Verklaring vrijwillige bijdrage schoolfonds.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Patricia01, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Zojuist komt ons zoontje van 6,5 jaar met een grote envelop thuis. Informatie over boeken en het nieuwe schooljaar.
    Ook tref ik een brief aan over het volgende:

Verklaring vrijwillige bijdrage schoolfonds.
    De heer/mevrouw __________________________
    zegt toe/zeggen toe in het schooljaar 2008-2009 als ouderbijdrage een bedrag te zullen betalen van € _____ per kind per jaar.

Ons zoontje zit pas driekwart jaar op deze school en van het afgelopen jaar heb ik niet zon brief ontvangen. Op zijn vorige school moesten wij een bedrag van €35,00 per schooljaar betalen.
    Wat is hier de bedoeling van? Moet je zelf bepalen wat je betaald? Zit er een minimum aan? :(
    Wil het eerst even hier in de groep gooien voordat ik naar zijn nieuwe leraar loop, die zeg waarschijnlijk: minimaal € 100,00 storten :)

2. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier is het een vast bedrag per kind voor het hele jaar. Vorig jaar was het 45 euro, dus zal nu ook wel zoiets zijn.

Mochten er meer meiden zijn die hun bedrag doorgeven dan neem je daar gewoon het gemiddelde van.
    Vind het wel raar als je zelf mag weten wat je stort. Als je veel stort wordt je kind dan anders behandelt dan als je weinig stort ?
    Ik zou uitleg vragen op school waarom ze het zo doen !

Groetjes Monique

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier was het vorig jaar ook 45 euro per jaar.

Succes ermee, groetjes Mineke ;)

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou het toch even gaan vragen.

5. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ik ga het vanmiddag wel even vragen, ik vind het ook raar dat je het zelf moet bepalen :(
    Op zijn vorige school had je ook een vast bedrag, en kon je het niet permiteren dan mocht je het ook in gedeeltes betalen. Dus snap ook niet waarom ze niet gewoon een vast bedrag neerzetten!?!

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier was het geloof ik 65 euro, en je krijgt met meer kinderen geen korting :(

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo dat is aardig hoog :confused:
    Heb het nagevraagd bij de directeur (die stond toevallig buiten vanmiddag) en het standaardbedrag is € 25,00 per kind per jaar.
    Snap niet dat ze dat niet gewoon neerzetten :(

8. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Vreemd, zeg, dat ze dat er inderdaad niet gewoon inzetten?! Maar nu weet je het en dat bedrag valt errug mee. Hier betalen we EUR 45 voor het 1e kind en elk volgend kind kost je EUR 40.

9. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hahaha, hjet is een vrijwillige bijdrage, je hoeft NIKS te betalen als je et niet wil.
    En je iets aanspannen kunnen ze niet, omdat er vreijwillig staat

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

25 is weinig zeg, wij betalen 50 per jaar!

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    De ouderbijdrage van een school is inderdaad niet verplicht, maar vrijwillig. Veel scholen doen alsof het gewoon betaald hoort te worden, maar het hoeft niet, als je dat niet wilt.

Gevolg is wel dat veel scholen vervolgens je kind uit zullen sluiten van bepaalde activiteiten, zoals de sinterklaasviering e.d.

En op deze manier voel je je vaak toch gedwongen om te betalen.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De bijdrage is inderdaad niet verplicht, maar zoveel is het nou ook niet toch?
    Het is voor een heel schooljaar en als je kijkt wat er allemaal mee gedaan wordt...echt heel veel.

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Misschien een stomme vraag hoor :oops:

Maar betaal je nou naast die bijdrage ook nog schoolgeld? Ik vroeg me dat laatst af, aangezien mn schoonvader zei; pas maar op, Sasha gaat binnenkort nog meer geld kosten. (vond het maar een rare opmerking)

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als het over schoolgeld gaat is het helemaal een bizarre opmerking. Dat duurt nog even voor Sasha, is geen binnenkort te noemen, haha.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja waarover hij het had, geen idee. Geld aan kleding enz zijn we nu ook kwijt (en dat kan je zo duur maken als je zelf wilt)

Maar betaal je als ze naar school gaan, ieder jaar schoolgeld? Of alleen die bijdrage (en de rest subsidie van de overheid ofzo?)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Schoolgeld vanaf 16 jaar op dit moment volgens mij.

17. Bianca79

Bianca79 Actief lid

4 nov 2007
    142
    0
    0
    :confused: Schrik echt van die bedragen hoor..
    Bij ons is het 17,50 per kind per jaar en als je het niet betaald doen ze gewoon mee aan sinterklaas en kerst vieringen e.d.
    Er zijn idd wel scholen die kinderen daarvan buitensluiten als de ouders niet betalen idd.

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    het is inderdaad zoals gezegd een vrijwillige bijdrage en per kind meestal rond de 35-45 euro per jaar, en zo rond de 55-60 euro per 2 kinderen en meer.

daar worden inderdaad de extra dingen als sinterklaas kado\'s, uitjes tussendoor van betaald, dingen voor op het schoolplein waar geen geld meer voor is etc etc.

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja dat is ook sneu als die kinderen worden buitengesloten, weet dat je bij ons via de directeur eventueel in termijnen kan betalen en er zijn eventueel gemeentesubsidies voor, voor mensen met een minimum inkomsten.

20. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    wij betaalden altijd 15 euro per kind.
    nu is het omhoog gegaan en betalen wij 20 euro per kind.
    alleen mijn oudste zit op school dus zoveel is het niet.

Deel Deze Pagina