Hoi Mijn jongste is 5 en is snachts nog niet droog. Mijn oudste dochter was op 3 jaar overdag en snachts droog. Weten jullie soms tips? Ik heb de indruk dat ze dit zelf nog niet wil maar in okt 2016 gaat ze naar t eerste leerjaar en gaat ze op klasuitstap voor 2 dagen. Ik zou voor haar dan wel wilen dat ze droog is. Groetjes
Oktober duurt nog lang! Het is heel normaal met 5 jaar nog niet droog te zijn, m'n dochter heeft ook nog een luier nodig. Je kan het in een weekend of vakantie proberen, bed dubbel opmaken, waterdichte molton, hoeslaken, waterdichte molton, hoeslaken, extra deken evt klaarleggen. En dan na het avond eten niet meer drinken, plassen, liggend(!) verhaaltje voorlezen, tandenpoetsen, plassen (dus 2x) en naar bed. Eventueel om 22u wakker maken en naar de wc laten gaan. Dan hopen op een droge ochtend. Maar de 22u heeft ze bij ons nog maar zelden droog gered.
Wachten.. Het is best normaal dat kinderen tot 6 jaar niet droog zijn in de nacht. Bij mijn oudste ging ze ook begin groep 3 op kamp, dan zijn sommigen net 6, en ik weet van 2 kinderen dat ze nog niet droog waren in de weken ervoor. De ene is het geworden in de 2 weken ervoor, de andere is opgehaald door zijn ouders in de avond. Maar daar was ook nog iets anders mee aan de hand (allergie geloof ik). oktober duurt nog best even, dus ik zou nu nog niet gaan panieken
Hier ook een dochter van toen 5 die in september met school op kamp ging. Ik ben ruim van te voren een plaswekker gaan halen en ben daar mee begonnen. Dat heeft goed geholpen ze is nu over het algemeen droog. Pas als ze echt te veel gedronken heeft het savonds kan het nog wel gebeuren dat ze een nat bed heeft.
Tot 7 jaar is het heel normaal dat ze snachts nog niet zindelijk zijn. Wachten... en anders dry nights? Ziet er wl minder uit als een luier
Dochter is een vroege leerling en werd de maand erna 6. En op school gaan ze in het begin van het jaar 3 dagen op kamp om elkaar te leren kennen.