jaa.. van internet gejat Toet rent de hele tijd weg en hij mag ff niet naar binnen want hij rent achter onze poezen aan en die worden gek van hem.. Maar zijn echt geweldige beesten..
Dierenduplo inderdaad, en bij goed weer naar de kinderboerderij. 2 Jaar is veel te jong om een huisdier te krijgen. Wel een leuk ideetje voor over een paar jaar .
ik vind 2 absoluut te jong voor dieren en zeker voor konijntjes. die houden er zowieso meestal niet van opgetild te worden en kunnen dan flink van zich af gaan trappen, want dat is wat een kindje natuur juist wil. lekker optillen, mee tutten en frutten, in de poppenwagen stoppen.
Ik heb zelf toen ik twee was een konijntje te lang en te stevig geknuffeld en dat is helemaal verkeerd afgelopen . Ben echt een grote dierenliefhebber en wil het je dan ook echt afraden. Zeker dwergkonijntjes, zij zijn zo teer...
Als jij graag konijnen wilt: vooral doen. Inderdaad twee, want één konijn is zielig. Maar neem ze alsjeblieft niet voor je dochter. Als je nu konijnen neemt, zijn ze voor jou en natuurlijk kan dat ook leuk zijn voor je dochter.
mijn dochter heeft met 2 ook een konijn gekregen (was van mijn broer) ze is gek op haar en doet haar niks. mijn dochter kruipt afentoe in het hok (grote ren + hok) en geeft afentoe een wortel of andere dingen, zomer gras, en afentoe haar ik haar in huis. maar ja kan niet verwachten dat ze voor een konijn gaan zorgen. ze heeft laatste 2 jonge cavias gehad (mooi excuus voor mama) ze kijkt er wel naar, maar ze is er nog geen uren mee bezig, ze wil ze wel een aai geven maar dan is ze er ook klaar mee. ik vind het wel goed dat ze zo jong al leren om met beesten om te gaan. en het leren aaien daar ben je zelf aan wezig, ze mag niet bij haar konijn in het hok als wij er niet bij zijn inverband ontsnappings kan en een hond die maar al te graag de tanden erin zet. als je zelf wilt opdraaien voor het voeren en schoonmaken en gewoon elke dag of om de dag met je dochter nijntjes wil kijken en wortel of andere groente wil gaan geven , zou ik zeggen gewoon doen oja onze nijnen en cavias staan ook gewoon buiten
Och toch De broer van een vriendinnetje heeft zo ooit een kuikentje aan zijn einde geholpen. Onze dochter vind onze katten helemaal geweldig, maar ja als je een kind zo jong diertjes geeft zijn het eigenlijk jouw dieren die zij onder toezicht kan aaien.
Als jij het leuk vind om ook konijntjes te hebben, dan kan je dit toch gewoon doen. Ik zou ze alleen niet voor je dochter kopen. Ik heb kippen in de tuin lopen en dat vinden de kids helemaal geweldig. Ze kijken er naar en als ik er eentje oppakt, dan mogen ze ook aaien. Voor de rest doen ze er niet veel aan. Ja, eitjes rapen.
Ik zou pas een konijntje geven als ze groot genoeg is om er echt zelf om te vragen en om zelf mee te helpen met de verzorging ervan. Zo leert ze gelijk ook dat een dier hebben ook verantwoordelijkheid met zich meebrengt. In de tussentijd kun je d'r altijd meenemen naar de kinderboerderij, zodat ze daar konijnen kan aaien. Volledig gratis en wel de lusten en niet de lasten! En het scheelt dat als het konijn onverhoopt toch snel dood gaat (normaal gesproken gebeurt dat niet zo gauw, want als je er goed genoeg voor zorgt dan worden ze makkelijk minimaal 5 jaar oud) ze niet echt een band heeft met dat konijn. Het is denk ik moeilijk te begrijpen voor een kindje van 2 dat d'r konijn d'r niet meer is. Goudvissen vervangen gaat toch een stuk makkelijker.
een konijn kan gerust 8 a 9 jaar worden, ik heb er nu 1 zitten van 10. helaas worden ze vaak maar 3 door slechte verzorging