Ze bedoelend het goed maar....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelymum87, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt er niks aan....:(

Ik heb veel last van harde buiken, weinig leven en vaak ana de ctg dus....
    Niet echt tof, gister weer uit het ziekenhuis gekomen met het advies dat ik nu echt rustiger aan moet doen...( dat deed ik al maar blijkbaar nog meer )
    Dus ik krijg van iedere commentaar dat ik ook teveel doe, en nu echt aan mezelf moet denken...
    Kon wel janken....want iedereen zegt het, maar hulp aanbieden ho maar....
    Ik heb een hond rondlopen die eruit moet, en een dreumes van 1,5 jaar....
    Huishouden staat al op een zeer laag pitje, eten moet er gewoon gekookt worden en wassen doe ik ook nog maar 1x in de week.
    Strijken staat ook al 2 weken niet meer op het menu.....

Maar niemand zal eens aanbieden van, zal ik de kleine dan even meenemen, of zal ik even een sopje door het huis halen of de boodschappen even doen....kom je bij ons eten hoef je niet te koken....
    Nee, alleen maar dat ik rustiger aan moet doen.....en maar klagen dat het mijn eigen schuld is bla bla bla....

Pffff zit er onderhand ook doorheen...ben moe, heb pijn, en niemand die meewerkt... ( manlief wel natuurlijk maar die werkt ook gewoon fulltime! )

Sorry, moest gewoon even zeuren:)
    Iemand misschien nijg tips hoe ik dingen anders kan doen.....

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Vervelend dat je niet zoveel mag.

Heb je ook om hulp gevraagd of verwacht je gewoon dat t aangeboden word? Kan je man de hond niet uitlaten? Dat jij hem middags bv alleen een plas in de tuin laat doen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    je kunt hulp ook vragen he ...

4. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Vervelend... :( Ik kon ook niets meer aan het einde van mijn zwangerschap maar heb veel hulp gehad van mijn moeder, schoonmoeder en zusje. Als ze het zelf niet aanbieden zou ik gewoon om hulp vragen. Misschien heb je wel een buurvrouw die met de hond uit kan en kan je moeder of schoonmoeder vragen of ze wat mee willen helpen in het huishouden of de kleine af en toe eens willen opvangen.

5. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Gewoon hulp van naaste durven vragen. Daar is echt niets mis mee.

6. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Inderdaad gewoon hulp vragen. Hup,trots even opzij.

Je hebt een goed weerwoord als ze beginnen met 'ja maaaaarr...'
    Want je moet rustig aan doen, en dat weten ze neem ik aan allemaal.

7. Als je erover nadenkt, 'moet' er eigenlijk helemaal niet zoveel ;) Mijn man werkt ook fulltime, maar nam wel alles over toen ik het niet meer kon.

Jouw man kan ook koken na het werk. Dan zet je geen 3-gangenmenu op tafel, maar gewoon aardappels, groenten en vlees moet prima lukken. Dan eet je wat later. Is het te laat voor jullie zoontje? Dan geef je hem eerder eten en bewaar je 's avonds een bordje van wat je man gekookt heeft, zodat je dat de volgende dag alleen maar op hoeft te warmen en je zoontje dat kunt geven. Die avond bewaar je weer wat van wat je man kookt, voor de volgende dag, enzovoorts :)

Ik weet niet of je zoontje zichzelf een beetje kan vermaken, maar van een paar weken lekker veel tv kijken, houdt hij ook niets over ;) Misschien hebben jullie wel een tv op jullie slaapkamer; ga je samen in bed liggen zodat jij kunt rusten.

Als het stofzuigen en dweilen een keer een dag blijft liggen (of 2..) is dat ook niet zo'n ramp en ook dat kan je man eventueel 's avonds nog even doen. Geen grondige schoonmaak, maar even snel een stofzuiger door het huis en het uitgebreide komt in het weekend wel weer..

Aan het eind van mijn zwangerschap kon ik alleen nog maar liggen. Ik kwam om kwart over 2 m'n bed uit om m'n zoon om half 3 uit school te halen en om kwart voor 3 lag ik weer. Mijn man deed echt álles. Heel frustrerend, maar als het niet gaat, dan gaat het niet en zéker als een arts je aanraadt om rustiger aan te doen, zou ik zoveel mogelijk laten liggen.

Loopt je zoontje al? Misschien vindt hij het wel geweldig om was uit de wasmand te halen en het in de wasmachine te stoppen. Zeker als je er een spelletje van maakt (alle zwarte kleren, alle rode kleren, alle broeken..) Dat scheelt jou weer een hoop keren bukken!

Niet zo streng voor jezelf zijn en je zéker niet aan laten praten 'dat het je eigen schuld is'! Sterkte!

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Qua schoonmaken kan je ook tijdelijk iemand voor inhuren die 2x pw komt. Het kost wel even iets, maar helpt je wel een hoop.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Heb je het ook gevraagd? Niet iedereen is zo dat ze meteen hulp aanbieden. De meeste eigenlijk niet. ;)

Ik moet er niet aan denken om zo lang niks te mogen of kunnen, maar ik weet zeker als ik het mijn omgeving vraag iedereen klaar staat.

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vragen wel gedaan, maar probleem is dat het niet altijd kan....aka bijna nooit en wel zeuren...dat frustreerde mij....

