Dochter verveelt zich!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Birdie, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hoi hoi,

Ze heeft bergen speelgoed, nou ja, valt mee, meer van die baby speeltjes, maar ik merk de laatste tijd dat ze zich wat verveelt.

Nu hebben we van die redelijk grote Nijntje blokken (van rubber) die ze op elkaar stapelt maar dat heeft ze na een kwartiertje ook wel weer gezien.
    Ik heb zo'n puzzel van hout met die pinnetjes die ze weer op haar plaats kan leggen, maar dat is nog net wat te moeilijk.

Waar kan ik haar nou een plezier mee doen, wat ook goed is voor haar ontwikkeling en geen muziek heeft??? ;)

2. adi

adi Niet meer actief

Waarom mag er geen muziek zijn? (sorry viel me even op ;)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    simpele dingen zoals boekjes, en tekenen. Verder een theeserviesje, dan kan hij mama nadoen met koffiedrinken. Ook haal ik vaak speelgoed weg en zet het 2 maanden op zolder. als het weer beneden komt is het helemaal nieuw! Luca is helemaal gek van zijn hamertje tik. De blokjes in en uit het stoofje doen. Ik heb een houten puzzle voor hem met 4 vormpjes: koe,schaap,varken en kip. Heel simpel, maar wel leuk. Verder veel huis-tuin-en keuken spullen: pan, vergiet, pollepel, lege fles, plastik bordje, waar hij mee kan spelen en het echte leven nadoen. Dat vindt hij nog het allerleukste. En spelen in de tuin. Mama met een kop koffie in de keuken en hij lekker aan de gang met een schepje in de tuin bezig.

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Niet heel handig, maar onze Tijl is dol op de stofzuiger, als ik gestofzuigd (stofgezogen???) heb laat ik hem nog een halve dag in de woonkamer staan, hij vindt er alles leuk aan, de slang, de snoer, het apparaat zelf. Maar ok, niet erg praktisch ;)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Mijn zoontje heeft ook geen interesse voor speelgoed, alleen voor het speelgoed van mama: lees wasmachine, stofzuiger, stofdoekjes, potten en pannen. En alles waar hij knopjes van kan indrukken.
    Ik probeer m ook zoveel mogelijk te betrekken bij het huishouden, dan is ie lekker bezig. En ik 3 keer zo lang ;)

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vaak hebben ze interesse voor de vreemdste dingen zoals een lege fles frisdrank of een magazine.... wat plastick bakjes...
    zul je zien dat ze er lang mee zoet is.... het speelgoed komt wel als ze wat ouder zijn...

7. Klaartje78

Mar 3, 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Ben het helemaal eens met de huis-tuin-keuken dingen! Hier doe ik mijn zoontje een groot plezier met een bak/pan en een pollepel. Ook lege frisdrankflessen met wat rijst er in zijn superinteressant.
    En ik geef hem sinds kort een doosje met rozijntjes als tussendoortje, daar zit hij wel een kwartier mee te frutselen in zijn kinderstoel! Hij is ook 1 jaar oud.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sowieso is het handig om af te wisselen. Zorg dat je bijv de helft van a;l het speelgoed in een andere bak legt en die in de kast zet. Dan wissel je na een paar dagen eens om en in het speelgoed weer helemaal nieuw :)
    Verder is een kwartier met iets spelen op deze leeftijd echt heel netjes, dat doet ze goed dan :)

Wat ook wil helpen is om regelmatig even te wisselen van ruimte in huis. Dus als ze zich begint te vervelen is dat HET moment om even boven de was op te gaan vouwen. Geef haar een paar sokken of weet ik wat en dan is dat weer even helemaal prachtig. Of wat speelgoed waar ze beneden al op uit gekeken was, dat is boven ineens weer heel anders, (je staat ervan te kijken, maar echt waar... hihi).

Wat hier echt successpul is, zijn de poppen en poppenhuis, knuffels, duplo (ze bouwt er echt al mee!), alles met knopjes enzo, onze spullen, boekjes, tekenzooi, het littlest-petshop-huis van grote zus, met de bijbehorende beestjes....
    En: wij zijn lid geworden van de speelotheek, zodat we elke 3 weken (minimaal :)) nieuw speelgoed in huis kunnen halen. Echt een aanrader! Hebben nu een teletubbies-huis met toebehoren opgehaald en echt waar... ze speelde gisteren wel een uur achter elkaar met dat ding! Helemaal wijs ermee!

9. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    vingerverf!

10. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Duploblokken, Mee laten helpen met het huishouden hier kan mijn zoon zich ook goed vermaken met mijn stofzuiger ;) Boekjes zijn ook in trek hier of gewoon de reclame folders.

11. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    hier waren mijn zoontjes gek op de simpelste dingen en konden daar uren mee spelen,zoals een plastiek flesje vullen met rijst(leuke en goedkope rammelaar),sleutelbos,een grote doos waarin ze zich kan verstoppen,enz...

12. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    heel herkennaar. hier ook een zoon die zich soms moeilijk kan vermaken. niks is goed. zelfs de potten en pannen , en wasmachine, stofzuiger etc. niet maar goed dan ga ik vaak maar zingen dat is altijd geod.
    succes.

Share This Page