Dochter verzint smoesjes met slapen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by BoesBoes, Jun 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BoesBoes

BoesBoes Lid

Jun 8, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn dochter (2,5) probeert ons de laatste tijd flink uit.

Roepen dat ze bang is op dr kamer, huilen met naar bed gaan, snachts spoken.

Nu is ze al 20 minuten non stop papa aan het roepen, papa kom je even helpen.

Daarvoor zijn we al 4 keer boven geweest en dan was het ik wil nog een knuffel, mag ik nog een kusje, ik heb gepoept, wil je me instoppen.

Nu zit ze hard te kloppen op dr kamer deur.

Wat kan ik hier aan doen? Ik negeer haar nu, maar ik maak zo geen vrienden met de buren, wat moeten die wel niet denken...

2. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ik zou idd negeren! Heeft hier ook gewerkt, na een paar dagen gaf ze het op.

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Lekker laten denken en volhouden!!!

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    tja keihard negeren! En dan maar aan de buren uitleggen mochten ze er over beginnen dat je dochter in de uittest fase zit ;) en jij dat haar nu aan het afleren bent hihi ! succes ermee

5. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Negeren en volhouden. Misschien even de buren "waarschuwen"
    Onze dochter schreeuwt/jankt/gilt/krijst de hele boel wel eens bij elkaar en ik woon in een flat.... wordt nu steeds minder want ze weet dat ze er niks mee bereikt. Volhouden dat is t belangrijkst. Succes!!

6. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

7. BoesBoes

BoesBoes Lid

Jun 8, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    We wonen in een nieuwbouwwoning maar ze zijn wel goed geisoleerd. Maar als men in de tuin staat of zit kunnen ze dr wel heel goed horen.

Nu gilt ze weer om een beetje drinken, terwijl ze een volle tuit heeft staan op dr kamer.

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou toevallig heb ik hier hetzelfde aan de hand, sinds enkele dagen.

Voorheen was het als volgt: wassen, pyama aan, tandjes poetsen, 1 of 2 verhaaltjes lezen, ga maar liggen schatje, hij schoof onderuit, ging met zijn bolletje op zijn kussen liggen, teddy erbij, mama kus, ik hou van jou, slapen...

Nu: tot aan het 2e verhaaltje gaat het goed en dan. Niet meer willen liggen, uit bed gaan, huilen. Ik doe dan de deur dicht, wacht een half uur en hoor dan niks anders dan gejammer boven. Net even terug gegaan naar zijn kamer en ben even boos geworden. Hij verzint dus ook van alles. bijv: mama hoofdpijn, hoofdje auw met zielige blik en bijpassende hand op voorhoofd gebaren. Blijkt dus niks van waar te zijn want beneden is er dan niks meer aan de hand.

Vanavond ben ik naar boven gegaan, heb ik hem even echt streng toegesproken maar wel uitgelegd waarom ik boos ben dus. Mama heeft vandaag met jou gespeeld, we hebben samen gekookt, gegeten, lekker tv gekeken en gelezen en nu moet jij gaan slapen. Als je dat niet doet wordt mama heel boos.

Mama heel boos? Ja mama heel boos.

Nu is hij stil...

Goed dat werkt hier dus vanavond, maar voor hoe lang? haha

Sterkte hoor.

Slaapt ze 's middags nog?

9. BoesBoes

BoesBoes Lid

Jun 8, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee fab,

Ja ze is de laatste dagen erg ziek geweest zoals je op mn fb heb kunnen lezen. Maar dit begon al voordat ze ziek werd, en toen ze ziek was hebbbben we dr wel getroost ( dom dom dom dom ) maarja nu gaat dit doodleuk weer verder.

Ze slaapt overdag normaal 1,5 uur.. maar als dit zo doorga dan ga ik dr wakker houden ook al word ze dan rond 6 uur sjaggie.

Mama is boos werkt hier ook niet, als ik de deur uit ben dan begint ze al weer met roepen.

Pfff ze is nu al een uur bezig haha. Ik hield t als kind niet zo lang vol.

x

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    we houden onze zoontje wakker overdag, anders is het ook heel vervelend. mijn zoontje moet dan plasje doen...zegt hij.
    zonder middagslaap is het in 2 mn in slaap. maar bereid je voor dat het wel even wennen is vr de kleintjes.we zetten hem vr de tv. maar goed, het gaat steeds beter met wakker blijven overdag.

11. BoesBoes

BoesBoes Lid

Jun 8, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nogsteeds aan het roepen.. zucht!

Papa, ik hoef niet te slapen!!

Heeeeeelp!! Hellllppppppppppppppppppp!

Mama, ik wil nog een knuffel!

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Aaah dus ook al ziek geweest, nu weet ik wie jij is :) hihi

Het is echt super vermoeiend he, ik weet het. Hier werkte dat boos worden de laatste dagen ook voor geen ene meter. Afgelopen nacht heeft hij ons bed onveilig gemaakt. pfff

Nou sterkte, hopelijk gaat het snel beter.

13. BoesBoes

BoesBoes Lid

Jun 8, 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn god, ze is nog bezig!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Nou ja, ik word niet boos (of probeer t iig niet te worden ;)), maar ik ben wel duidelijk wat ik van haar verwacht. Ze blijft in bed en ik ga er niet bij blijven.
    Mijn dochter heeft ook in fases dat ze moeilijker inslaapt 's avonds (middagslaapje is al lang voorbij), maar meestal is het vooral geklets en moet ik hooguit 1-2x naar boven om iets te doen.
    Aangezien ze verder dus niet heel vervelend doet, ga ik dr niet laten brullen door heel streng te zijn. Laatst weer een paar weken zo'n fase gehad, nu slaapt ze opeens weer prima in.

Als ze gaat huilen is ze meestal wel echt verdrietig en dan troost ik haar, maar blijf wel duidelijk dat ik er niet bij ga blijven. Dat probeert ze vaker, maar daar ga ik dr echt niet aan laten wennen ;)

15. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    oh herkenbaar en sterkte.. ( hopelijk is ze stil ondertussen.. )

Share This Page