dochter vergeten door zwemjuf

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even graag GOED lezen wat ik schrijf... ik vind ook dat juf beter moet opletten. Denk daarnaast dat het kind nog even niet op zwemles thuis hoort.

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Dit vind ik dus ook... Natuurlijk moet de juf opletten maar ze had de kinderen al ALLEMAAL al uit het water gehaald.. Misschien is ze idd te jong voor in een groep les te volgen en speelt ze liever nog. Los daarvan staat dat ze al leest en schrijft.

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Jemig wat erg. Ik zou har niet meer brengen denk ik. Mijn dochter zwemt in een groepje van 7 en wij kunnen vanuit de kantine alles meekijken gelukkig. Ik zou op zoek gaan naar een andere zwemschool

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Sorry maar de verantwoording bij het kind leggen is te zot voor woorden!

Wat een slechte badjuf! Wij zwommen ook in groepen van 10, maarrrr altijd een badjuf EN badmeester. 2 paar ogen!

Jouw dochter deed niks fout... Behalve kind zijn!
    Vanaf 4 mag het dus dan moet de juf opletten!

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dit dus!
    Ik zou echt heel erg boos zijn geworden op de juf!

6. Nou, precies! Een kind van 2 weet ook best dat hij niet aan kopjes met hete koffie of thee mag zitten, maar het is toch wel waanzinnig dom als een ouder hete thee op tafel zet en het kind alleen laat en verder niet meer in de gaten houdt. Of wat dacht je van een open haard laten branden en je kind lekker alleen laten spelen in de huiskamer? Hetzelfde geldt voor het voorbeeld wat ik eerder noemde, met een kind wat aangereden zou worden. Je leert ze nu eenmaal dat ze moeten uitkijken als ze oversteken, dus eigen schuld, dikke bult!

Je kunt van een kind toch niet verwachten dat ze altijd zelf maar bedenken wat wel en niet mag, wat wel en niet gevaarlijk is en dat ze altijd netjes gehoorzamen? Het zijn kínderen!

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    +1!!

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier ook 1 op 10
    hier mag je als ouder wel kijken....en er zijn meer groepen tegelijkertijd aan het lessen.

slordig van de juf.... ik zou er op staan dat ik er voortaan blij mag blijven. ze zou geen enkel kindje mogen vergeten overigens....

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Tja dan kan de helft van de kinderen van zwemles af denk ik..... dat is nu eenmaal kind eigen...

Ik zie heel veel kinderen... meestal jongens overigens bij ons die van allerlei waaghalzerige dingen doen, vooral met elkaar in de groep....duiken in het ondiepe.... zomaar het diepe in gaan etc....

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Dat gebeurd hier eigenlijk niet, en als ze dat doen adviseren ze om nog niet met zwemles te beginnen want dan kunnen ze ook niet genoeg opletten om te leren zwemmen (concentratievermogen e.d.) ze moeten het zelf wel willen , mee kunnen in een groep anders krijg je het advies om later te beginnen.. (of ze blijven langer in het beginbadje hangen, waar je nog geen diep water hebt)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als 10 vierjarigen gaan keten bij een juf dan zijn ofwel die vierjarigen niet toe aan zwemles, ofwel is de juf niet toe aan lesgeven, vind ik.

Ik vind persoonlijk dat er 2 'fout' zitten. Juf als allereerste omdat ze blijkbaar niet voldoende overzicht heeft om een leerling te missen. Maar kind even goed. Bij zwemles die op deze manier is georganiseerd hoor je de discipline op te kunnen brengen om naar de juf te luisteren en bij de groep te blijven.
    Is kind daar nog niet aan toe, dan is het beter om een ander soort zwemles te kiezen, bijvoorbeeld met 1 van de ouders in het water.

Ik geef zelf nu al een jaar of 5 zwemles, en zolang de kinderen jonger dan 6 zijn geef ik alleen les als 1 van de ouders bij ze in het water is, of als ik bij ze in het water ben en 1 van de ouders staat aan de kant. In dat laatste geval wil ik de groep niet groter dan 3 hebben (of bij heel goed oplettende kinderen 4).

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ja kijk de juf had inderdaad moeten aangeven dat ze er nog niet klaar voor was, ik vind niet dat je de verantwoording bij het kind kan leggen, eerder de juf (voor het vergeten maar ook door niet aan te geven dat het kind er nog niet klaar voor was dan) maar ook ouders, die hadden dat ook wel zelf kunnen inzien dat ze nog te speels was.

Mijn dochter is 4 maar luistert perfect naar de juf, ja misschien dat ze nog eens een keertje speelt in het ondiepe gedeelte door een beetje te tutten in het water maar niets onveiligs, dat is dan weer de taak van de juf.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Je zou het zo kunnen stellen dat de verantwoordelijkheid in het zwembad bij de juf ligt.

Je zou je ook kunnen afvragen of een 4 jarig kind wel thuis hoort in het zwembad zonder toezicht van de ouders als het niet kan luisteren naar de juf. Je kan de verantwoordelijkheid ten slotte niet bij het kind leggen.

14. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ja hoor.. en gelijk beginnen mensen over dat 4 jaar misschien nog te jong is... weetje ze mogen vanaf 4 jaar zwemles... dus 4 jaar is gewoon prima.

Het is gewoon die juf haar verantwoordelijkheid... ik bedoel je betaald er ook genoeg voor. Begin aub niet over de leeftijd van het kind want dat slaat gewoon helemaal nergens op...

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier mogen de kinderen pas met 5 jaar op zwemles. Vind ik ook een mooie leeftijd.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Elk kind van 4 jaar is anders, dat merk je ook wel weer aangezien er 9 kindjes netjes blijven staan en er maar 1 is die "haar eigen gang gaat".

Daarom is het belangrijk om ook naar je eigen kind te kijken en of deze er wel klaar voor is.
    Én dat het mag met 4 wil niet zeggen dat, dat dan ook het juiste moment is.

17. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Dan nog blijft deze keuze aan de ouders.
    En vind ik niet dat iemand anders daar wat over te zeggen heeft.

Ik heb mijn dochter bewust pas tegen 5 en half op zwemmen gedaan en een ander zie ik al met een 4 jarig kind gaan.

Dit soor foutjes mag gewoon niet in zo'n zwembad.. wat als het meiske iets ernstigs was overkomen.... dan heeft geen enkele K opmerking geen enkele nut.

Ik vind dat je gewoon een klacht in moet dienen en je dochter elke les van te voren zeggen dat ze moet opletten en nooit zonder de juf mag gaan zwemmen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan zou ik een andere zwemles zoeken... dat is namelijk absoluut niet wat er mag gebeuren...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tuurlijk.... praat eens met een juf....
    En vraag je eens af hoeveel je betaald als jeckind feitelijk te jong is....

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Over het algemeen doen kinderen van 4 er langer over om het diploma te halen dus ben je inderdaad meer kwijt. Op advies van de badmeester wacht ik hier dus ook tot 5 jaar.

Deel Deze Pagina