dochter vergeten door zwemjuf

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Nou het was haar 4e les. ;) Ik dacht ook dat ze van die riempjes om kregen hoor. Maar goed. Ik ben niet deskundige op het geven van zwemles, maar wel een bezorgde mamma, en nu ken ik mijn dochter wel een beetje, het is een doenertje. En een beetje rem heeft ze wel nodig. Maar ze zou toch niet het enige kind zijn dat zo is? En als leraar zou je daar wel mee om kunnen gaan?

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik vind dat dit twee kanten op kan, ja de juf had beter moeten opletten en tellen of ze alle kinderen heeft maar aan de andere kant moet jouw kind leren dat ze niet alleen in het water gaat.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het kind is net 4! Die kun je toch niets kwalijk nemen? Je legt je vertrouwen in de handen van de zwemjuf.
    Sorry, maar ik had geeist dat ik vanaf nu mag kijken, en anders een andere zwemschool gezocht.

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Oww maar dan had die juf aan mij toch echt een hele verkeerde!! En had mn dochter meteen meegenomen naar huis!! Mafkezen!

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Meen je dit serieus???

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Een meisje van 4 die haar 4e zwemles heeft? :(

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik had ook diect gezegt de groeten en ergens anders verder gaan met de zwemlessen

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    aan de ene kant heeft moonypuppet gelijk MAAAR Bij een 4e zwemles ongeacht welke trouwens vind ik dat ten alle tijden de juf op moet letten..Tuurlijk is het verstandig je kind het aan te leren maar je kan niet verwachten dat ze dat gelijk weet..

Ik had de juf toch een behoorlijke uitkaffer gegeven en idd geeist dat ik er in vervolg bij ben.. Zo niet dan is het gelijk afgelopen daar.

9. Het is toch te belachelijk voor woorden om dit een kind te verwijten? Als je een kind zegt dat hij ergens niet aan mag komen, doet hij of zij het waarschijnlijk toch. Misschien wel 10 keer. Dat zal waarschijnlijk geen grote gevolgen hebben en je kind kan op die manier leren dat het écht niet mag. Maar in een zwembad! Kom op zeg, dat gaat één keer fout en je kunt je kind überhaupt niet meer aanleren dat hij of zij zoiets niet mag doen.

Is een kind wat de straat op rent, waar het wordt aangereden door een auto die veel te hard rijdt, dan ook schuldig? Je hebt 'm immers geleerd dat hij altijd goed uit moet kijken voor hij oversteekt. Echt, wat een onzin zeg.

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier moesten gelijk kurkjes om snap daar niks van, wat je zegt er zit altijd een klein dondersteentje tussen die nergens bang voor zijn en zo het water in springen. Ik zou niet eens tot vrijdag wachten maar maandag even je frustratie uitleggen.

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Owwwww ik zou echt ZO kwaad zijn

12. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zou naar een ander zwembad gaan. Buiten het alleen laten van je dochter om is het natuurlijk al onverantwoord om in je eentje 10 kinderen les te geven. Een ongeluk zit in een klein hoekje en wie let er dan op de andere kindjes? Iemand die dat risico niet zelf in kan schatten vertrouw ik mijn kinderen niet toe.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou beginnen met mijn dochter erop aan te spreken (dat ontslaat de juf nergens van hoor...) maar een belangrijke voorwaarde voor het volgen van zwemles is dat kinderen goed in staat zijn te luisteren en te gehoorzamen. Dat neemt niet weg dat vooral de herhaling een heel slechte zaak is.

Twee dingen zou ik voorzichtig concluderen:
    - kind is te jong
    - andere zwemles uitkiezen

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Precies dit!

15. Moon28

Moon28 Niet meer actief

De juf had juist moeten opletten. Ze had ze alle tien stuk voor stuk moeten tellen voor ze terug liepen naar het andere bad.
    Jij trekt tamelijk snel een conclusie. Meisje is bijna 4 en half en heeft pas haar 4de les gehad. 10 kinderen op 1 juf daarbij is ook vragen om ketende kindjes en in dit geval een nieuwsgierig kindje.
    Uiteindelijk de juf haar verantwoordelijkheid ;)

16. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

dit bedoelde ik er ook mee te zeggen, ik vind persoonlijk ook al is het kind 4 zij zal moeten leren om niet alleen in het water te gaan. dat andere mijn mening dan meteen als ""slecht"" opvatten tja.. jammer dan

17. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Nou ik ga maandag wel even langs, Vragen en hoe, waarom en nu verder.

Maar persoonlijk vind ik dan ook zeker dat het de taak van de leraar(es) is dat als de ouders NIET mogen kijken om de ouders te benaderen als het blijkt dat het kind of te jong is of te onstuimig? Als ik als ouder erbij had gezeten had ik mijn dochter er op aan gesproken. Dan leert ze ook dat het niet mag. Niet alleen maar door achteraf te zeggen foei meisje. Dat mag niet. Kind is dan allang in haar enthousiasme vergeten wat ze nou niet goed deed. Mijn dochter is absoluut niet dom, ze schrijft en leest al. Ze is alleen heel erg spontaan en heeft duidelijke regels nodig. Ik heb dat in het begin van de zwemlessen ook al aangegeven, dat de lerares duidelijk moet zijn. Als iets niet mag, dan mag het niet klaar. Ook niet een klein beetje en er zeker niet een grapje van maken want dan denkt ze dat ze daarmee de juf aan het lachen kan maken. Het is een net een clowntje. Maar mijn idee van het zwemmen in dit zwembad is zeker nu dit voorgeval niet heel best meer. De juf is veel te lief, er zitten steeds 3 kinderen (waaronder mijn dochter) die heel springerig zijn. Dan kan dan toch ook niet alleen? Ik vind dan dat ondanks je de allerbeste tofste leukste zwemlerares van allemaal bent je toenadering moet zoeken tot de ouders van sorry maar je kind heeft haar of zijn aandacht er niet goed bij. Ik kan dat niet zien als ik weg moet wezen daar.

toevoeging: Het is misschien wel een teken dat ze te jong is. Maar dan zou de lerares toenadering moeten zoeken na deze gebeurtenis. En dat is niet gebeurd. Dat is nog wel het gene wat mij het meeste dwars zit. En het is dan al de 4e les. Dan zou het in de eerste 3 ook wel zichtbaar moeten zijn geweest dat ze te jong is toch?

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Hoe ik het lees is dat alle 10 uit het water waren en dan de dochter van ts zelf uit de groep gestapt is en in het water is gesprongen

Want het wachten duurde blijkbaar te lang voor haar dochter en is iets anders gaan doen

Ik ben dus met cygnet eens dat dochter erop aangesproken mag worden niet zomaar uit de groep uit te stappen om iets anders te gaan doen

19. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ze stonden er naast. De juf is daarna weg gelopen met alle andere kinderen. Zij had dan toch mijn kind moeten aan spreken?! Dat heeft ze niet gedaan! Tuurlijk moet mijn dochter daar op aangesproken worden maar dan moet dat wel gedaan worden! En niet achter af maar meteen. Dat mijn man het zag was stom toeval en misschien wel geluk!

20. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    We hebben het hier over een kindje van 4 he!? Tuurlijk kun je ze vertellen wat wel of niet mag, maar zij zien het gevaar nog niet! Ik vind hierbij dus ook dat de zwemjuf beter had moeten opletten!! Ik denk dat ik gelijk een hartig woordje met dr gesproken had!

Deel Deze Pagina