Daar heb je gelijk in. Zo gemakkelijk is het bij ons ook niet, want ik slaap zelf ook heel slecht nadat ik haar nachtvoeding gegeven heb. Maar ik slaap uiteraard ook heel slecht als ze 10 keer huilend wakker wordt. Dus kies ik er dan maar voor om haar behoefte (honger) voorop te zetten. Ik bedoelde vooral dat ik het steeds zo gek vind dat mensen vinden dat eens een baby het zonder nachtvoeding gedaan heeft, het zo moet blijven. Terwijl je dat nu eenmaal niet altijd in de hand hebt.
die sprongen zijn niet leuk maar tsjah je moet zo'n fase toch gewoon uitzitten.. ik merk wel dat de sprongen steeds een beetje heftiger worden, de fase van 6 maanden werd hij snachts ook steeds wakker en gewoon een fles gegeven, honger is honger.. bij mijn 1e was ik er op tegen, een fles snachts,ook bang voor gewenning. maar na de sprong pakte zij haar gewone ritme weer op. je kan ze moeilijk laten huilen van de honger.
Mijn man kan ook totaal niet tegen de onderbrekingen 's nachts, dus ik slaap regelmatig een nacht met haar beneden en dan kan hij bijtanken.
Vind ik ook. Als je zelf 's nachts wakker wordt en je hebt rammelende honger, pak je toch ook gewoon even een cracker of weet ik wat? Ga je jezelf toch ook niet dwingen om tot het ontbijt wakker te liggen van de honger, omdat je nu eenmaal geen nachtvoeding meer nodig hebt?
Je leest niet goed, en lezen is heel belangrijk op een forum alvorens je een mening geeft. Er staat dat ik het geen gewenning wil laten worden, maar m'n kind geen honger laat lijden en dus een fles geef . Voorheen had ze geen honger, was enkel wakker tijdens de 4 maanden sprong, tut erin en het was goed. Nu wil ze dus een fles en krijgt die ook. Maar jij kent m'n dochter niet en weet niet hoe snel zij gewend is aan iets. Als ik bijv. de nacht keer op keer terugga voor een speen. Dan maakt zij er elke nacht een feestje van, het is een bijdehandje . Vannacht ging overigens goed, vandaag dronk ze de ochtend haar fles helemaal leeg, de middag liet ze haar brood en 100 cc melk staan, vanavond dronk ze 170 cc van haar fles. Groenten, fruit, diksap en tussendoortje heeft ze wel keurig gegeten. Maar maak me toch wel zorgen om die flessen van haar. Kan het er ook niet inproppen even grof gezegd. Zij geeft aan ik wil niet meer, duwt de fles weg en gromt haha. Vannacht kwam ze weer niet, benieuwd hoe het vannacht gaat. Kan me nooit voorstellen dat ze hier voldoende aan heeft, maak me er best zorgen over. Maar als zij het niet wilt en ook niet komt de nacht dan geeft ze mi genoeg, komt ze we dan krijgt ze een fles.
Mijn nachtrust boeit me niet zo, m'n kind is belangrijker. Liever dat ik wakker lig, dan dat zij wakker ligt van de pijn, honger oid. Zelf kom ik wel moeilijk in slaap, maar dat heb ik helaas al sinds het overlijden van m'n man. Ze willen me er slaap pillen voor geven, maar dat wil ik niet, omdat ik bang ben dat ik m'n meisje niet hoor, en dat is niet de bedoeling. Zal inderdaad eens dentinox geven voor de fles. Ze praat ook tijdens de fles nu, en blaast soms en speelt dan met haar speen. Ze kauwt er overigens ook op, evenals op haar tutje.... Doen jullie dat met je vinger erop? Ik dus wel....
Nee, dat heeft me al een paar keer mijn vinger "gekost" Ik smeer het met een wattenstaafje in de mond. Paar druppels erop doen, en smeren maar. Overigens smeer ik het zowel een paar minuten voor de fles, als na de fles. Voor de fles, zodat het een beetje verdoofd en na de fles, omdat ik het idee heb dat het met de fles drinken er weer "afspoelt", dus nog een keertje. Ik duim voor wederom een goede nacht!!
Caitlyn is ongeveer even oud en die drinkt ook matig momenteel. Vindt van alles en nog wat om zich heen interessanter, maar bijt ook veel op de speen en heeft ook duidelijk wel last van de tandjes. En dan haalt ze dus 's nachts toch in Dentinox smeer ik idd met m'n vinger erop, met een wattenstaafje komt er volgens mij weinig op het tandvlees, omdat alles dan in het watje trekt en daar blijft zitten voor mijn idee, en met m'n vinger kan ik tenminste goed voelen of ik op de goeie plek zit Wat betreft slaapmedicatie: ik heb hier voor zonodig lichte slaapmedicatie, (temazepam 10 mg). Slaap al 5 jaar slecht door zwangerschappen en wakkere baby's/dreumes, waardoor m'n slaapritme zo om zeep is dat ik vaak als ik dan eindelijk kan slapen, niet meer slaap. Dan kan ik dus, als ik toch echt even heel hard die slaap nodig heb, een capsule nemen en dan val ik tenminste in slaap. Omdat het enkel een inslaapmiddel is, word je gewoon weer wakker hoor Ben nog steeds eerder wakker van Caitlyn dan, dan mijn man wakker wordt...
