tandjes poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saartje123, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Overal lees ik dat zodra het eerste tandje er is je het beste kan beginnen met tandjes poetsen. Ik was hier altijd voor, maar nu ons mannetje er zo vroeg bij is weet ik niet precies hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik poets zijn tandjes dus nog niet, terwijl zijn tandje nu er duidelijk is (voor ongeveer iets meer dan de helft).

Ik vind het best een eng idee om met een tandenbostel aan de gang te gaan met zo een kleintje en is het niet erg als hij de tandpasta opeet? Want hij zal natuurlijk nog niets snappen van het uitspugen van de tandpasta.

Welke tandpasta/tandenborstel kan ik het beste gebruiken hiervoor? En hoe hebben jullie dit aangepakt? Meteen begonnen met poetsen of deden jullie er niet zo moeilijk over en gingen jullie pas na meerdere tandjes poetsen?

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Sowieso met tandpasta poetsen voor ukkies, daar zit minder fluoride in, volgens mij staat het ook op die verpakking (Elmex bijvoorbeeld) hoe je dat aan kunt pakken. Succes!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik ben meteen begonnen met poetsen toen het puntje zichtbaar was. Ik heb Lucas eerst een paar keer zelf op zijn tandenborstel laten knagen en laten onderzoeken. Daarna gewoon rechtop houden, bijv. op schoot ofzo en een heel klein beetje tandpasta op de borstel. Dan probeer je rustig te poetsen. Het is niet erg als ze de tandpasta binnen krijgen, zolang je speciale tandpasta gebruikt die voor baby's geschikt is.

Zou wel snel beginnen met poetsen hoor! Tis zo zonde als die tandjes slecht worden. Gewoon spelenderwijs beginnen, dan wennen jullie allebei snel genoeg!

Succes! :D

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor jullie snelle reacties meiden!

Gebruikten jullie een speciale tandeborstel of gewoon een normale (voor kleintjes natuurlijk)?

5. MamaMarije

Ik heb een tandenborstel van Jordan (geloof ik), dacht dat ie step by step heette ofzo? Tis een borstel met een brede platte onderkant met ribbels erop. Die kun je zelf goed vasthouden en je kleintje kan hem zelf ook onderzoeken en gebruiken als kauwspeeltje.
    Die bevalt me erg goed! Lijkt mij persoonlijk handiger dan een gewone rechte kleine tandenborstel, met name vanwege het vasthouden.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
  7. MamaMarije

jeps, je hebt ze gevonden! Lucas is er gek op! Ik koop m trouwens gewoon bij de Etos.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik heb elmex junior en kruitvat junior tandpasta en een oral b kindertandenborstel.

Inderdaad zsm. poetsen na het eerste tandje is aan te raden.

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb zo'n vingertandenborsteltje van Nuby, superhandig! En wij gebruiken ook de tandenborstel van Elmex. We zijn direct begonnen met 's avonds te poetsen toen het eerste tandje door was. Sommige avonden lukt het niet omdat zoontje al té moe is en dan laten we het ook zo. Zoontje vindt het hier wel geweldig lekker en leuk om zo op dat gekke ding in zijn mond te knabbelen dus het is niet altijd even makkelijk om echt te poetsen. :D

10. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Hier ook gelijk begonnen met poetsen. Ik heb elmex peutertandpasta en een tandenborstel voor 0 tot 1 jaar, met hele zachte haartjes.

Als ik klaar ben veeg ik de meeste tandpastaspuug uit zijn mond met een spuugdoekje. Gisteren werkte hij het meeste er zelf uit, heel handig:D Hopen dat ie dat blijft doen;)

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    de tandpasta is gemaakt voor kleine kinderen die hoef je niet na te spoelen en is niet erg als ze door slikken.
    kortom ze hoeven niets uit te spugen

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij de speciale babytandpasta hoef je niet te spoelen (natuurlijk :) ), ik geloof zelfs dat het de bedoeling is dat ze het 'opeten' en dat de fluoride daar op berekent is.
    Ik ging idd ook aan de slag met dat tandenborsteltje waar een foto van staat. En dan ook lekker zelf laten knagen en uitvinden.

13. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij gebruiken ook de tandenborstel van de foto. Ik heb tussendoor een andere geprobeerd, maar toen was het meteen drama met poetsen.
    Er is peuter tandpasta, dan is het niet nodig dat ze het uitspugen. Ze kunnen het veilig doorslikken.
    Het poetsen went snel hoor. Je krijgt er vanzelf handigheid in.
    Laat je kleine ook zelf "zijn tanden poetsen". Zo raakt hij vertrouwd met de tandenborstel.

Deel Deze Pagina