Hoihoi Gisteravond kreeg ik een melding van de Corona app dat ik afgelopen zaterdag in de buurt ben geweest bij iemand met corona. De enige plek waar ik geweest ben, naast het buiten uitlaten van mijn honden, is de supermarkt. Ik had altijd begrepen dat je een melding krijgt als je minstens 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand ben geweest van een besmet persoon. Dit is dus absoluut niet het geval en mijn man heeft geen melding ontvangen terwijl hij ook in die supermarkt was en ook zijn mobiel bij zich had.( ja ik weet dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, met 2 personen) Ik ga nu dus sterk twijfelen aan de werking van die app. Heb uiteraard wel aan mijn burgerplicht voldaan en me vanmorgen laten testen, just to be sure. Ben nl licht verkouden, al ben ik dat vrijwel altijd. Zijn er meer hier die ook rare meldingen hebben gehad? En hoe zit dat dan precies met die afstand die je gehad zou moeten hebben?? Heb met niemand staan praten daar en zeker geen 15 minuten op 1 plek stil gestaan.
Ik heb in november een melding gehad dat ik bij iemand in de buurt was geweest die corona had. Maar dat kan niet kloppen want die dag zat ik namelijk al thuis met corona en ben die dag dus nergens geweest en niemand ontvangen. Mijn man had geen corona en heeft die app niet dus hij was het niet geweest.
Volgens mij krijg je een melding als je langer dan 5 minuten op minder dan 1,5 hebt gezeten of langer dan 15min in dezelfde ruimte bent geweest? stond er dat je je moest testen? Vaak staat er namelijk dat je de komende 14 dagen op moet letten en bij evt opkomende klachten moet laten testen?
Er stond dat ik minstens 15 minuten dichtbij iemand met corona ben geweest. Dat ik thuis moet blijven en me op zn vroegst gisteren kon laten testen, omdat de uitslag vanaf gisteren het betrouwbaarste zou zijn. Mocht ik niet kunnen testen dan moet ik tot en met aanstaande dinsdag binnen blijven.
Bij mijn collega bleken inderdaad de buren besmet te zijn. Dus misschien eerst die contacten voordat je jezelf van alles in je hoofd gaat halen?
Nee het zijn niet de buren, dus dan moet het toch de supermarkt zijn. Daar ben ik een half uur geweest.
Het lijkt me echt haast onmogelijk om in een supermarkt besmet te raken. Tenzij je een stalker hebt die een kwartier achter je aanloopt en lekker in je aura staat ofzo...
Wat gek! Ik ben benieuwd wat de uitslag van je test is. Ik dacht ook inderdaad dat je minimaal 15 minuten bij iemand in de 1,5 meter zone moest zijn geweest, maar blijkbaar werkt dat toch anders. Ik heb hem gelukkig nog niet gehad!
Misschien zat er iemand stiekem in je achterbak Ik zou die app verwijderen. Ik hoor zulke rare dingen erover. Is nu niet echt betrouwbaar te noemen. Gewoon je eigen gezonde verstand blijven gebruiken,
precies ga even bij de buren en overburen checken! mijn vader kreeg ook een melding en op dat moment had ik corona maar hij was hier niet geweest. bleek achteraf, arme man zich laten testen... net een openhart operatie gehad, het waren de overburen. aan de overkant van de straat dus hij neemt het ook niet altijd even nauw met de 1,5meter.
Wat een advies zeg . Inderdaad je gezonde verstand gebruiken. Als je niet in de buurt bent geweest van mensen op de dag zal het wel een foute melding zijn. Technologie is ook niet altijd alles. Maar in heel veel gevallen is het ook wel zo dat je in de buurt bent geweest van iemand met Corona. Ik blijf mij verbazen over de opmerkingen die jij plaatst op dit forum als het over dit onderwerp gaat.
Wat bedoel je daar nu weer mee? Ik zeg alleen dat ik die app niet betrouwbaar vind. Je weet toch zelf ook wel of je langer bij iemand in de buurt ben geweest dan 15 minuten. Daar heb ik geen app voor nodig. Daar verbaas ik me nu weer over dat je dat zelf niet zou weten.
Jij hebt geen idee wie TS allemaal ziet en of zij achteraf weet of die gene Corona heeft gekregen. Ik weet dat dus niet. Het advies maar gewoon de app te verwijderen vind ik daarom echt verbazend.
Mijn tante heeft precies hetzelfde gehad hoor. Alleen boodschappen gedaan in de Lidl, verder nergens geweest die dag. En kreeg dezelfde melding. Die hoefde overigens niet te testen, maar gewoon 14 dagen zichzelf in de gaten houden. Was nog voor 1 december. Zaten we toen ook over te brainstormen hoe dat nou kon.