Hoi meiden, Volgende week komt een jonge meid (21 jaar) bij ons kennismaken. Zij gaat, als het goed is, wat avonden op onze dochter van 6 maanden passen. Als ze komt, ligt dochterlief al op bed. Gaat er dus alleen om dat er iemand in huis is. Ze mag van ons gewoon haar vriendje meenemen. Ze heeft hbo Psychologie gestudeerd, maar ziet dit als haar bijbaantje. Wat is een redelijk uurloon? Ik dacht zelf aan 3 euro per uur!
Ik vind 3 euro echt belachelijk weinig. Je geeft je kostbaarste bezit uit handen en dat is in mijn ogen een hoop waard. Je dochter zal dan wel op bed liggen en 9 vd 10 keer zal er niets aan de hand zijn, maar als er een keer iets gebeurd is het toch fijn dat je oppas er is en adequaat kan optreden, voor die zekerheid betaal je ook.
Minimaal 5 euro per uur. 3 euro geef je aan een meisje van 16. Dit is een intelligente meid met een hbo studie.
Hoi Boommm, Wat zou jij dan geven per uur? Ik had overigens die 3 euro gebaseerd op wat op de website van Nibud staat: Oppas - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting Nu lijkt het net of ik een vrek ben
Daar spreken ze over een scholier die 's avonds komt oppassen, met een uurtarief van 2,65 tot 4,-. Er zit een behoorlijk verschil tussen een scholier, of een hbo student. Ik zou eerlijk gezegd als 21 jarige verbaasd staan te kijken als me 3 euro per uur wordt geboden. 5,- lijkt me inderdaad een stuk realistischer
Hier ook een meisje van 21 jaar en ze vraagt 7,50 per uur maar ze werkt dan ook in de weekenden in de kinderopvang van de sportschool dus ze is gediplomeerd.