Dochter verhoging /koorts hoe zit het dan

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door NieTa, 17 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Hoe zit het trouwens met kinderen onder de zes als ze koorts hebben gehad en nog snotteren? Telt dat snotteren dan enkel of is het dan anders omdat er koorts geweest is? Alleen koorts is nu een reden om thuis te blijven toch?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Het kan best zo voorbij zijn, maar dan zie ik het nog niet zitten. Werk liever een week niet.
    Hoor ook vaker dat die uitslag niet waterdicht is of weinig zegt.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou mijn kinderen ook niet laten testen. Ik vind het onnodig om mijn kind daarmee op te zadelen. Die test is ook niet waterdicht. Test je negatief en blijk je alsnog positief. Dan maar 24 uur wachten tot je klachtenvrij ben. Voor mij persoonlijk heeft het ook geen meerwaarde.

2littlemonkeys, GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  4. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Deze brief kregen wij via school van de GGD genoeg redenen om je kind niet te laten testen.
    Mijn meisje heeft al genoeg meegemaakt dat ze klein was en ik ga haar niet met testen belasten.
    Ze heeft nog wat artsenbezoekn te ondergaan de komende jaren en ik ga dat niet verknallen door een test.

Bijgevoegde bestanden:

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Is corona weg zit je nog met je gezin verplicht binnen :roflmao:

Vero0504, Ysabella en tuc vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zou mijn kinderen ook niet laten testen. Was toch al thuis gebleven met de zieke met koorts en doe dat altijd ook al tot de koorts een dag weg is. De andere kan dan even niet naar school maar dit schooljaar is toch al raar dus die paar dagen kunnen er dan ook wel bij. En man moet dan thuis werken. In de situatie van @tuc zou ik me trouwens wel voor kunnen stellen dat je juist wel voor testen kiest omdat je zonder testen je inkomen ook even plat legt. Of werkt dat niet zo @tuc? Betalen ouders ook door als jij moet sluiten door ziekte?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dan ligt idd het inkomen plat. Maar dat zou ik dan wel afwegen. Langer dan een week zal het vast niet duren. En ik wil zo erg niet testen dat ik die week dan wel op de koop toe neem. Ik ben er gelukkig niet afhankelijk van.
    Laat mn moeder wel tassen met junkfood voor de deur zetten en duik met de kinderen in bed voor een week netflix;)

2littlemonkeys, Vero0504, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Nee, dat geloof ik ook niet hoor. Testen is vrijwillig. Maar het staat er zo en anders neem ik aan dat het is tot degene met koorts 24 uur klachten vrij is (zo als voordat iedereen kon testen). Maar het kan dan dus nuttig zijn om te testen als je eerder aan het werk wil ipv wachten tot de koorts weggaat.

tuc vindt dit leuk.
  9. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Mijn dochter had in de “lockdown” periode om de 2/3 dagen verhoging/koorts gehad (waarschijnlijk Covid). Dit heeft 5 weken geduurd. Arme kind heeft zich al die tijd vervelend gevoeld (maar niet doodziek)... 1x raden wie er nu sinds dinsdag thuiszit met een verkoudheid...

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Dochter is ook sinds afgelopen weekend verkouden. Geen koorts, zo goed als niet hoesten/niezen, alleen echt een dicht zittende neus. Heb haar thuis gehouden, maar ga haar hierom niet laten testen. Mocht één van ons ouders nog ziek worden, dan zou ik diegene denk wel laten testen, gewoon voor de zekerheid, maar dochter is nu zo goed als klachtenvrij (af en toe haar neus moeten snuiten) en nog onder de 6 jaar, dus morgen gaat zij in principe gewoon weer naar school.

Hier zat ik trouwens in de voorschriften van school te lezen dat het kind idd na 24 uur klachtenvrij weer naar school mag, maar als iemand anders uit het gezien ziek wordt de leerling thuis moet blijven tot dat diegene uitgeziekt is en dan nog 14 dagen extra ivm incubatietijd corona. Dit vond ik eerlijk gezegd wel een beetje bizar.... er staat niet uitgelegd wat onder ziek zijn verstaat wordt, maar vind het eerlijk gezegd bizar dat ze dan 14 dagen thuis zou moeten blijven, terwijl er alleen sprake van een griep kan zijn. Bij coronaverdenking/besmetting snap ik de 14 dagen natuurlijk, maar er is natuurlijk heel veel wat er op lijkt, er wordt natuurlijk niet voor niets ong. 98% negatief getest. Vond dit een beetje een bizarre regel en bij ons in principe ook niet te controleren, omdat dochter als enige uit de familie op school zit. Maar stel dat je 2 of meer kinderen uit dezelfde familie op school hebt en één wordt er ziek dan heb je ze allemaal thuis gedurende de ziekte van kind a, waarna die na 24 uur klachtenvrij weer naar school mag en kind b en c dan nog 2 weken thuis moeten blijven :eek: Ik zou idd niet snel mijn kind laten testen, maar in dit geval zou je haast niet anders kunnen....

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Lekker rustig. :roflmao:

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is ook raar, want die regel geldt alleen bij bevestigde Coronabesmetting.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Probeer maar uit te zieken als t hele span thuis is denk ik dan. Definitie van "ander gezinslid" lijkt me ook prettig. Als de dreumes van t gezin ziek wordt (ervaring hier is wanneer is die niet ziek?!?) vind ik dat wel wat anders dan een volwassene.

Voor een volwassene (dus niet de leerling) is de test wel overleefbaar denk ik dan maar.

14. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ja idd, vind het ook een rare regel. Ze geven aan dat het ter bescherming van de leerkracht is.

15. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Met een ander gezinslid geven ze aan broertjes, zusjes, vader of moeder, dus als idd mijn dochter haar broertje van bijna 2 ziek zou zijn dat zij dus 2 weken niet op school mag komen....
    En die zou ik idd niet zo snel laten testen, maar mij of mijn vriend als volwassene idd wel.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier worden kinderen wel getest. Wij hebben al 2 gevallen op school en nu 1 op de BSO.

17. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier worden kinderen ook getest, maar niet direct. Dan moeten er wel meerdere klachten zijn en langer dan een dag.
    Woon je toevallig in het noorden?

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee Randstad, van school weet ik dat zowel de moeder als de kinderen zijn getest, van de BSO weet ik het verder niet.

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh oké. In Groningen en Drenthe hebben we amper nieuwe gevallen per dag/week, maar toevallig de afgelopen week dus kinderen op inmiddels 3 scholen en is een kinderopvang gesloten vanwege Corona bij 1 of 2 medewerkers.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113

Deel Deze Pagina