Dochter vindt kdv niet meer leuk

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Smiley24, Nov 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Mijn dochtertjes gaan 3 dagen naar kdv, de oudste is sinds juni overgestapt naar de peutergroep. Maar sinds 2 weken is ze erg huilerig als we haar wegbrengen. Ze wilt niet spelen met de kinderen, wil niet eten.. Heel de dag door een beetje jengelig volgens de leidsters. We hebben het met de leidsters erover gehad en zij weten niet wat het kan zijn. Ik heb het idee dat ze misschien door een kindje geslagen is ofzo, maar ja het kan net zo goed is anders zijn.

Het doet een moederhart pijn om je kindje weg te brengen die helemaal geen zin heeft om te gaan. Thuis is ze lekker vrolijk, speelt lekker (met ons en met haar zusje). Een totaal ander kind!!

Als we ze weggebracht hebben dan bel ik altijd wel ff om te vragen hoe het gaat. En dan is het zo dat ik haar wel eerder opgehaald heb van kdv. Dan was ze echt helemaal blij en was gewoon doodop dat haar middagdutje opeens 4-5 uurtjes duurde :$

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier hetzelfde:( Julia ging altijd zonder te mokken naar de kdv. Ik heb haar ongeveer 10 weken eraf gehaald omdat ik verlof had en we konden het geld goed gebruiken. Nu gaat ze alweer 6 weken heen (peutergroep) maar vindt het niet leuk.
    Ik werk zelf in het onderwijs (groep 1) en heb soms ook kleuters die ontzettend huilen als papa/ mama weggaat, die kinderen willen even op schoot en na 10/15 minuten gaat het weer.
    Maar nu sta ik aan de andere kant....het doet idd. pijn als je je kind wegbrengt die alleen maar huilt. Julia slaapt de laatste week ook ineens bij ons in bed (ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft?)
    Tja, ik vind het vervelend maar ik breng haar wel heen. Ze is altijd vrolijk als ik haar ophaal en de leidsters zeggen dat ze na 10/15 minuten lekker gaat spelen maar dat ze wel rustig is en weinig praat, in tegenstelling bij ons.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    We hebben die fases hier ook wel gehad. Vaak samen met periodes dat het onrustig was op het KDV (zomervakantie met veel inval, drukte met sint/kerstactiviteiten). Dan redde hij het maar net aan een dag. Het is ook steeds over gegaan, met wat extra aandacht hier en daar van een leidster (bijv even rustig voorlezen aan het begin van de dag, of even mee naar de supermarkt, buiten, met max 1 ander kindje. Dan kon hij even bijkomen.

Share This Page