thermometer aldi of lidl mintgroen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjmmie, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik voelde de laatste dagen dat mijn meisje (3,5 maand) wat warm was, dus ik tempen. schommelt steeds tussen de 36,8 en 38 (dat laatste heeft ze maar één keer gehad)

nu heb ik twee thermometers, van de trekpleister en van de aldi geloof ik (met een buigbaar puntje mintgroen).

ze speelt gewoon, is vrolijk drinkt goed genoeg natte en poepluiers, kortom daaraan merk je niks, ik heb dus puur gemeten omdat ik haar wat warm vond.

nu het volgende de aldimeter geeft heel snel resultaat maar zo'n 0,3 verschil met de trekpleister.

herkenbaar dat deze meter een hogere temp geeft, wordt namelijk nu een beetje obsessief met dat meten zo. volgens mij zit ze sowieso altijd zo'n beetje rond de 37,5 (daarvoor ben ik al bij de huisarts geweest en die zei dat temp altijd wat schommelt helemaal bij kleintjes dus probeer me er niet te druk om te maken)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik zou gewoon altijd met dezelfde thermometer meten. Dat is t betrouwbaars.
    Denk maar eens aan een weegschaal die is ook overal anders.

Dus de meter die je het fijnst, betrouwbaars vind gebruiken.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik gebruik ook altijd dezelfde (geen idee welk merk, gewoon eentje van de drogist geloof ik) en daarop weet ik waar Julia normaal gesproken zit. Zij heeft juist vaker een lage temperatuur, en als ze het koud heeft zit ze al snel onder de 36. Daar maak ik me dan niet meteen druk om, omdat ik dat weet van haar. 37,5 is bij haar dan ook al verhoging.

Ik zou er idd eentje gebruiken, en vooral niet te vaak tempen. Als je meisje verder vrolijk is, is het helemaal niet nodig. De info van die thermometer maakt je dan alleen maar onzeker. Natuurlijk wel meten als ze echt heel warm voelt, maar onder de 40 graden hoef je er eigenlijk niets mee (als ze zich verder goed lijkt te voelen). Niet te veel zorgen maken!!

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou zeggen, leg 1 thermometer ergens ver weg in een la, en gebruik alleen de andere thermometer. En verder je dochter alleen maar temperaturen als ze zich ook echt niet lekker voelt. 38 graden is overigens niet zo hoog, zeker als je dochter normaal gesproken ook al 37,5 heeft..

5. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je, jullie reacties stellen me al wat gerust.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Heb laatst hier een uk gehad met 40,5 koorts en hebben toen in de avond de arts laten komen. Die vertelde dat als een baby/kind koorts heeft het niet gevaarlijk is mits de kleine drinkt, eet en gewoon speelt. Is dat niet zo dan meteen alles inladen en naar de EHBO want dan is er iets anders aan de hand (Lang leve het buitenland!!). Verder zoals aangegeven zou ik ook met een thermometer meten. Maar altijd wel handig om twee in huis te hebben natuurlijk.

7. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    het buitenland? *nieuwsgierig* hihi'

wat is een goeie betrouwbare thermometer? is dat raar dat ik me zorgen maak het lijkt dan net of ze vaak verhoging heeft, tja ben al bij de ha geweest, maar ja, dan ben ik voor even gerustgesteld he, en dan gaan die radertjes weer draaien ;)

Deel Deze Pagina