Hier precies hetzelfde. Onze oudste vindt in de hoek staan al een drama, terwijl onze kleine man het allemaal erg grappig vind. De hoek werd voor hem dus de gang, maar dat was blijkbaar nog steeds leuk, want als hij niet luisterde riep hij zelf "gang!" Om dan vervolgens zelf met een big smile naar de gang te lopen Tot ik hem tot 5x terugstuurde omdat hij nog steeds stout was, toen werd het al snel iets minder leuk. Tot 3 tellen werkt hier redelijk 1,2 en op het moment dat ik 3 zeg kan het in ene wel
Gang is/was hier ook geen straf. Nou ja, meer een leuk spelletje. We hebben nl een schuifdeur. Openduwen en steeds hard lachend wegrennen. Meer een straf voor mij dan om dr steeds terug te zetten. Heb ook wel eens de deur dichtgehouden, dat is dan wel echt een straf, maar dan gaat ze zo over de zeik, en maakt de deur bijna kapot dat ik het 1. zonde vind als de deur kapot gaat en 2. geen prettige manier vind. Opsluit idee. Nu zet ik haar sporadisch eens op een stoeltje, maar gelukkig meestal niet nodig en ook daar blijft ze niet makkelijk zitten. Als ik dr echt vervelend vindt (en onhandelbaar) zet ik dr maar op dr kamer. Maakt me dan niet uit of t voor haar een straf is (meestal niet echt). Maar wel ff rust voor mij ! Kinderen moeten toch leren door herhaling. En de een reageert/leert wat beter op 'straffen'. Wat ik wel altijd doe, als t bij de situatie past, is dat waar ze stout/vervelend mee doet, afpakken of (tijdelijk) wegleggen. Dan heb je er tenminste controle over.