hoihoi, ff een vraagje, ik heb gister mijn kleintje getempt (af en toe doe ik dat) niet omdat ze warm voelde ofzo, maar ze was 37.8 een uurtje later weer getempt en toen was ze 36,8 had haar wat minder kleertjes aangedaan, dus ws was ze wat afgekoeld. ik maak me niet ontzettend zorgen ofzo, ben al eens bij de ha geweest om dat te vragen, die zei dat dat wel normaal is alleen vond ik zelf boven de 37,5 wel hoog. vanmorgen was ze 37.3. ze is verder vrolijk, brabbelt, allert, en drinkt goed.. herken het alleen niet van de andere kinderen (misschien was ik daar toen ook niet zo mee bezig) herkent iemand dit?
Hoi! De normale temperatuur voor een baby is tussen de 36,5 en 37,5 graden. Tot 38 graden is verhoging en 38 of hoger is koorts. De temperatuur van een klein kindje kan heel snel wisselen. Als ze enthousiast gespeeld hebben of even flink gehuild, kan de temperatuur al snel een beetje oplopen. Een beetje verhoging en zelfs koorts kan ook niet per definitie kwaad. Kijk idd gewoon lekker naar je kindje, is ze vrolijk, alert, eet/drinkt/slaapt ze goed, is er geen probleem, zelfs niet als ze koorts zou hebben. Liefs!