dochter van 4 zit aan ALLES en maakt het het liefste stuk! HELP!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hizi, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hizi

hizi Niet meer actief

Pfff ik word soms gek echt knettergek van mijn 4 jarige dochter.
    Ze zit werkelijk OVERAL aan en kan alles gebruiken om mee te spelen.
    Nu snap ik dat bepaalde dingen heel interessant zijn maar ze zou nu ze 4 is toch wel redelijk moeten begrijpen dat bepaalde dingen niet om mee te spelen zijn :x
    Vandaag had ze mijn USB stickje gevonden en vervolgens in haar mond gedaan terwijl ze een banaan zat te eten en dus een prutje banaan in dat USB stickje heeft gepropt :(:$ geen idee ze erop komt om zoiets te doen maar ik was echt woest toen ik het zag en dat USB stickje is dus ook kapot :(
    Gelukkig stonden er alleen liedjes op en geen foto's of iets.
    Ik ben dus echt heel boos geworden maar het kan haar echt niets schelen , gister hadden we ook al een dag dat ze me tot waanzin dreef en kreeg ik een huilbui :( want soms trek ik haar gedrag echt niet meer.
    Ze luisterd voor geen meter en kan soms echt gemeen doen tegen haar broertje en hoe kwaad ik ook word het interesseert haar niets.
    Ik word zo langzaam aan gek van haar gedrag en ben blij als ze naar school is want dan heb ik teministe rust en kan ik even bijkomen.
    Weet iemand hoe ik moet reageren of wat kan ik kan doen?
    Ik heb geprobeerd ook heel koel en rustig te reageren maar dat helpt ook niet :$
    help ?? !!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien is ze gewoon ook wel toe aan school??

Ik heb een jochie van 2,5. Dus wel een stukje jonger. Maar ons aanpak is eigenlijk simpel. Consequent zijn..

Als hij dwars is, iets bewust doet terwijl het niet mag gaat hij naar de gang, na waarschuwen. Daar blijft hij 2 minuten zitten (zoveel als ze oud zijn), en daarna halen we hem op en praten we nog kort over de situatie. Soms is 1 keer genoeg om hem uit een dwarse bui te halen.
    Maar laatst heeft hij 5 keer achterelkaar, om dezelfde situatie(opruimen) op de gang gezeten. Daarna hielp hij mee, en de keren erop was 1 keer genoeg.
    Nou zit ons jochie echt niet vaak op de gang. Soms een hele week niet, dan is waarschuwen wel genoeg. Maar in fases is hij dwars en koppig, dan zit hij gerust 3-4 keer op een ochtend daar. Maar het helpt hier echt, ons jochie gaat vaak ook vrijwillig naar de gang..

3. hizi

hizi Niet meer actief

Mijn dochter gaat al naar school toe en ben altijd blij dat ik dan even een paar uurtjes de tijd heb om bij te komen.
    Ik ben ook wel consequent alleen het vervelende is mijn man totaal niet.
    Ik denk dat het aandacht is wat ze vraagt en dan op deze irritante manier :(
    Op de gang zetten heeft totaal geen effect ze vind het zel best :x ze heeft echt een heel apart karakter haha!!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Doe je weleens iets alleen met haar? Mijn zoon kan ook lekker meuten op zijn tijd. Wat helpt is inderdaad consequent zijn (inderdaad gebruiken wij ook de hoek als straf methode), maar ook 1 op 1 aandacht geven kan een ander kind van haar maken. Door de dagelijkse drukte van het huishouden, man, ander kind etc. schiet het genieten van je kinderen er nog weleens bij in. Ik neem Milan regelmatig even alleen mee op pad, zijn zus van bijna 3 blijft dan even bij papa. We doen niet zoveel bijzonders hoor. Even fietsen in het park, samen een boodschap doen of gewoon ff lekker een wandeling maken met onderweg even spelen in de speeltuin. Hij kan hier erg van opknappen en ikzelf trouwens ook...

Deel Deze Pagina