Wat kan je verwachten als je naar de ha gaat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama1980, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Nu 12 rondes verder twijfel ik wel of ik deze stap wil nemen.
    Mijn zoontje is nog 1 jaar thuis voordat hij naar school ga, en wil nog daar extra van genieten.

Ik ben bang dat het allemaal meer stress met zich mee brengt,
    en dat het genieten er dan bij in zal schieten.

Mijn man wil liever veder laten onderzoeken waarom het niet lukt.
    Nu hebben we afgesproken om tot aug het nog zelf te proberen en
    dan het er veder over te hebben welke stappen we ondernemen.

Eigenlijk is mijn vraag aan jullie, wanneer hebben jullie besloten verdere onderzoeken te laten doen, wat gaan ze doen, en klopt mijn idee dat je juist dan er veel mee bezig bent en er stressig van wordt?

2. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi hoi

ik ben na anderhalf jaar naar de HA gegaan die adviseerde mij eigenlijk tot 2 jaar te wachten maar hoor hier veel dames die al na een jaar gaan
    de Ha heeft bij mij een aantal vragen gesteld bijv: heb je ooit soa's gehad zijn er meer mensen in de fam die problemen hier mee hebben hoe je cyclus is hoe vaak je het doet enz gewoon standaard vragen ik ben toen door verwezen naar de fertiliteitspoli in het ziekenhuis omdat er eigenlijk geen reden zou zijn waarom ik nog niet zwanger ben vorige week ben ik voor het eerst geweest en kreeg daar ook weer van die vragen en een echo van binnen en me eierstokken zagen er goed uit toevallig toen ik ging was ik net gestopt met menstrueren en willen ze dus mijn cyclus bekijken dus moet zo toevallig weer voor een echo om te kijken of me ei er al aan komt en dan willen ze een samenlevingstest gaan doen om te kijken hoe mijn slijm reageert op het kwakkie van me vriend die moest hij vrijdag inleveren

hoop dat hier wat aan hebt en als jullie het niet vertrouwen gewoon naar de HA gaan ;)

liefs lisje

3. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Hoi!
    Mijn man en ik zijn nu ruim een jaar bezig voor de eerste en zijn eind januari naar de ha gegaan. Zij stelde alleen een paar vragen of ik weet wanneer m'n eisprong is (door te testen of te tempen), of mijn cyclus regelmatig is en of ik ooit een soa heb gehad. Zij deed verder geen onderzoek en heeft ons meteen doorverwezen naar de gynaecoloog. Inmiddels heb ik daar ook een afspraak voor gemaakt, begin maart moeten we daarnaartoe. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jullie ook via die weg gaat, omdat het volgens mij per huisarts verschilt en jullie al een kindje hebben.
    Wij hebben het ook nog een paar maanden uitgesteld om de gang naar de huisarts te maken, maar we zijn er nu wel helemaal klaar voor om de molen in te gaan. Ik heb me nu juist daaraan overgegeven en heb nu juist minder stress om zwanger te worden en ben er nu nauwelijks mee bezig... Heerlijk, want na zo'n poos ben je 't best wel zat (ik dan)!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij mij ging het zo:

Ik ging naar de ha, besprak mijn probleem, vroeg om een verwijsbrief. Die weigerde hij te geven. Ik zei dat ik over zijn voorstel (kloten met hormonen) zou nadenken. Maandag daarop weer naar de ha gegaan en de verwijsbrief opgeeist.

Naar de gyn: vragenlijst beantwoorden. Hij wilde zeker weten dat ik een ei had. Verwees mij door naar de afdeling fertiliteit omdat ze daar beter mij konden onderzoeken/makkelijker echo's in konden plannen.

Toen moest ik samen met mn man langskomen.
    Ik heb toen weer allerlei vragen moeten beantwoorden en heb ik een inwendige echo gehad. Toen had ik wss al een ei gehad.
    Afgesproken werd dat ik voor cyclusmonitoring moest langskomen. Dwz dat je dan dmv inwendige echo's wordt onderzocht of je een ei hebt, en hoe groot die is en of die wel springt.
    Plus een samenlevingstest gehad: kijken ze of zaad nog in je zwemt. Je moet dan de avond voor dat onderzoek gemeenschap hebben gehad.
    Plus een cervixslijmtest: kijken ze of het slijm niet te agressief is, dus dat je slijm het zaad niet dood.
    Plus een uitstrijkje
    Plus een bloedtest (progesteron)
    Plus een zaadtest.

Als al die gegevens binnen zijn moet je weer samen met je man langskomen om het plan te gaan bespreken.

Veel succes!

5. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Bedankt voor jullie uitleg... Het is meer denk ik gevoelsmatig de stap die je gaat nemen.

Kan mij ook voorstellen dat het inderdaad een stukje rust geeft, dat is de overweging ook wel waard.

Ik ben er nog niet uit, dus alle ervaringen zijn welkom.

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Toen we bijna 7 maanden gestopt waren met de pil ben ik naar de HA gegaan, ik word minimaal ongesteld en het duurd gemiddeld wel 2 weken. En ik heb volgens mij geen eisprong.

Hij heeft niks gevraagd of gezegd verder, ik was nog jong zei hij. Dus ik zei dat ik me er zo wel heel onzeker over voelde, en toen zei hij ja je mag naar de gyn maar dat moet je zelf beslissen. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen en volgende week woensdag gaan we heen..

Ik weet dus nog niet wat er allemaal gebeuren gaat, maar het lucht in ieder geval wel op dat ik straks zelf weet hoe en wat er met mijn lichaam is.

7. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik ben 1,5 jaar na het stoppen met de pil naar de gyn verwezen door de huisarts. Voordat ik verwezen werd, had ik al eerder een afspraak gehad bij de gyn i.v.m. medicijngebruik dus ik kon ook meteen terecht.
    Als eerste is bij mij een inwendige echo gemaakt, een stukje weefsel weggenomen uit de baarmoedermond en bloed geprikt.
    Daarna is het zaad van m'n partner gecheckt en heb ik een cyclusanalyse gehad. Uiteindelijk heb ik een paar weken geleden een HSG gehad (onderzoek van baarmoeder en eileiders) en bleek dat mijn eileiders verstopt zaten maar is tijdens het onderzoek 1 eileider open gegaan.
    Uiteindelijk ben ik dus blij dat ik niet langer heb gewacht met het bezoeken van de gyn.

@ MyPrecious: Waarom denk je dat je geen eisprong hebt?
    Je hebt een redelijk regelmatige en korte cyclus.

Deel Deze Pagina