Ik heb een ontzettend lieve, mooie, knappe, ondeugende zoon van bijna 1! Wat houd ik toch van 'm Maar waar ik totaal g.e.k. van word is het spugen van meneer. Nee, hij kan er niks aan doen dat weet ik .. Maar soms, grr. Vanaf dat ie een week of 3 was kwamen we er achter dat ie reflux heeft. Hij krijgt hier sindsdien medicijnen voor en de pijn van reflux lijkt ie niet meer te hebben zover we kunnn merken en zien, gelukkig! Het spugen deed ie eerst ook nie meer, alles dus prima. Maar sinds een aantal maanden (4?) is het spugen weer zooo aanwezig. De hele dag door .. Overal in huis liggen plasjes spuug, hij zelf moet minimaal 2x per dag schone kleren aan, ikzelf moet me ook minimaal 1x per dag verkleden. En dat is nie erg, maar je wordt er soms wel eens raar van! Het zijn vaak 3/4 mondjes vol in 1x wat eruit komt, en dat minimaal 10x op een dag. Alle adviezen al opgevolgd, rechtop laten zitten na voeding enz .. Huisarts, cb zeggen allemaal het kan geen kwaad. Hij eet en groeit goed en de medicijnen beschermen zijn slokdarm wel dus het geeft niets dat ie zoveel spuugt .. Maar is dat echt zo? Ik vind het voor hem zo sneu. Spugen jullie lieve reflux kindjes ook zoveel nog? En blijft het? Kan het echt geen kwaad? Tis verder zo'n lieverd <3
Mijn zoon heeft ook veeeeel gespuugd. Diagnose reflux is nooit officieel vastgesteld en hij heeft ook geen medicatie gehad omdat hij nergens last van had eigenlijk. Wij zijn toen hij 5 maanden was naar de kinderarts geweest ivm met het spugen en volgens haar verminderde het spugen vaak wel rond de 10/11 maanden. Maar nee, hier niet hoor, en ik werd er ook helemaal gek van, overal plasjes spuug, ik kon de hele dag wel achter hem aan lopen met een doek. Op een gegeven moment heb ik me er maar bij neergelegd dat ik veel te wassen had haha. Maar uiteindelijk is het echt minder geworden en vanaf 14 maanden heeft hij eigenlijk nauwelijks meer gespuugd. Het is dus denk ik gewoon een kwestie van geduld hebben, het kan geen kwaad zolang hij goed groeit, er goed uit ziet en lekker vrolijk is.