Dochter van ex adopteren

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door xDanielle, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Juist!

    En als diegene dan de hele adoptieprocedure doorloopt en geschikt bevonden is, zal die adoptie ook zeker door gaan.

    Maar eerst gaat de Raad van de Kinderbescherming hun raadsgesprekken met je aan, en kijken of je genoeg draagkracht hebt om een kindje op te voeden.

    Of je emotioneel wel stabiel bent, of je wel financieel het kind alles kan bieden, of je niet ziek bent, of je geen strafblad hebt, of je de weg weet naar instanties als het niet gaat zoals je zou willen en dat je dat ook wilt doen, of je wel in staat bent een kind met een rugzakje op te voeden.....

    De raad kijkt en beslist welk kindje je mag adopteren:

    * Jong kindje (Tot 24 maand)
    * Ouder kindje (vanaf 24 maand)
    * Kindje met een special need
    * Tribling of Sibling.

    Dan sturen ze dit naar het ministerie van Justitie en deze bepaalt of het allemaal doorgaat..

    Dan pas ga je naar de rechter om alles op papier vast te leggen.

    Het zal wel iets anders lopen als de ouder een iemand aanwijst, maar je moet sowieso die cursus doen vna 6 dagdelen en het onderzoek van de raad, en het ministerie moet toestemming geven.
     
  2. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    ( toch even een kanttekening. Het is niet bij wet vastgelegd dat adoptieouders de via-cursus doorlopen moeten hebben. Een wettelijk vastgestelde voogd kan een "wees" ook adopteren, een niet biologische vader of moeder kan een kind ook adopteren, langdurige pleegzorgouders kunnen in uitzonderlijke gevallen ook hun pleegkind adopteren. In deze gevallen wordt er door de raad beoordeeld of de aspirantouders geschikt worden geacht voor het desbetreffende kind. Het is dus niet zo dat wanneer de adoptie rond is, de adoptieouder meteen de wachtlijst in China op kunnen om maar even iets te roepen. Het zijn wel echt 2 verschillende zaken.)
     
  3. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Heb al gereageerd maar las de eerste post nog een keer.
    Vader heeft dus zelfmoord gepleegd in bijzijn van zijn peutertje?!
    Dit kindje is dus ook nog getraumatiseerd.

    De kans is dus groot dat dit kinde per direct onder toezicht (vots) van bjz wordt gesteld en dan gaat de Raad voor de Kinderbescherming de hele situatie onderzoeken en zal ook een advies over verblijfplaats uitspreken waarop de kinderrechter een besluit neemt.
    Tenzij vader hulp accepteert...anders kan ik me haast niet voorstellen dat bjz niet betrokken is geraakt.

    Kortom je vriendin zal zich goed moeten laten voorlichten voordat ze wordt blijgemaakt met adoptie wat wellicht pas na jaren mogelijk is zoals anderen ook al schrijven.
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is een heel ander verhaal, maar ik ben door mijn stiefmoeder geadopteerd toen ik 8 was. Mijn biologische moeder kon niet meer voor mij zorgen, mijn vader is met mijn stiefmoeder getrouwd en zij heeft mij toen geadopteerd. Geen idee hoe dat allemaal geregeld is, ik hoorde het pas toen ik 20 was ofzo, is voor mij ook niet van belang. Is wel alweer 25 jaar geleden.
     
  5. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nee hij gaat toch zelfmoord plegen? Dat is hij van plan. Tenminste dat heb ik zo gelezen.
     
  6. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dan is het weer anders als je ouders getrouwd zijn.
     
  7. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Het zal ms iets anders lopen, maar vreemd, vrienden van ons, die willen dus niet uit het buitenland adopteren , alleen nederlandse adoptie (met dus het risico dat ze noooit zullen adopteren) Moeten echt de via doorlopen!

    En zij willen via pleegzorg overgaan tot adoptie.

    (even, ze hebben nog geen pleegkind, maar willen dus evt een kindje adopteren vanuit eerst pleegzorg gedaan te hebben).

    Zij wilden eerst een buitenlandse adoptie doen, maar omdat dat veel te duur en ingewikkeld voor ze is (ze hebben een bio zoontje) hebben ze dus puur en alleen voor ned adoptie gekozen.

    Ze staan op de lijst en moesten dus echt die via doen, ook als ze via pleegzorg willen adopteren.
     
  8. xDanielle

    xDanielle Fanatiek lid

    4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Ik heb nogmaals opheldering gevraagd aan haar, De advocaat van haarzelf, en de advocaat van de vader zeggen dat het +- 1 jaar duren gaat voor alles rond is.
    Tot die tijd mag het kindje ook gewoon verblijven bij haar.
    Wel moet ze eerst trouwen wil ze samen met haar partner het kindje adopteren, maar dat wil ze niet.
    Wel moet ze intussen gescreend worden, maar daar zal niks vreemds uitkomen.
     
  9. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Oke, ze gaan de procedure in dus. Nou fijn dat het kindje een fijne plek bij je vriendin heeft.
    Voor de toekomst wel goed om te kijken naar zorg voor het kindje omdat het de zelfmoordpoging van vader heeft meegemaakt.
    En misschien kan de vader in een brief o.i.d. Schrijven waarom hij deze keuzes maakt voor hem en zijn dochter.
    Kan heel waardevol voor het kindje zijn...
     
  10. xDanielle

    xDanielle Fanatiek lid

    4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Kindje heeft "gesprekken" over dat,.dat ze zeg maar spelenderwijs onderzoeken of ze er wat aan over houd.
    Ze heef nog geen enkele keer naar papa gevraagd, en lijkt een normaal vrolijk opgewekte peuter
     
  11. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Das dan helder:D
     
  12. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien fijn om, ook als je het verhaal niet in 1 keer snapt, of als je zelf andere ervaringen hebt, niet gelijk uit te gaan van een leugenachtig geheel. De vraag was of er mensen zich herkenden in de situatie. TS vroeg niet om een hele discussie of de situatie zoals ze schetste wel of niet kan... (Sorry, zie dit soort discussies geregeld opkomen en erger me er nogal aan).

    Ik kan niet uit eerste hand spreken, maar ken wel mensen die in soortgelijke omstandigheden een kindje hebben geadopteerd.
    Dit meisje is toen per direct bij deze mensen komen wonen (toen drugsgebruik van moeder zwaar uit de hand liep). In eerste instantie onder het mom van crisisopvang, maar gelijk al met de intentie voor adoptie. Binnen het jaar was het geregeld. Meisje is inmiddels een jaar of 6.
     
  13. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ms ook handig om misverstanden te voorkomen als ts eerst zelf het hele verhaal te weten dan maar de helft te vertellen..

    Als je na een paar dagen zegt dat t rond is klopt dat gewoon niet en daar had ik grote vraagtekens bij. En dat klopt dus dat t niet rond is, want de procedure wordt nu pas opgestart, en nog altijd niets zeker voordat de raad uitspraak gedaan heeft.
     

Deel Deze Pagina