Jij schrijft in je op dat t tegen je principes (!) is om een fles te geven, dat lees ik als je hebt overwogen en eerder besloten het niet te doen, al kom je daar gelukkig op terug. Dat je die bewuste, toen theoretische, afweging gemaakt hebt vind ik al ver gaan. Ik kan heel goed begrijpend lezen, dank je Ik gebruik gengigel, en breng t inderdaad met de vinger aan, zou niet weten hoe anders!
Oké, dan ga ik dat eens proberen. Ik hoop het ook en anders geven we gewoon een flesje. Vindt het alleen zo sneu want ze wordt echt heel verdrietig wakker dan, en m'n meisje huilt nooit. En ik kan haar niet helpen, enkel troosten en een fles geven .
Het voelt misschien als niet kunnen helpen, als ze blijft huilen, maar ze heeft echt wel wat aan je hoor! Nu heeft ze pijn en ervaart ze dat mama er is. Dat is toch de beste boodschap die ze in haar leven kan krijgen, of niet?
Dat is ook zo, maar als ze dat heeft wil je het zo graag overnemen. Alleen we hebben het nu steeds over pijn, zou het dan ook echt pijn zijn? Zie namelijk wel een wit puntje zitten, maar voel geen tandje, onderin zitten ook 2 bobbels, en rechts zit dan een wit puntje.... Mar deze ellende kan nog maanden duren eer het doorzet. Zo sneu! Zijn het de krampjes niet, zijn het de tanden wel!
Dan zou je echt willen dat ze even konden praten, en zeggen wat eraan de hand is (althans, ik zou dat soms wel prettig vinden van de jongste). Krampjes, tandjes, honger, warm/koud, verlatingsangst, verkouden, ziek, fase nmr weet ik veel omdat je de tel bent kwijt geraakt. Is het even weer rustig, dan komt het volgende wel weer
Haha ja precies. En kon je ze maar duidelijk maken dat het weer overgaat of mama er voor hun is. Ze was op 22.00 uur ineens wakker (wordt ze nooit). Zag daf ze haar speen pakte en er driftig op zat te kauwen (heb babyfoon met camera). Dus denk even die fles maken met wat je had laten staan, geven en dan dentinox smeren. Fles ging op en dentinox zit erop. Ze is even gaan spelen in bed (met haar knuffel) en slaapt weer. Ben benieuwd... Ze heedt nu wel ze hoeveelheid binnen die ze zou moeten hebben. En beter nu die fles als ze wakker is dan de nacht. Maar ach.... Had me alle liefde opgestaan hoor.... Hopelijk is ze dan niet iedere avond dit tijdstip wakker. Alhoewel ze niet om wen fles vroe gaf ok hem wel.... Best dom! Maar het geeft me nu een fijn gevoel en hopelijk heeft ze niet z'n last vannacht. Sorry voor ze type fouten zit op m'n tel! Wordt vervolgd, morgen.....
Helaas, vannacht weer 5 uur wakker, 90 cc gegeven. Iedere keer om 5 uur wakker lijkt mij dus wel een patroon, maar ja meisje heeft honger... Om 8 uur weer wakker en de normale fles aangeboden, 180/6 wordt 200. Liet ze 90 cc van staan. Ik vind persoonlijk echt dat ze te weinig binnenkrijgt, dus ga het cb even bellen. Als die geen advies weten, dan bel ik haar kinderarts even. Ze plast en poept goed. Maar meisje moet wel voldoende voeding binnenkrijgen neem ik aan. Heb na haar fruithap nog getracht ipv wat water dus de overige 90 cc aan te bieden, tevergeefs. Water drinkt ze dan weer wel.... Snap er echt niks van......
Ik wil wel met je ruilen.... (Hier de afgelopen nachten ongeveer dit: 20.30-22.00-23.30-1.00-4.00-5.30 en na 5.30 dan niet meer slapen...)
Gewoon die fles geven... Hier met 9 maanden ook zo'n periode gehad En met 11 maanden ook(toen alleen lauw water gegeven) En het gaat echt vanzelf weer over Hier zat vaak ook een 'patroon' in de tijden van wakker worden.. Maar dat heeft echt niks te maken met dat ze dan 3 jaar lang nog een fles willen op die leeftijd hoor.. T komt goed, go with the flow
@ Babii: Hoeveel krijgt ze op een dag binnen aan melk en bijvoeding (ongeveer), en hoeveel weegt ze? Hahahaha slimmerik, wel water drinken en geen overheerlijke warme melk. Rozemarijke, jij bent ook weer aardig bezig gehouden vannacht.