Kinkhoest op creche

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Danoek, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Op de creche hier is een uitbraak van kinkhoest. Nu heb ik al zitten googelen, maar ben er nog niet helemaal uit.
    Kan een kind van 3 jaar kinkhoest krijgen?
    In sommige stukken zie ik staan dat kinderen in principe beschermt zijn als ze de eerste 4 vaccinaties gehad hebben in de eerste 2 jaar.

Wesley begint nogal verkouden te worden. Zijn hele neus zit dicht en kan slecht ademhalen. Misschien wel gewoon verkouden, maar dat weet ik nog niet.
    Ook heerst er op dit moment de hvm ziekte, maar daar zie ik helemaal niets van gelukkig.

Wie heeft er ervaring met kinkhoest bij een peuter?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook gevaccineerd kun je kinkhoest krijgen (anders was het waarschijnlijk op de crèche ook niet geweest)
    kinkhoest steekt steeds vaker de kop op... En er wordt niet minder gevaccineerd.

Dus ik zou het gewoon voor de zekerheid even laten bekijken door de huisarts.
    Je krijgt er een vrij flinke antibioticakuur voor en je kunt behoorlijk lang last houden.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kinkhoest | Kinderen.nl
    Let op:

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Heb de huisarts gebeld, maar assistente zei dat ik het eerst nog even moest aankijken, want ze kunnen er toch niet veel aandoen. Met rust zou het over moeten gaan als het wel kinkhoest is.
    Als het kinkhoest is krijg je geen antibiotica want die schijnt niet te werken kinkhoest. Tenzij er een zwangerschap of klein babytje is, dan werd het uit voorzorg wel voorgeschreven begreep ik.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn jongste zit in de nasleep van kinkhoest. Hij heeft het gekregen na de eerste enting toen hij nog heeeeel erg jong was.
    Enten beschermd deels. Kinderen worden ziek maar minder heftig. Behalve dat het lang duurt (mijn zoon hoest al ruim 6 mnd) is het me verder heel erg meegevallen.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Oh ja, ondanks dat het heel besmettelijk is, is mijn oudste van bijna drie niet ziek geworden.

7. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    in mijn directe omgeving is iemand die het heeft, die ook vaak op mijn kinderen past en ook met ze knuffeld, ze heeft het al een tijdje maar mijn kinderen 1 en 3 hebben nergens last van.

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn jongste heeft het gehad, die ging van verkouden in 1 dag naar super benauwd en hoesten. Meteen naar ha, door naar ka en aan de antibiotica. Hij is eigenlijk maar 2 dagen echt ziek geweest, maar vooral door het slijm wat ze niet weg kunnen hoesten als ze zo klein zijn.

Zijn broer van bijna 3 heeft het ook gehad maar die is er alleen maar flink hoesterig van geweest, verder niet.

Soms snap je toch niet hoe dat nou zit met besmettelijkheid. Op de psz heerst al een tijdje waterpokken en die krijgt hij maar niet. Met kinkhoest was hij de eerste en tot nu toe de laatste.

Deel Deze Pagina