5u voor een kind van 6 maanden vind ik echt netjes hoor. Als mijn dochter zich pas om 5u zou melden zou ik echt blij zijn. Ik beschouw dat ook meer als een vroege ochtendvoeding dan een nachtvoeding.
Ja, ben momenteel echt de uren aan het aftellen naar haar eerste verjaardag... (bij wijze van ) (en er even van uitgaand dat ze dan toch hopelijk wel wat beter zal slapen en niet op onze oudste lijkt hopelijk... )
Gewoon die voeding geven inderdaad, het is een fase. Ze heeft dat nu gewoon nodig. Zeker als je bang bent dat ze te weinig binnenkrijgt. Mijn dochter komt met tandjes wel 4 of 5 keer in de nacht. Nu is het over, en prompt op haar eerste verjaardag heeft ze eens van 23 tot 7 uur geslapen.
Ik hoop het niet voor je Hahahahaha jaartje ouder, en hopelijk, een jaartje wijzer en besluit ze dat 's nachts slapen toch wel erg prettig is
Dank je wel! Ik hoop dat het voor jou ook snel rustiger mag worden. Elke keer uit je slaap gerukt worden is slopend. Gelukkig kon ik in de weekenden wel wat bijslapen, maar dat is ook niet alles.
Snap dat iedereen 5 uur netjes vindt, maar dat is het voor m'n dochter niet. Die slaapt al va 12 weken klokje rond, maar in sprongen dus niet. Ze zit nog steeds volgens oei ik groei in een sprong, rozemarijke, jouw beebje dek ook. Heb cb gesproken en advies gekregen. Niks aanbieden in de nacht meer, voor je het weet creëer je dus wel een patroon en de mijne creëert hee snel een patroon. M'n dochter weigert haar fles, maar haar bijvoeding wil ze weer wel. Ze is 9300 gram, erg zwaar dus (maar volgens cb dus niet dik, en is ze ook echt niet) en krijgt wat een baby van deze leeftijd mag. Groenten, fruit, tussendoor, water thee of diksap, en een broodje tussen de middag. Brood eet ze overigens ook niet nu. Volgens cb zit ze qua gedachte gang al oo het niveau van een baby van 10 maanden, die gaan bewust eten weigeren en m'n dochter doet dit blijkbaar ook. Ik ga er maar vanuit dat het een fase is, en ik volg m'n moederhart en niet die van het cb, al geef ik ze wel gelijk . Zo ging ik de vorige keer tig keer oer nacht voor haar speen eruit, dondersteen..... Ach het komt wel weer goed hoop ik .
Dank je wel! Hier had en heeft ze echt last van de tanden en dat uitte zich vooral door overal op te bijten/kauwen, huilerig zijn en soms in een zure luier (maar zelden). En natuurlijk de fijne nachten, om de 2 uur willen drinken. Als de tand door was, meldde ze zich gewoon netjes 1 keer in de nacht, dat was voor mij prima. Nu maar hopen dat je meisje ook weer snel rustig gaat slapen. Maar als ze zo blijft huilen om die voeding zou ik het wel geven en niet te bang zijn voor zaken als gewenning. Mijn dochter sliep met 12 weken door, tot 6,5 maand. Toen de tandjesperiode was begonnen en we begonnen waren met bijvoeding wilde ze opeens weer een nachtvoeding. Het heeft geduurd tot gisteren, maar kijken wat ze vannacht doet.
T valt me op dat ze bij t cb altijd t advies geven die nachtfles niet te geven maar als mijn kindje honger heeft (dus niet als hij gewoon wakker is maar echt zeurt o. Eten) dan krijgt hij het. Hier nu ook weer zo een fase. Soms snachts ineens en soms om 5/6 uur sochtens (normaal sliep hij langer). Rond 6 mnd ook zo een fase gehad dus ik neem gewoon aan dat het vanzelf weer over gaat.... Hoe je dat van die tandjes weet was mij ook een raadsel.... Steeds dacht ikndat hij last van zn tanden had, bleek het toch niet zo te zijn! Wel heb ik nu er twee tandjes eennstukje door zijn gemerkt dat hij veeeel minder kwijlt. Dus als hij nu weer meer gaat kwijlen zou ik aan tandjes denken.
Naast de dingen die bij ander ongemak ook komen kijken, als huilerig, hangerig en slecht drinken, merk ik tandjes echt aan spuitluiers/zure luiers, rode/kapotte billetjes, overal op willen bijten en erg duwen/prutsen aan/in haar mondje. Bobbels op d'r kaak is hier pas later, het overige ongemak komt eerder.
Maar in sprongetjes en bij ander ongemak vertoont je baby dus totaal ander gedrag. Je moet het dus niet vergelijken met wat ze normaal doet, want dan raak je enorm gefrustreerd.... Als ik mijn jongste (en m'n oudste trouwens ook) naast jouw kleintje zet, dan mag je dus echt in je handen wrijven dat het zo goed gaat!!!! Vergelijk het dus daarmee, en accepteer dat het is zoals het is dan CB roept ALTIJD dat je een nachtfles niet moet geven, want volgens hun creeert dat ALTIJD een patroon. Nou, hier nooit dat patroon ontstaan hoor, en ik bied altijd nachtvoedingen aan als ze daarom vragen. Zodra ze dan weer lekker in hun vel zitten, gaan de nachten weer beter. Voeding weigeren op deze leeftijd zou ik niet linken aan 'voor zijn', maar dus gewoon aan dat sprongetje en/of tandjes. En soms ook ziek worden.
