Hoi meiden Op dit moment krijgt Mitchell 5x 190cc Maar krijg het idee dat hij daar niet genoeg meer aan heeft Nu lees ik van meerdere mensen dat het niet goed is als een kind meer dan 1 liter per dag drinkt Maar ik zie ook dat sommige 4x 210 + 7 schepjes doen dat is toch ook meer dan 1 liter? Ik wil Mitchell dan 5x 200cc geven, maar omdat ik las dat het slecht is voor de niertjes? 4 flessen lukt hem nog niet denk ik of wat zouden jullie doen? Nu is zijn schema 07:00u, 11:00u, 15:00u, 19:00u, 23:00u
De max is eigenlijk 30 schepjes. Met 5 flessen van elk 180cc water en 6 schepjes, zit je daar precies op. Met 4 flessen van 210 en 7 schepjes, heb je nog 2 schepjes over. Bedoel jij met die 200cc alleen het water, of voeding inclusief schepjes. Met het laatste zit je goed, bij de 1e mag je max 6 schepjes toevoegen. En dan 5 flessen per dag. Maar dan geef je alleen extra vocht, en dat vult niet altijd.. 4 flessen wordt doorsnee pas geadviseerd bij 4 maanden, en 210/7 wordt door ons CB uberhaupt niet geadviseerd.
Ik bedoel idd echt 200cc voeding. Nu maak ik 180 + 6 schepjes voeding en 6 schepjes nutriton in totaal is dat 210cc Waarvan hij nu dus 190 krijgt Het gaat dus niet om het vocht maar om de schepjes voeding? Ben benieuwd hoe het gaat, want als hij pas met 6 maanden bijvoeding mag, hoe moet ik dat dan nog 3 maanden met maar 5 of 4 flessen op een dag van 200?
Vaak krijgen ze niet echt veel meer honger die laatste 2 maanden. Mijn jochie had wel erge honger, die wilde minimaal 6 flessen van 180/6. Dat waren 36 schepjes, ruim teveel. Dus daarvoor zijn we overgestapt naar hongerige baby voeding. Er zijn vaak wel oplossingen te vinden, mocht 5x180/6 niet genoeg zijn. Normaal is 180 met 6 schepjes trouwens 200cc. En dat mag je gewoon helemaal geven, 5 keer. Vocht telt wel een beetje mee trouwens, 1 liter vocht is meestal de aanbevolen max, maar als je daar iets overheen gaat is dat niet zo erg. Die grens voor het aantal schepjes is wel wat strikter, dat levert eerder problemen op (nierschade)
ik geef lars meer water dan er in de voeding moet. als er eigenlijk 7 scheppen in moeten doe ik er 5 of 6 in. zo krijg hij toch vocht binnen maar minder opvolgmelk. zo heb ik de flessen langzaam afgebouwd. nu krijgt hij nog 2 keer 150 aangevuld tot 190 met water en een volle fles van 210. en daartussen gewoon ander eten en roosvicee en diksap.
Ja, dat wilde ik ook al voorstellen. Ik weet niet welke voeding je gebruikt, maar ik heb goede ervaringen met Nutrilon Forte. Dat is niet perse zwaardere voeding, maar gewoon iets moeilijker te verteren, dus doen ze er langer mee. Ik deed het bij Jelle half om half, op een fles van 180/6, 3 schepjes Standaard en 3 schepjes Forte. Werkte perfect!
Ik lees net in een ander topic dat Mitchell hypoallergene voeding krijgt? Dan is Forte iets te hoog gegrepen, denk ik... Dan zou ik toch eens kijken of je niet een keertje wat extra kunt geven. Nu ik er zo over na zit te denken, had Jelle dat ook wel eens niet genoeg aan de fles Forte, dan kreeg hij nog wat extra. Dat trok zich dan vaak recht over de rest van de dag. Dan liet hij van een andere fles wat staan. En die enkele keer dat hij dat niet deed, ging hij 30/60 cc over de liter heen, op zich niet ook niet heel veel.
