Wie nog meer puberende kids rond het 10 jaar??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bamjolan, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De vraag zegt t al.
    Wie heeft er ook kids die beginnend aan het puberen zijn rond het 10e jaar??

Ik weet soms echt niet meer hoe ik haar nu moet corrigeren.
    Of dat ik vanaf deze leeftijd meer moet praten ipv straffen.

Hoe doen jullie dat?
    Ook als hij of zij een kort lontje heeft?:)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Haha herkenbaar!! Onze oudste is net 10 en al heerlijk aan het (pre) puberen. Hier is hij nog deels corrigeerbaar. Is hij echt voor geen rede vatbaar stuur ik hem naar zijn kamer en mag hij naar beneden komen als ie weer zichzelf is en dat is meestal al snel.

3. knap

knap Niet meer actief

Ik sluit me aan.

zie ook mijn topic boze puber.:)

Ik probeer zo veel mogelijk me geduld te bewaren zijn mening mee te laten tellen en vooral praten.

Maar soms schiet ik echt uit me slof.

;)

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier ook een beginnende pubermeid, ze begint borstjes te krijgen (knobbeltjes onder haar tepel). Idd een erg kort lontje. Soms schreeuw ik te hard om haar te intimideren maar dat is niet de goede manier. Dus tips zijn hier ook welkom, ik lees lekker mee.
    We hebben drie meiden pffff, soms zie ik er enorm tegenop, vooral de oudste is een uitdaging. Zit je gezellig met zijn allen te tafelen en dan begint zij te mieteren en haar zus uitdagen, uiteraard volgt daar een ruzie op uit. Of als ze moe is dan moet je helemaal uitkijken wat je zegt tegen haar. Gelukkig heeft ze een klein hartje en komt ze het snel goed maken.

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn oudste wordt in april 10, maar begint ook al te puberen.
    Hier uit het zich vooral in onverschilligheid. Ze kan me echt zo aankijken: 'waar maak je je nou druk om..?' En alleen al zo'n blik laat me af en toe uit m'n slof schieten.
    En ook die laksheid en slordigheid en alles maar vergeten....

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vonnie73 hier ook zo'n meid!
    Ook al beginnende borstjes (die knobbeltjes), ook maar alvast begonnen een tijd terug met vertellen over menstruatie.

Hier daagt ze ook uit, maar heeft ook een grote mond.
    Is ook een beetje aan het "chanteren" als ik haar corrigeer of ergens op aanspreek, dat vind ik nog het vermoeiende er aan haha

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    En als je ze iets vraagt om te helpen of ze doet het zonder te mopperen maar vaak geen reactie of ´daar heb ik geen zin in´. En idd een rommel, bijv. te lui om haar pyama op te ruimen (laat ze in de huiskamer op de grond liggen grrr).
    En als blikken konden doden haha dan lag ik lang in een kist.
    Gelukkig heeft ze ook lieve momenten dan kan ik weer van haar genieten. Ik kan een hele lijst opschrijven en die zal de komende jaren alleen maar langer worden.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Is dat niet typisch meiden :D

Mijn dochter van 6 kan er ook wat van!

In tegenstelling tot mijn zoon van bijna 10, hij is juist heel makkelijk. Hij heeft wel een periode gehad van uittesten. Maar moet zeggen dat hij erg rustig is geworden.

Tuurlijk heeft hij wel zijn momenten, even een driftbui, maar ik negeer dat gewoon, en dat gaat prima. Grote mond hoeven ze hier niet te proberen, is gelijk voor straf naar zijn kamer.

Betreft het opruimen, hoef ik maar 1 kick te geven, en meneer ruimt op.

Maar mijn dochter krijg ik nog stelles mee denk ik, pittig dametje.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha ja het is zeker ook meid eigen! :D

Hoe straffen/corrigeren jullie je kids?
    Naar de kamer sturen? Iets afpakken van pc, tv oid?
    Ben ik heel benieuwd naar, ik vind t soms heel lastig!

10. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik stuur haar gelijk naar haar kamer als ze een grote mond heeft. Soms leg ik een sanctie op dat ze eerder naar haar kamer moet ´s avonds. En als ze het echt te bont maakt dan dreig ik dat ze niet naar de voetbaltraining mag, dan luistert ze meteen (ik heb hem maar 1 keer gebruikt want deze dreiging voelt niet goed). Ik kan ook wel tips gebruiken geloof ik.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochter laat haar niet naar haar kamer sturen, zo frustrerend.
    Ik moet haar dan slepen maarja een kind van 10 tillen?? Haha!
    Ik dreig ook vaak dat ze gewoon geen zakgeld krijgt, dat werkt wel, ik pas het wel toe.
    Maar ik merk wel dat ik makkelijk zeg dat ik het zakgeld voor 2 weken of meer afpak en dat is natuurlijk weer niet nodig.

12. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier in het begin de wii en DS afgepakt....mare op een gegeven moment keken ze daar niet meer naar om, dus was niet echt meer een straf voor ze.

Nu is het voor straf ff naar hun kamer (de oudste 2 dan) En of zakgeld inhouden, of binnen blijven na schooltijd. Mocht op de dag van binnenblijven weer iets gebeuren met een grote mond of wat dan ook, hup weer een dag binnen blijven erbij.

Jongste krijgt als straf, op de trap zitten, en een dag niet buiten spelen.

Helpt tot nu toe erg goed!

Oja, heb ook even met symbolen systeem gewerkt. Mochten ze kiezen uit een smiley of hartje. Voor elk goed gedrag per dag, kregen ze een symbool erbij op het magneetbord. Na 5 symbolen mochten ze beslissen wat ze mochten eten. Mare dat hielp hier dus niet :(

13. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0

Ha, ook een voetbalmeid, wat leuk he.
    Hier is de puberteit ook al lange tijd in aantocht. Dochterlief is nu 11 en ligt vooral vaak in de clinch met mijn vriend (niet haar pappa) grote mond enzo.Heel herkenbaar allemaal. En zo vreselijk verontwaardigd doen als je haar aanspreekt over bv de troep in haar kamer. Heel erg vermoeiend poeh. Straffen met training afzeggen, doe ik persoonlijk niet, want daar heb ik mezelf eigenlijk het meest mee. Dan gaat ze de hele avond zaniken en zeuren. Ook vind ik sporten veel te belangijk.
    Niet afspreken en geen computer zijn hier de meest effectieve maatregelen. Want naar haar kamer sturen heeft zo weinig zin, daar staat tv, computer dus is geen straf he:D

Het gaat nog een paar jaar duren, dus succes allemaal:D

liefs Pluisje

Deel Deze Pagina