Hoi, Mijn dochter is verkouden ik heb paar dagen bisolvon gebruikt en het hielp heel goed, ik ben er sinds 2 dagen ermee gestopt. Mijn vraagje is aan u kan ik met haar naar buiten gaan is dit verstandig ze is nog beetje verkouden, ze heeft geen koorts meer drinkt 150 normaal dronk ze 180. Mijn moeder adviseerd mij om helemaal niet naar buiten te gaan omdat het veel te koud is en de baby altijd als ze uit bed gaat een dik jasje aan laten doen plus met een fleecedeken haar in wikkelen ( extra sokje aan laten doen) dan pas naar de woon ruimte meenemen anders zou ze weer ziek worden. ( kou vatten) Ik wil zelf graag om de 2/3 dagen lekker met haar naar buiten 15-20 minuten fris lucht, en als ik naar buiten ga dan doe ik haar een dik jasje aan handschoenen, over haar voetjes extra sokje en doe haar in de wikkeldoek en zet haar in de maxicose en een extra deken eroverheen plus mutsje. Kan ze alsnog ziek worden kou vatten ik pak haar zo goed in, maar mijn moeder is er niet tevreden over krijg veel opmerking ben nu nog beter aan het opletten en probeer haar zo warm mogelijk te houden? Een kind moet toch weerstand opbouwen, wat adviseerd u wat kan ik het beste doen want ik ben heel erg bang dat mijn dochtertje weer ziek word en mijn moeder heeft mij gewaarschuwd als mijn dochter ziek word krijg ik de schuld
Je mag best met haar naar buiten toe hoor. Dat is juist goed! Zorg inderdaad dat ze leekr warm is ingepakt (let op, ook niet TE warm) en geen tocht krijgt. Je kan dan rustig elke dag even naar buiten. Ik lees dat je de kleine goed inpakt als ze uit bed komt. Als je haar gewoon normaal aankleed...dus bv romper lange mouw, truitje erover, jurk/broek aan en 1 paar sokjes is dat ip voldoende. Geen extra jasje binnen en niet steeds inwikkelen in een fleece deken. Ze moeten ook leren zichzelf warm te houden. En lichaamswarmte moet ook weg kunnen. Ilja