Jongens vinden vaak stripboeken leuk. Suske wiske,s spiderman dat soort bladen of de donald duck Meisjes daar heb ik me nog niet in verdiept. Totaly spice of iets dat soort dingen winks
Boeken van Carry Slee, Mieke van Hooft, Roald Dahl, Paul Biegel en Paul van Loon zijn meestal wel goed rond die leeftijd dacht ik zo..?
ik las toendertijd heel veel van Roald Dahl... Carry Slee las ik ook wel maar dan moet je echt de wat kinderlijke boeken van haar pakken. (die echt op basisschool gericht zijn) Andere boeken/schrijvers voor die leeftijd die ik persoonlijk erg leuk vond: Lydia Rood, Tonke Dragt, Sjoert Kuijper, Jacques Vriens, etc.
Jongetje van 8, rustig kind, gemiddeld intelligent. Ik dacht dat Slee en van Loon voor oudere kinderen was? Dolfje Weerwolfje had ik al zien staan, maar dat klinkt eng of valt dat mee?
Dolfje Weerwolfje is erg leuk voor die leeftijd. Er is zelfs een tijdschrift van Dolfje Weerwolfje en die is voor groep 4-5-6 (de jongens dan.. de meisjes hebben daar een ander tijdschrift) hier kun je wat meer over de boeken en film vinden: Homepage - Dolfje Weerwolfje
Dolfje Weerwolfje is super! Mijn dochter is er ook helemaal wild van (is ook lid van de club, hartstikke grappig) en is de hele serie bij elkaar aan 't sparen. Ze is al een aardig eindje op weg. Het is voor achtjarigen soms misschien spannend, maar eng zou ik 't niet noemen. Het gaat meer over 'anders zijn', 'geaccepteerd worden' en dergelijke, dan echt over weerwolven zoals wij ze kennen uit de films. De Pinkeltje-serie is idd leuk, die las ze vorig jaar in een ruk uit. Ze heeft nu net een paar boeken van Roald Dahl uit trouwens..
mijn zoon van 8, verslind "griezelbus"boeken. geronimo stilton vindt ie ook geweldig donald duckjes is ook favoriet.
Denk ook eens aan informatie boeken van de junior serie, in de bieb te leen, over diverse onderwerpen. Dit kan interessant zijn voor kinderen die weinig geduld hebben of minder geïnteresseerd zijn in verhalen. Ook boeken over dieren, encyclopedie voor basisschoolleeftijd, dino-boeken, boeken over de ruimte of ridders doen het vaak goed. De boeken van meester jaap zijn grappig. Denk eens aan een raadsel of moppenboekje. Ach en zo is er nog veel meer. Als ze maar lezen.
Hier is zoonlief vrijdag 9, maar vanaf zijn 6e is Donald Duck niet meer weg te denken! Dus ik zeg Donald Duck met stip op één!
Ik zou zelf advies vragen bij het kinderboekenwinkeltje hier in de stad. Geronimo Stilton zou ik zelf niet kopen (kwaliteit), Dolfje zou ik moeilijk vinden ivm 'engheid'. Tim en Taco redden een zeehond - Top Kinderboek (volgens kennis erg leuk) Zoekresultaten - Querido Kind Bijvoorbeeld: Abeltje ... geweldig , maar ook Guus Kuijer (Tin Toeval) etc.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het boek: "Schaatsen in de mist" gekocht van Hans Kuyper. Gaat over een jongen en meisje, een tweeling die als de mist opkomt toch nog even gaan schaatsen op het grote meer! Whoeeee!