Mitchell krijgt Nutramigen die is heel waterig.. en vandaar dat ik er ook zoveel jhbpm bij doe Nutrilon Forte is niet echt iets voor hem denk ik, heb ik bij mijn dochter ook gebruikt, maar daar word het poepen helemaal slecht van Hij zit nu al aan de medicijnen om te poepen. Ik geef hem nu nog 190 x 5 maar denk echt niet dat ik dat nog lang kan doen Hij begint steeds eerder te komen en meer te zeuren na de fles En over 3 weken hoeven we pas naar de KA Tis wat he beebjes en voeding
Maar geef dan gewoon die 210 eens? Dus 180cc+6 scheppen? En eens kijken hoe hij het daar op doet. Hier krijgen ze ook nog (zeker Bjarne) 5 keer 180+6. En ze moeten komende week op opvolgmelk over dus dat wordt nog leuk.. Sterkte ermee hoor! Het blijft tobben.
Ja ik denk dat ik vanaf vandaag 200 ga geven en anders 210 hoef ik ook niet steeds wat af te schenken is anders maar 10cc dat eraf moet dus... wat gaat de tijd snel zeg jou kindjes al bijna 6 maanden zeg
zou gewoon 5x180/6 geven en eventueel wat meer water erin. over enkele weken kun je wat gaan oefenen met fruit of groente en zal dan langzaam aan minder gaan drinken. zo nu en dan wat extra melk is niet erg maar zou niet elke dag geven. misschien een flesje water of sap of gewoon extra water in de fles
Ik zou hem ook gewoon 5 x 180/6 aanbieden. Afgieten heb ik sowieso nog nooit gedaan. Hij laat het echt wel staan als hij te veel krijgt denk ik. En anders is er altijd nog tijd genoeg om andere actie te ondernemen. Het kan zomaar zijn dat hij gewoon ff een paar dagen wat extra's nodig heeft (misschien zit ie in een groeispurtje). Bij Sam merk ik dat ook. Die krijgt nu 4 x 210/7, maar drinkt ze bijna nooit helemaal leeg. Pech gehad denk ik dan. Er zijn ook dagen dat er wel hele flessen doorheen gaan, maar hij regelt dat zelf heel goed. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt ! Groetjes, Josien
Nutramigen is heel zware dieetvoeding, dan mag je echt niet naar fortevoeding! \Maar het gaat niet om een liter vocht, maar om de hoeveelheid kunstvoeding op een dag. Nutriton telt niet mee voor het volume, dus als jij met 6 schepjes voeding plus 6 schepjes nutriton uitkomt op 210cc, dan moet je uitgaan van het volume ZONDER nutriton, dus 200cc. Makkelijker is het om gewoon het aantal schepjes kunstvoeding op een dag te tellen. En met 5 voedingen op een dag mag Mitchell 6 schepjes per fles, du 180/6 krijgen. Daarnaast, als hij hongeriger lijkt, kan het zin hebben om even met de arts te overleggen over zijn refluxmedicatie, hij wordt zwaarder, dus de dosis zal ook aangepast moeten worden.
dirksmama: thanks zijn medicatie is vorige week omhoog gezet omdat hij weer zuur terug gaf enzo. maar nu las ik ergens dat motilium ervoor zorgt dat de maag sneller leeg is zou het dat niet kunnen zijn dan? die krijgt hij voor de misselijkheid maar als dat zorgt dat de maag sneller leeg is dat schiet dan ook niet op vandaar dat hij dan meer wil eten.. nu heeft hij alweer honger terwijl hij pas eigenlijk over 1 uur de fles moet
Motilium versnelt inderdaad de lediging van de maag. Heb je daarnaast ook nog iets als Zantac of Losec? Ik denk dat je het beste even de kinderarts kunt bellen over de dosering en het effect dat het heeft voor Mitchell.
Ja hij krijgt ook Zantac. Ze had hem omhoog gezet vanwege terug komend zuur Maar had toen niet gezegt dat hij meer honger kreeg, wist niet dat dat evt te maken had met de motilium Als hij nog meer wil dan 210 dan bel ik Over 2,5wk moeten we er toch naartoe Ben benieuwd hoelang het nu duurd voordat hij weer honger heeft Heb de fles sinds vandaag niet meer afgeschonken