Hoeveel slaap? 6 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Misstiara5, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Vroeger wist ik heel goed hoe hij sliep.
    Ritme was: eten, 1,5 uur spelen, slapen, wakker worden, eten, 1,5 uur spelen, en dan slapen,

Nu gaat het niet meer op. En ben ik een beetje in de war. Hij blijft maar wakker,wat is nu ongeveer het ritme? Ik zie ook helemaal niet dat hij moe is. Hij lijkt nu zo erg wakker overdag, dat hij niet meer echt veel slaapt.
    Dat is natuurlijk ook normaal nu ze ouder worden, maar hoe is jullie slaapritme? Hoeveel uur moet ik ongeveer na het eten aanhouden?

2. saapje

saapje Actief lid

Jan 21, 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zat er met 6 maanden ongeveer 2 a 2.5 uur tussen en zat ie op 2 slaapjes overdag.

3. miemie79

miemie79 Actief lid

Dec 15, 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    zit met precies hetzelfde met onze dame van 6 maand. verwarrend he?

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier nu meestal 2 slaapjes.
    Sochtends 1,5u. Vaak ook korter
    Smiddags 2 u. Soms korter soms wat langer.

En snachts 19.00-5.00/6.00
    Dan begint ook meteen de dag. Redelijk vroeg dus. Helaas.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier heel erg wisselend maar meestal 1 20-minutenslaapje en 2 langere slaapjes maar het is ook een tijdje 1-20minutenslaapje en 1 langer slaapje geweest

6. Mamajens

Mamajens Actief lid

Apr 5, 2012
    409
    0
    0
    Ik zou het laatste flesje vervroegen. Hij is duidelijk al aan zijn nacht begonnen en raakt compleet van de leg blijkbaar door het wakker maken. Wij hebben hetzelfde probleem gehad.

Wij geven om
    7.00
    10.00
    13.00
    16.00
    19.30

Allemaal 150+5.
    Het is erg belangrijk hem voor 16.30 wakker te maken, voeden, spelen enz. Dan nog kort naar bed. Daarna doen wij hem in bad, laatste flesje rond 19.30. Even rechtop en naar bed. Hij slaapt dan vaak tot 5u, dan krijgt hij een klein flesje van 90cc. Deze bouwen we langzaam af, want hij kan het echt zonder. Dan gelijk terug op bed en slaapt gelijk ook weer tot 7/8 uur.

Als hij om 6 uur komt, beginnen we dan de dag, maar dan heeft hij wel aan 1 stuk geslapen.

Ben hier al zo trots op! En het werkt!!

Dus; voor 16.30 wakker maken of zorgen dat je zo uit komt. En flesje dus vervroegen!

Werkt hier echt en geloof me, wij hadden hetzelfde probleem als jij aangeeft.

Succes!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ging ze vrij vroeg starten met de dag.

6-7 wakker
    7-9 slapen
    9-11 wakker
    11-11.45 slapen
    11.45-14 wakker
    14-15 slapen
    15-18 wakker
    18-18.45 slapen
    18.45-20 wakker
    20.00-6 slapen

Ongeveer....

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier is mevrouwtje ook erg actief overdag. Ze slaapt smorgens na haar voeding nog zo'n 3 uurtjes en dan smiddags even een hazenslaapje van een uurtje en is dan weer wakker tot 21u a 22u en krijgt dan haar laatste voeding weer.

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kon hij toen s morgens uur a 1.5 volhouden en s middags 1.5 a 2 uur. Hij sliep 3x. s morgens 1 en s middags 2x.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Hier was het met 6 maanden ongeveer :

Tussen 6 en 7 wakker
    Tussen 8 en 9 slapen
    Tussen 9 en 11 wakker
    Tussen 1 en half 3 slapen (een half uurtje à uurtje)
    Als hij na 3e wakker word red hij het tot 6 uur half 7 dan slapen.
    Wordt hij voor 3e wakker werd deed hij rond 5uur soms nog een slaapje van 10 min in de box of op schoot .

Hier geen vast schema , slaapt hij tijdens zijn ochtend slaapje 2 uur lang dan kan hij bijvoorbeeld 3 à 4 uur op blijven . slaapt hij maar een half uurtje dan blijft hij korter op .
    En is zijn middag slaapje lang genoeg en doet hij die niet te vroeg dan doet hij maar 2 slaapjes op een dag. Maar begint zijn middag slaapje 1 uur al en slaapt hij maar een half uur dan komt er soms een 3e slaapje bij .

11. Mamajens

Mamajens Actief lid

Apr 5, 2012
    409
    0
    0
    Ow lekker wakker nog gisteravond.. Mijn stukje moest in een andere topic.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

6 mnd:
    ochtend 1 uur
    middag 2-2,5 uur
    nacht 13 uur
    soms 's middags nog een half uurtje

13. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier is het nu sterk (!!) wisselend. Eigenlijk zijn de afgelopen dagen steeds anders geweest. Gister heeft ze echt heel veel geslapen. Terwijl ze de dag ervoor op 1 - 2 slaapjes tussendoor deed.

Nu was ze gister pas om 8 uur uit bed en vandaag om 8:30. Ze wordt wel wakker, brabbelt wat en slaapt dan weer in voor een uurtje.

Schatting zal het gemiddelde zijn dat ze 2-3 uur op kan blijven. Maar goed, enkele dagen terug was ze van 14 tot 19 uur op.... wilde echt niet slapen. Daarna wel weer de hele nacht geslapen gelukkig. Nu net weer in bed gelegd na 1,5 uur...

Share This Page