nog meer die pas laat vertelde zwanger te zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jo86, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Wij willen graag eerst onze andere kinderen vertellen dat ze een broertje of zusje krijgen en daarna de rest. Dit wordt onze vierde!! :)

Eigenlijk willen we het pas met 15 weken vertellen, zijn er meer die het pas zo laat vertelden?

Is natuurlijk even afwachten of je het niet heel erg ziet, maar het scheelt dat het winter is en ik verwacht niet dat mensen er opletten.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. Moli

Moli Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je wacht tot 15 weken?

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ik wil het mijn kinderen zo en zo pas na 12 weken vertellen, het duurt nog lang genoeg daarna.
    Aangezien we het hun als eerste willen vertellen, wordt de rest zo en zo daarna. Rond de 15 weken is er een feestje, wel makkelijk.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Volgende week ben ik 15 weken en vertellen we het onze dochter.
    We hebben dan ook een geslachtsbepaling dus vertellen we gelijk of ze een zusje of broertje krijgt.

Hier ook omdat het allemaal lang genoeg duurt. Mijn schoonzus is zwanger en dat weet dochter wel, maar elke keer vraagt ze weer waar de baby is haha.

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Wij vertellen het ook pas morgen aan mijn vader en zus, na het weekend op het werk en over 2 weken de schoonfamilie. Wij wilden eerst de uitslag van de combinatietest afwachten, een goede termijnecho en vorige week na de uitslag besloten ook maar de geslachtsbepaling af te wachten. Dan vertellen we alles in 1x en de reden dat de schoonfamilie het pas later hoort is omdat we ze niet eerder zien(ze wonen ver weg) maar we willen het wel persoonlijk vertellen. Dochterlief heeft het vanochtend ook pas gehoord bij de geslachtsbepaling maar ze snapt het nog niet zo haha:)

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb het bij beide zwangerschappen pas rond de 14 weken aan werk en 'de wijde wereld' verteld. Beetje omdat het gewoon zo liep en een beetje om de combinatietestecho af te wachten, omdat ik het zo moeilijk vond om te geloven dat alles echt gewoon allemaal goed ging ;). Ouders en andere naasten vertelden we het wel eerder, bij 5-6 weken al bij nr 1 (ivm kerst en oud&nieuw) en bij een week of 7 bij deze baby :). Dochter hebben we het na de goede termijnecho (met ong. 11wk) verteld. In hoeverre ze het toen begreep, ze was nog net geen twee ;)

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Wij hebben een tijdje gewacht ja.. We waren tot 13 weken op vakantie en wilden het graag in het echt vertellen, met 14 weken hadden we een echo dus die hebben we nog even afgewacht en toen we onze ouders eenmaal in het echt zagen waren we dus al ruim 15 weken zwanger.

Ik moet zeggen dat ik ook niet heel erg de neiging voelde om het te vertellen.. Ik wist dat ze niet heel enthousiast gingen reageren dus genoot er voor die tijd van dat wij samen lekker blij waren :p
    De 'rest' facebook enzo, enkele goeie vriendinnen wisten het alwel, hebben we het geloof ik pas met 20 weken verteld zelfs!
    Ik vind vijftien weken ook niet bizar laat hoor! Ik snap je overweging met de kinderen en zou het gewoon lekker zo doen :)

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het mijn ouders en schoonouders met 10w verteld, onze zussen met 13 weken en de rest pas met 17 weken..

9. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ow gelukkig, nog wel een stuk meer! Voelde me al een beetje vreemd dat we het niet meteen van de daken willen schreeuwen. Haha het is idd ook gewoon fijn om het een keer nog met zn tweetjes alleen te weten en van te genieten. De rest van de wereld ga ik het ook niet echt aankondigen, ze zien het wel vanzelf hahaha

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier ook pas na de 12 weken, heb morgen de combinatietest en die wil ik ook nog even afwachten .
    Daarna eerst de kinderen en daarna pas de rest.

11. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Wij hebben tot 13 weken gewacht om het de kinderen van m'n vriend te vertellen. Het kwam zo uit in de weekenden. En zo kon de oudste het zelf aan hun mama vertellen. :)
    Pakte allemaal goed uit. Ze hebben bij hun moeder ook een jonger zusje dus ze weten wat ze te wachten staat en dat ze nog even moeten wachten op hun volgende zusje :)

Verdere familie wist het rond de 11 en 12e week :)

12. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben het pas na 16 weken tegen andere verteld, na drie miskramen was het nieuwe en de blijdschap er wel een beetje vanaf.
    Iedereen moet doenw aar die zich zelf prettig bij voeld

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wij hebben het met 13 weken eerst aan onze ouders verteld. Daarna broer/zus en daarna in diezelfde week werkgevers. Vrienden en kennissen ging daarna eigenlijk vanzelf (woon op een klein dorp ;)).
    Bij een hopelijk volgende zwangerschap zullen we proberen het nog langer voor ons te houden. Is veel leuker om samen te genieten van het wonder in je buik ipv dat iedereen zich er ongevraagd mee bemoeit. Dat is mijn mening dan :)

Deel Deze Pagina