Blaasontsteking 7 jr

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Kache, Apr 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn dochter klaagt al 1-2 jaar dat ze af en toe pijn aan het plassertje heeft. Ik vond het altijd een moeilijke klacht om te duiden, dus meestal smeerde ik maar een beetje sudocreme of zo. Was ook altijd de volgende dag weer over, dus tja.

Een half jaartje geleden had ze voor het eerst zodanige pijn dat ze ook echt huilend naast het bed stond, dat paracetamol en eventjes bij mij in bed liggen nodig was. "Doet zo'n pijn, mama!" Maar weer de volgende dag over. De laatste tijd is het al vaker voorgekomen (altijd in avond, rond 23:00 uur), maar telkens eenmalig.

De afgelopen 3 dagen is het in avond raak, maar overdag weer weg... tot vanochtend. Dikke tranen, handen in het kruis, zo'n pijn. En voor het eerst dat het me opviel dat ze veel naar WC moest, dus begon het voor het eerst bij mij te dagen... blaasontsteking misschien? Heb het zelf nooit gehad, ben er dus ook niet echt in thuis. Plasje laten nakijken bij huisarts en overduidelijk: ontsteking. Vanmiddag gaan we antibiotica ophalen.

Denk dus nu dat ze al die keren 'dreigende' blaasontsteking had, maar dat het nu voor eerst echt heeft doorgezet? Dat haar lichaam het niet zelf kon oplossen? (en betekent dit nu dat ze gevoelig is voor blaasontstekingen?)

Hoor graag de tips/ervaringen!

2. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Mijn dochter van 4 heeft sinds de winter ook een paar keer blaasontsteking gehad.
    Omdat ze het meerdere keer heeft gehad, is ze ook doorverwezen naar de kinderarts en heeft daar een buikecho gehad. Die was gelukkig goed. Voor haar is het vooral belangrijk dat ze voldoende drinkt en vaak genoeg naar de wc gaat (overdag elke 2-3 uur).
    Waar je verder op kan letten is of ze goed uitplast en goed afveegt.

Daarnaast zijn we begonnen met kindercranberrytabletten en dat lijkt ook wel te helpen, maar waarschijnlijk zal ze er wel gevoelig voor blijven.

Share This Page