Dochter vroeg wakker en houdt het hele huis wakker!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Druif78, Nov 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Druif wij hebben het hier ook gehad en op een gegeven moment toch besloten het middagdutje helemaal af te schaffen ondanks dat hij nog altijd sliep als ik hem tussen de middag liet slapen. Hij viel dan wel later in slaap en was dus ook om 6:15 wakker wakker.
    In het begin had hij ook moeite met niet slapen tussen de middag maar na 2 weken zat hij wel in het ritme en hij slaapt in de avobd op tijd en in de ochtend langer.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    O dat is fijn om te horen! Maar viel hij dan niet eind van de middag nog even op de bank of in de auto in slaap? Hier dus wel... vind het dan bijna sneu om haar niet te laten slapen!
    En je deed ook niet een keer of twee keer per week een uurtje? Toen ik vorige week begon met skippen toen merkte ik nog niet echt een groot verschil, ja een half uurtje langer dat ze sliep in de ochtend. Maar nu na een dikke week slaapt ze wel een uur langer uit en daar doe ik het voor! Maar ik durf nog niet echt vroeg te juichen, voorheen was ze ook wel 2 x per week wat later wakker....

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Even een update met misschien een tip voor anderen:
    We zijn vorige week begonnen met haar toch een uurtje te laten slapen 's middags. Zonder slaapje was ze rondom avondeten erg huilerig, ging ze oververmoeid naar bed en sliep ze niet echt heel veel langer.
    Ze laat zich meestal wel naar bed brengen smiddags, maar we maken haar nu na maximaal een uur wakker. Hierdoor redt ze het beter de dag door, is ze niet oververmoeid 's avonds en ze slaapt nu tot 7 uur, al een kleine week!!!
    Vanmorgen was ze even om 6 uur wakker en kreeg meteen weer de angst, maar na een slokje water sliep ze toch weer door tot 7 uur!!
    Resoluut stoppen met bij ons in bed nemen en tv laten kijken heeft hierin misschien ook wat bijgedragen
    Middagdut inkorten ipv afschaffen is hier dus uiteindelijk de oplossing geweest! Iedereen in huis is weer beter te pruimen :D

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Gefeliciteerd! Goed bezig!

5. peppy37

peppy37 Actief lid

Apr 12, 2010
    145
    0
    0
    Wat fijn dat het zo goed gaat! Je hebt het erg goed aangepakt, imho.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dank jullie wel!
    Ik merk hier echt verschil als ik haar erg vermoeid naar bed breng. Dan slaapt ze dus écht korter, hoe tegenstrijdig het ook klinkt!!
    Gisteren was ik werken 's avonds en had mn man de kinderen vrij laat naar bed gebracht. Ze lag er ongeveer 20 uur pas in! En vanmorgen hoorden we haar alweer rond 5:45 uur! Gelukkig sliep ze daarna weer snel in. Mede doordat we haar ook niet meer in bed nemen denk ik. Want hiervoor bleef ze dus net zo lang roepen tot dat we haar in bed namen.
    Dus echt max een uurtje en op tijd naar bed!

Share This Page