Piraten feestje, kom maar op met de leuke ideeën!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 21 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij vieren over 1 week een piraten feestje thuis.

We zouden weg maar konden geen auto erbij krijgen. Daarom moet ik last minute wat bedenken.

De uitnodigingen in piratenstijl zijn klaar . (Ze kunnen hoor, datum staat al even vast). In dezelfde stijl komt er een schatkaart en moeten ze mbv speurtocht een schat zoeken.
    Leuke ideeën hiervoor? Spelletjes onderweg? Ik heb nog nooit een speurtocht uitgezet.

Ik wil proberen zwaarden te regelen om te verven (hout).
    Mijn zoon had het over cupcakes versieren als piraat. Ik dacht een pinata in stijl waar ze met zwaarden tegenaan kunnen slaan.

Verder hebben wij een grote tuin met veel ruimte om te spelen.

Bij slecht weer heb ik ook de film de piraten v hiernaast (maar echt uit nood).

Leuke ideeën/tips/ spelletjes zijn welkom.

Mijn zoon is trouwens 7 geworden en de rest wordt dat binnen een half jaar ergens ook.

Bedankt voor het meedenken.

Oh ja, ik heb gezegd dat verkleden mag, en kan zelf schminken voor wie dat wil.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb destijds een foto speurtocht gedaan. Dus foto's van plaatsen waar ze langs komen. Die leidde naar het strandje hier. Daar stond de oudste in piratenpak op een uitkijktoren de groep te begroeten. We hadden een kist half in gegraven waar ze chips en drinken in vonden.
    Daarvoor hadden we thuis al houten zwaarden versierd en een piratenshirt.
    De zwaarden en sjablonen voor het shirt heb ik besteld bij Baker Ross. De shirts had ik vooraf al rafeltjes geknipt in de mouwen en de onderkant.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Edelstenen verstoppen in de tuin

Als t een langere speurtocht is, pauze onderweg bij een speeltuin.

Mooiste is posten hebben tijdens speurtocht; dat je bv buurvrouw regelt die ze bv een stoppelbaard sminckt.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bootjes knutselen en die in een grote bak water/zwembad laten drijven? Of evt in een slootje?
    Die bootjes kun je zo uitgebreid maken als je wilt, bijvoorbeeld van sponsjes. Google en Pinterest erbij en gaan! ;)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.277
    113
    Wat leuk! Dat hebben wij ook een keer gedaan. (5 de verjaardag)
    Eerst pannenkoeken gegegeten en daarna de cadeautjes met de dobbelsteen gedaan.

Wij zijn met ons groepje naar het bos gegaan. Smorgens hadden we kleine lintjes gehangen aan de takken. Aan het begin van het bos de regels besproken, blijf bij elkaar, lintjes nemen we weer mee, werk samen.

Mijn man liep al verder naar de plek waar we hadden afgesproken. De kinderen moesten goed zoeken naar de lintjes tot de plek waar mijn man stond.

Daar moesten ze kanonskogels gooien (bowlen)
    Pittenzakken gooien
    Balanceren over een boomstronk wie valt moet opnieuw tot iedereen er overheen is.
    Zoek de papegaai, papegaai uitgeprint en verstopt in een bepaald gebied.
    Haai happen (snoepje)

Na elk spel kregen ze als beloning een deel van een foto.

Uiteindelijk na 6 spelletjes hadden ze alle foto's daar stond een plaatje op van een bekend gedeelte in het bos (liepen we ook langs tijdens de spelletjes voor de kinderen die het niet kende)

Daar moesten ze in de struiken de schatkist zoeken (gemaakt van karton) daar lagen gouden stenen in en piraten hoofddoeken. (Zelf gemaakt)
    Ze waren nu officieel piraat!

Omdat mijn zodra wij bij het spel kwamen door liep naar het volgende onderdeel konden wij rustig de spelletjes doen en de spullen meenemen en mijn man in alle rust alles klaar zetten.

Thuis drinken met schaaltjes lekkers en kregen ze een katoenen tas om te versieren. Had nog kleurplaten van piraten dingen liggen maar de tijd vloog zo hard dat ze die mee hebben genomen naar huis.

Zo kregen ze een katoenen tas, de piraten hoofddoek, kleurplaat, gouden steen en een bakje. Ik had een papieren beker gepakt, randje eraf geknipt, inknippen naar beneden en kun je de flapjes dicht doen. Daar zaten gouden munten in en snoepjes schatkist, boven op een piraten plaatje om het weer dicht te maken.

Ze vonden het helemaal super en hoorde van ouders dat ze het er savonds nog over hadden:D

Mocht het weer zo slecht zijn zou je ook een piratenquiz kunnen doen.
    2 teams maken en zo tegen elkaar opnemen.

Bingo zou ook kunnen.

Bij beide zou ik kleine prijzen doen als beloning. Naar de action en daar leuke dingen zoeken. :)

6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga maandag naar So Low en verwacht daar wel te slagen! Mijn zoon wil blauwe pannekoeken eten (kleurstof heb ik ivm taarten maken).

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.277
    113
    Graag gedaan! Mocht je nog quizvragen zoeken kunnen we hier vast wel meedenken:D

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook gedaan.
    We aten kippenpoten zoals echte piraten aaaarggg, lekker smerig dus.

Als binnenspel kun je nog stoelendans doen op piratenmuziek/liedjes. Buiten kun je dit met hoepels doen.
    Piraten diploma kun je online vinden.
    Ik had zwaarden van foam besteld met versiering erbij die ze erop konden plakken.

10. ZeroZero

ZeroZero Niet meer actief

Bom doorgeven op muziek voor uitpakken cadeautjes.
    Een puber oid regelen die verkleed is als piraat en die ze moeten vangen en vastbinden voor ze de schat kunnen opgraven.
    Katoenen knikkerzak versieren om de schat in mee te nemen.
    Lobbes heeft veel leuks op dat gebied.

Deel Deze Pagina