Stevig balen om het gebit van mijn zoon

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tuurlijk zagen we wel dat de spleet tussen de voortanden van mijn zoon wel erg groot was (je kan er nog een tand bij tussen zetten, denk maar aan spongebob) Maar dat was nu eenmaal zo.

Oke we wachten al 2 jaar tot de 2 andere voortanden (je hebt er 4) er door komen maar goed hij was heel vroeg met wisselen dus misschien lijkt het dan allemaal wat langer te duren.

Gisteren voor controle naar de tandarts, inmiddels was voortand nr 3 aan het doorkomen dus we hadden er het volste vertrouwen in.

De tandarts vond het verstandiger om even een foto te maken om te kijken wat er nu onder het tandvlees gaande was.

En wat blijkt 1 voortand (die waarop we nog wachten) zit er gewoon helemaal niet, die gaat er dus niet doorkomen nu niet nooit niet.

Daarnaast vond de tandarts zijn spleet tussen de tanden ook wat groter geworden en wat blijkt het velletje wat tussen je lip en het tandvlees zit is bij hem heel laag aangelegd, waardoor de voortanden dus niet naar elkaar kunnen gaan staan (ook niet met een beugel). Dit moet dus door de kaakchirurg verwijderd worden (doorgeknipt net als bij tongriempjes). Dit zal gevolgd worden door een beugel en als hij ook al zijn kiezen heeft gewisseld zal er een stifttand voor hem gemaakt worden (voor de ontbrekende tand).

Ondertussen toch blij dat we beiden in pakket 3 zitten voor de tandzorg.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat is inderdaad balen. Gelukkig leven we in een tijd waar heel veel mogelijk is betreft tandzorg! (Is dat een woord? Tandzorg?)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh balen, wanneer verwachten ze ongeveer dat ze dat kunnen doen, als hij een jaar of 11 is?

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Pfff wat balen inderdaad zeg

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    We moeten wachten tot ook zijn hoektanden erdoor zijn (volgens mij is dat rond de 10 jaar) en dan willen ze dus alvast zijn lipbandje door knippen (kaakchirurg).

even foto waarin je zijn spleet kunt zien

6. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    dat lipbandje had ik vroeger ook en daardoor ook een grote spleet tussen mijn voortanden. toen ik een beugel kreeg met 12 jaar heeft de kaakchirurg dat los geknipt/gesneden. was zo gedaan. het inwerken van de verdoving duurde langer als de rest. daarna moet je zolang het bloed met een gaasje onder je lip rondlopen. kan me even niet meer herinneren of het gehecht word. denk het wel en dat het oplosbare hechtingen waren dus je hoeft dan ook niet meer terug te komen voor de hechtingen.

het beugelgedeelte zal een veel langere weg gaan nemen. ze zijn er vroeg bij en voor je het weet is zijn gebit weer netjes en gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel erg veel.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh ja, inderdaad wel een aardige ruimte, maar waarschijnlijk heeft hij op zijn dertiende een keurig gebitje.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hier werd mij ook verteld dat het geen nut zou hebben om eem beugel te nemen door dat velletje.....

10 jaar later... een keurig gebit, geen spleet en ook geen beugel gehad.

ook het velletje niet weg laten knippen trouwens

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dat is inderdaad balen..
    Mijn dochter heeft (in haar blijvende gebit) kaaskiesjes. Ze heeft er regelmatig last van (na het eten - zoet/koud of na het poetsen). En nu heeft ze net haar 2e voortand gewisseld en daar zie ik ook al verkleuringen op :( Echt balen. Zooo zonde, want ze had zo'n prachtig melkgebit.

Deel Deze Pagina