk spreken. Als ik nog een jonger kind had gehad dan weet ik niet of ik ze naar de PSZ zou laten doen ivm de hoge kosten.
Wij hebben onze dochter ingeschreven voor 3 dagdelen per week. Ze zal waarschijnlijk ergens in oktober beginnen. Had nu even uitgerekend wat het precies per maand ging kosten, en schok daar behoorlijk van.. De kosten zijn 40 euro per week, 39 schoolweken per jaar, dus dan hebben we het over 1560 euro per schooljaar. (1560:12=130 euro p.m.) Geloof niet dat je daar nog iets van terugkrijgt, als er al subsidies voor zijn, vallen we daar waarschijnlijk buiten.
78 euro en krijgen ook niks terug van de belasting, maar heb het er zeker voor. Hij gaat trouwens 4x2,5 uur.
Wij gaan 42 euro betalen voor 2 x 2,5 uur. Dit is hier voor iedereen nu begreep ik, inkomen maakt niet meer uit.
Wat een prijsverschillen zeg! Hier is het trouwens ook niet inkomensafhankelijk, iedereen betaalt hetzelfde. Er zijn ook wel vergoedingen voor in bepaalde situaties maar wij vallen daar buiten. Gelukkig vallen de prijzen hier erg mee als ik dat zo lees phew!
Dit is ook niet veel, da's nog geen 20 euro voor 2x p/week! En dacht dat wij al goedkoop zaten . Is dit incl. aftrek van vergoedingen?
Hier 106 euro in de maand voor 2 ochtenden per week, Krijgen niks terug en is ook niet inkomensafhankelijk. Alleen ouders van VVE kindjes betalen minder, dat wordt wel deels vergoed.
Nu nog 55 euro voor 3 dagdelen, de gemeente betaald 1 dagdelen en dat gaat er na de zomervakantie af dan gaat ze dus nog maar 2 keer!