heeft er iemand ervaring met een jonge baby die waterpokken heeft gehad? en hebben ze er dan last van gehad? onze oudste heeft net de waterpokken gehad, heel mild gelukkig weinig last van. nu heeft onze jongste van 2 maanden oud ook pukkels in haar gezicht, en een drie of viertal op haar buik en in haar lies. het lijkt niet echt op de waterpokken zoals onze oudste ze had, of kan dat komen omdat ze nog zo jong is en wat hormonen van mij heeft? het ziet er echt zo sneu uit. heb niet het idee dat ze er last van heeft, behalve dat ze overdag niet veel slaapt, wat minder de fles leegdrinkt.
Het kan idd dat ze het mild krijgt, omdat ze nog voldoende antistoffen heeft van jou. Wel kan ze het later nog een keer krijgen, omdat ze zelf niet voldoende antistoffen heeft opgebouwd. Gevaarlijk is het niet, maar je moet wel goed opletten. Zeker jonge baby's waarvan de mama zelf geen waterpokken heeft doorgemaakt, kunnen heel erg ziek worden van waterpokken. In dat geval zeker contact opnemen met de ha.
Hier waterpokken gehad toen ze 7 mnd was, weinig last van gehad ondanks ze best vol stond volgens ha. Ze is alleen2 dgn hangerig geweest toen ze ook wat koorts erbij had Hoop niet dat ze t nog n keer krijgt omdat ze t voor dr eerste jaar heeft gehad
Mijn zoontje met 4 maanden, hij heeft er wel heel erg last van gehad. Zat compleet onder en zat bijna op een longontsteking. Was ook vorig jaar in de zomer met 30 graden, was geen pretje.
Mijn zoontje had ze met tien weken. Hij heeft ze erger gehad dan zijn broer, maar hier hebben beide kinderen er geen last van gehad ondanks hartje zomer. Ze zeggen wel dat wanneer ze het zo jong krijgen de kans groot is dat ze het nog een keer krijgen.
Ons meisje had ze met 9 weken. Haar broer had er echt veel meer en had er last van. Zij had gelukkig nergens last van. Heeft er ook lang niet zoveel gehad, denk totaal een stuk of 15. Wij hebben toen wel contact gehad met de huisarts, enige advies wat we kregen was in de gaten houden of ze goed drinken. Ging dat niet meer goed of werd ze suf, dan moesten we langs komen. (en ze ging samen met haar broer in een badje met havermout).
Hier met 3 maanden,ze had er niet echt last van,ze kan ze wel nog een keer krijgen,hier gelukkig geen complicaties erbij.
als het bij elkaar 20 vlekjes zijn is het veel, dus het valt eigenlijk best wel mee. ik heb het zelf niet gehad als kind, dus ik zit nu ook nog in de gevarenzone hoop niet dat ik ze nu nog ga krijgen als volwassen zijne, lijkt me niet echt heel fijn.
Hier rond de 5 maanden gehad en niet zo erg. Wel 2 dagen koortsig geweest, maar wel vrolijk. Lekker havermoutbadjes gemaakt tegen de jeuk + verkoelende schuim gekocht (bij apotheek) om erop te smeren.