Dan vraag ik of mijn zoontje even uurtje mag komen. En dan kan het niet....want dan past ze al op de kleine van mijn zus ( om redenen wil ik die 2 niet samen hebben )
    Mijn schoonmoeder woont te ver weg, en kan ik dus niet vragen...
    Mijn vriendin neemt de hond al af en toe mee, maar iedereen om mij heen werkt fulltime...

Ach...tis lastig maar zit idd ook niet in mij om stil te zitten....
    Maar mijn zoontje loopt al, kijkt al iets meer tv dan normaal....en speelt wel zelf....maar op bed liggen dat gaat niet....

Ga mijn best doe om nog minder te doen.....en me niet druk te maken om het huis.....

Aftellen....hahah en frustrerende is...dan ka ik weer 6 weken niks ivm keizersnede hahahaha:)

11. Logan

Logan Niet meer actief

Kunnen jullie niet samen op een bed film kijken? Of op de bank ofzo?

12. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat geduld heeft hij helaas niet.....15 min stil zitten is voor hem al een onwijs lange tijd hahahaha:)

13. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier lig ook veel op de bank en bed nu kan weinig het is hier een beetje een zwijnenstal ik slaap 2 uurtjes en doe dan weer uurtje wat en hup weer plat.heb toen paar weken zwanger was was/droog combi aangeschaft zodat mij ook ontlasten zijn de kleine dingen.. Eten maak ik voor 2 dagen en altijd voor mijn 5 jarige meisje wat over zodat zij dan gezond eet ik eet nu vaak niks spuug zoveel en mijn vriend helpt zichzelf en soms kookt hij maar is te laat voor mijn kleine dan bewaren we wat zoals ander het al zei.was vouw ik in bed zo neem ik mijn rust maar doe toch wat.

Improviseren is het wel kleine van mij haar pols ook gebroken maar ze kan prima dingen aangeven of zelf beker en pak drinken aangeven scheelt mij lopen.Ook pakjes drinken verpakte dingen en die in jouw buurt leggen scheelt jou weer een wandeling naar de keuken alle beetjes helpen spaar je energie.

En desnoods als echt niet gaat goedkoop iemand in huren voor die paar weken soms kan het niet anders

14. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Speelgoed in je kamer leggen voor de kleine man al het gevaarlijks eruit en een slot op de deur kan hij niet weg en als er niks is waar hij aan kan bezeren kan jij rustig liggen hij lkkr spelen hoeft hij niet perse tv te kijken.En slapen wnr hij zijn dutje doet. Succes meid zwanger zijn is niet niks als je al eentje hebt rondlopen teminste dat vind ik zelf en de zwangerschap niet kwaaltjes loos verloopt

15. Moli

Moli Niet meer actief

ik zou degene die "zeurt" wel vertellen dat: Of ze komen helpen of ze moeten hun mond houden en stoppen met het gezeur.
    Dat je niet alles kunt laten verslonzen.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat zou ik dus echt nooit en te nimmer doen. Wat als hij valt, of stikt in een speelgoedje, of weet ik wat???

Ik zou idd wel proberen te rusten wanneer hij slaapt. Doe ik ook (en uitgerekend die middagen slaapt ze maar een uurtje, terwijl op andere dagen dat rustig 2 tot 2,5 uur kan zijn :$:))

17. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Uhm oké tja dan houd op weet niet wat voor speelgoed je van plan was te geven mijn dochter had op die leeftijd alleen groot speelgoed ongevaarlijk geef peuter niks wat in hun mond past.Rusten is niet slapen is je hoofd neerleggen je bent in dezelfde kamer maar goed daar is iedereen anders in.En dan slapen wanneer hij een dutje doet.Ik kan wel slapen mijn dochtertje zit al op school dat scheelt al veel al zou kinderopvang nu kortdag zijn in haar geval maar zonder hulp wel ideaal of gastouder aan huis.Probeer alleen mee te denken zo niet dan houd op denk ik als niemand vrijwillig haar helpt al vraagt ze het

18. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik kan niet veel wegens bi...ik kan moeilijk lopen en dus niet naar buiten. Mijn moeder past regelmatig op of gaat een past uurtjes naar de speeltuin met mijn dochter van 3,5, niet elke dag en dat kan je ook niet verwachten natuurlijk. Maar hulp van andere vraag ik niet...omdat ze gewoonweg niet zijn geïnteresseerd. Mijn vriend werkt gemiddeld 13 uur per dag en 6 dagen in de week en probeert toch nog zoveel mogelijk te helpen. Maar dus toch ook een hoop zelf doen en dat is idd improviseren....was opvouwen doe ik zittend op bed en doe er lang over....stofzuigen doe ik wel maar daarna uur liggend rusten op bed...eigenlijk na iedere activiteit/huishoudsklus een uur liggend rusten op bed. De kleine neem ik mee...en die is zoet met de Ipad...tja liever heb ik niet dat ze uren spelletjes zit te doen op de Ipad maar we moeten het toch maar even uitzingen zo die laatste weekjes...ik vind het jammer dat ik niet met r mee kan naar de Sinterklaas intocht zaterdag maar ze gaat lekker met oma...

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Je kan toch wel liggen terwijl je kindje in dezelfde ruimte zit te spelen?
    Lijkt me niet zo veel gevaarlijks aan ( niet slapen, gewoon rusten)

Deel Deze Pagina