Poe, aub niet ziek worden haha. Hebben we net weer gehad . De prikken ook, want daar liep ze achter mee. Mijn dochter kwijlt al sinds ze 4 maanden is veel, maar momenteel ook erg veel. Verder eet ze haar bijtring (z'n gekoelde) bijna helemaal op, haar tutje kluift ze ook helemaal af, en met name het harde stuk van haar tutje. Als dat alles niet bij de hand ligt dan is het haar knuffel of zelfs haar vingers. Echt onwijs sneu dit, kon je dit maar overnemen van ze! Ik ga nu even m'n hondjes uitlaten, en dan maar m'n bed in. Overdag sliep ze vandaag ook echt dramatisch . Wordt vervolgd......
Oja, dat kwijlen idd, dat was ik even vergeten... En ja, kon je het maar van ze overnemen.... (al was het maar omdat iedereen in huis dan veel beter zou slapen ).
Doorslapen ansich is geen natuurlijk gedrag voor een baby. Dus is het logisch als ze op een gegeven moment (weer) vragen om een nachtvoeding. Gewoon aan toegeven, gaat vanzelf weer over. Hier drinkt de jongste ook vaak nog 2 of 3 keer. Qua hoeveelheid drinken: laat het los! Als ze niet wil, dan wil ze niet. Ze zit kennelijk goed aan het gewicht, dus waarom zou je het bij wijze van het erin willen proppen? Geeft je zoveel meer rust. Hier is onze jongste overdag een zeer slechte slaper. Ik heb haar in een goede draagdoek of draagzak dan. Vaak kukelt ze dan bij mij in slaap en heb ik mooi mn handen vrij. Echt, het meeste gaat over tegen de tijd dat ze 1 zijn.
Nou dames, vanochtend kwam ze standaard tijd, 07.45 uur. Ze was o, 6 uur wakker, maar lag te knuffelen met haar knuffel (zo lief om te zien). Ze huilde geen moment en lag enkel te brabbelen, dus heb haar laten liggen en ben er niet heengegaan. Heb zelf dus aardig bijgetankt! Ze is ook enorm vrolijk vandaag, fles drink ze leeg, fruithap at ze op, ze wil nu alleen niet slapen, maar denk dat ze haar schema mbt slapen overdag ook aan het omgooien is . Zo ben je aan iets gewend en zo draaien ze alles weer om haha. Ben benieuwd vannacht! Zie vanochtend overigens wel echte witte stipjes zitten op tandvlees, zal een foto plaatsen....
Ha dames, Het lijkt erop *klopt even af* dat m'n dochter weer in haar oude ritme terug is. Afgelopen 4 dagen en nachten heeft ze de nachten doorgeslapen. Uiteraard was ze soms wakker, maar ging dan even brabbelen en met haar knuffel knuffelen, en 15 minuten later lag ze weer te slapen tot 07.45 uur. Ben er 1x uit moeten gaan voor een speen, maar toen maakte ze er een spelletje van, lees: lachen en handjes uitsteken als mama binnenkomt, terwijl ze normaal al zelf haar speen pakt en in haar mondje stopt . Maar ach, voor een keer..... Wel duidelijk verteld dat het nacht was, en dat ze moest slapen, en mama nu ook weer ging slapen, heb haar niet meer gehoord. Vannacht geen kik, doorgeslapen, heerlijk. Ze drinkt haar flessen weer goed, heb wel het aantal cc verlaagd, ze dronk eerst 180 cc, maar blijkbaar zat ze er wat vol van, althans van de bijvoeding. Dus nu de ochtend 150 cc, fruit en water of thee, dan naar bedje, de middag een broodje met 150 cc melk (fv) erachteraan, dan na haar slaapje een tussendoortje en sap, dan de avond groenten en dan een pap fles. Wel wordt ze nu veelal 1 uur nadat ze te slapen is gelegd voor de nacht huilend wakker, moet haar dan even troosten in bed, en ze slaapt verder, ze lijkt ook niet helemaal wakker, maar half slapend maar toch blijf ze door huilen tot mama er is, iemand enig idee? Slapen overdag gaat ook beter, ze zit inmiddels op 2 slaapjes en vorige week nog op 3. Ze slaapt nog van 10.15 tot 11.30 en veelal van 14.30 tot 16.00/16.30. Kortom, het gaat goed, maar geen tanden te zien..... Althans, doorkomende..... Ben wel benieuwd of iemand enig idee heeft waar dat huilen vandaan komt als ze dus te slapen is gelegd voor de nacht?
Goed om te lezen dat er meer kleintjes zijn die opeens in de nacht honger hebben. Luc wordt sowieso vaak wakker in de nacht, maar dan is een speentje geven voldoende. Afgelopen nacht spuugt hij dan telkens zijn speen weer uit en vannacht hebben we maar een flesje gegeven. De laatste dagen drinkt hij ook overdag al zijn flessen tot de laatste druppel leeg, terwijl hij tot een week geleden altijd wat liet staan. Ben ook bang voor gewenning, maar als hij honger heeft is het niet anders. Ik hoop dat hier ook een sprongetje gaande is