Dochter van bijna 2 komt steeds uit peuterbed, wat doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door JaimyBras, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaimyBras

JaimyBras Lid

13 sep 2008
    5
    0
    0
    zelfstandig ondernemer Schoonheidssalon
    Voorburg
    Hallo,
    Mijn dochter is over 2 weken 2 jaar. Ze slaapt sinds 2 weken in een peuterbed, omdat zij een broertje of zusje krijgt. Die gaat dan in het ledikantje. In het begin vond ze het helemaal geweldig in het grote bed. Maar sinds kort duurt het heel lang voordat ze slaapt, en Komt er s`nachts ook steeds uit. Eerst is ze nog gezellig wakker, maar daarna, gaat ze huilen. al met al zijn we dan ongeveer 2 uur verder, voordat ze weer slaapt. Ik zelf ben gebroken, omdat ik over 4 weken uitgerekend ben.
    We proberen, van aandacht geven, drinke, zeggen dat ze er niet uitmag, maar ook negeren, en steeds terug leggen.
    Wat is nou de beste mannier. Ik heb zoiets van.... dan maar terug in het ledikantje, dan kan ze er niet uit en slaapt gewoon door. Als ze bij me moeder logeert, in camping bedje, slaapt ze wel door....
    Wie heeft er nog advies?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat ze nog niet klaar is voor het peuterbedje.
    Misschien voelt ze zich er niet fijn in, is het te groot voor haar.
    Ik zou haar idd terug in een ledikantje leggen.

3. JaimyBras

JaimyBras Lid

13 sep 2008
    5
    0
    0
    Voorburg
    Hoi,

Ze vindt het bed wel helemaal geweldig, is ook blij als e erin mag. Heb ook even gehad dat ik ledikant en bed naast elkaar zette, toen wilde ze steeds in het grote bed, vandaar dat ik het ledikant weg heb gehaald.
    Moeilijk hoor, steeds bedenken wat het beste is.

Groetjes

4. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée slaapt nu sinds een maand of 5 in haar peuterbed, om dezelfde reden als bij jou: haar broertje slaapt nu in haar ledikant.

Ze gaat 's avonds om 8 uur naar bed, maar vaak ligt ze om 10 uur nog heerlijk te kletsen en te zingen. Ze loopt ook gewoon door haar kamertje te wandelen (deur zit dicht, dus ze kan er niet uit), maar ze huilt nooit.

Ik dacht eerst dat dat wel over zou gaan als het nieuwtje eraf was, maar nu zijn we 5 maanden verder en ze slaapt nog steeds niet voor 10 uur. Ze doet ook nog een middagdutje en gek genoeg gaat ze dan wel gelijk slapen.

Esmée sleepte in het begin alles in haar bed, alle knuffelberen die ze kon vinden tot de luieremmer ( :( ) aan toe. Ik denk dat ze het bed in het begin ook een beetje groot vond. Misschien ook een idee om wat (meer) knuffels in het bed te leggen zodat het bed wat minder groot lijkt?

Succes!

5. JaimyBras

JaimyBras Lid

13 sep 2008
    5
    0
    0
    Voorburg
    Hoi, ja vervelend he.
    Haar hele bedje ligt al vol met alle beren enzo...
    Herkenbaar.
    Gisteren waren we het zat, en hebben we om 21.45 uur het camoing bedje opgezet. en binnen 10 min sliep ze eindelijk.
    Misschien is het allemaal teveel voor haar. Hebben nu het camping bedje laten staan. Misschien vindt ze dat toch prettiger.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    tja mijn dochtertje is ook net 2
    en hadden het ook geprobeerd maar ze wil niet in het grote bed nu ligt ze weer in der ledikantje
    en slaapt probleemloos

ik heb toen nog een extra ledikantje van mijn zus overgenomen
    zodat mijn zoontje en dochter in ledikant konden

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wat vervelend zeg. Maar het is ook allemaal nieuw voor haar. Groot bed... niet meer het vertrouwde bedje wat ze eerst had.

Ticho heeft ook in het begin heel erg gespookt in bed uit bed in bed uit bed...

we zijn heel erg consequent geweest. Ik heb zelfs avonden bij zijn deur gestaan en geluisterd naar of hij uit bed ging. Ging hij uit bed dan ging ik de kamer in en stopte hem weer in bed zonder wat te zeggen..

het kost veel tijd en veel energie. maar het heeft bij ons geholpen. nu slaapt hij gewoon in zijn eigen bed zonder problemen...

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Milan was 2 jaar en 3 maanden toen hij overging naar een gewoon 1 persoonsbed, ook ivm de komst van zijn zusje..De eerste paar nachten ging eigenlijk prima, maar daarna begon het gedonder. Huilen als hij moest slapen, tot in den treure zijn bed uit. We zijn zeeeer consequent geweest, wat uiteindelijk resulteerde in een klein verdrietig ventje dat zich gewoon nog niet thuisvoelde in zo'n groot bed. Op een gegeven moment hebben we het campingbedje neergezet en meneertje ging slapen heen. Hij was er duidelijk nog niet aan toe en wie zijn wij dan om dat ten koste van alles door te willen zetten? Na ongeveer 2 maanden ben ik langzaamaan weer overgegaan naar het grote bed. Eerst alleen met de middagslaapjes, toen dat een maand goed ging ook 's avonds weer. En toen ging het eigenlijk meteen goed. Hij had gewoon ff langer nodig om aan het idee "groot bed" te wennen...

Wij zijn als ouders redelijk streng en absoluut consequent, maar soms moet je even een pas op de plaats maken en je proberen in te leven in de gedachtenwereld van zo'n klein ukkie, waarvoor een groot bed een wereld van verschil is ivm een ledikantje. De 1 heeft daar nu eenmaal meer moeite mee dan de ander....

Deel Deze Pagina