Hallo allemaal, Mijn dochter van 12 maanden is zeer actief met slapen, trappelzak, het vastleggen daarvan een andere stil lig opties werken niet. Maar slapen is niet het probleem, dat doet ze rustig 12 uur lang en langer. Ik gebruik al vanaf het begin kruidvat luiers omdat pampers gewoon vastpakte aan der billen en bij verschonen heel der huid los trok en ze kreeg er ook uitslag van aan de zijkanten en ze bleven Nog geen 6 uur droog.... Daarna waren ze nat. Maar mijn dochter is en ochtend poeper sinds een maand, en dat kruipt aan de zijkant eruit bij haar slaap activiteiten. Dus elke ochtend en schone slaapzak en pyjama en een bad begin ik aardig zat te worden. Ik verschoon haar s'morgens vroeg ook al nu maar dat heb geen nut, binnen een half uur zit het echt erbuiten. En ik ga niet ernaast zitten wachten tot ze heeft gepoept om dit te voorkomen. Dus ik zoek een ander soort luier! Ik heb nu kruidvat 4 maxi. Een zij is vrij slank en lang voor een baby dus ik weet niet of een maatje groter wel past??? Ze weegt 8500 gram en zit al in maatje 80/86 Wie weet raad of heeft er ervaring? En nee geen pampers, het liefst kruidvat.
toch een maatje groter proberen? en kijk ook naar de romper, als die te strak zit gaat het er nog langs. hier hebben we overdag 4+ van kruidvat en 's nachts 5 van pampers. Maar 5 van kruidvat zou vast ook kunnen, en helpt t niet maakt het ook niet uit, ze groeit toch wel in die maat dus je koopt het niet voor niks.
Ik zou ook voor de nacht een maatje groter proberen, is dat niet wat, leg je het pak aan de kant, ze groeit uiteindelijk toch wel in 5. En inderdaad, als de romper de luier "platdrukt" kun je een droge slaapzak ook wel vergeten...
Ik heb grotere luiers geprobeerd, grotere rompers en geen romper. Ik haal haar nu maar eerder uit bed en nu slaapt ze smiddags wat langer en in de avond eerder naar bed 😦 niet echt de beste planning maart zelfs pampers, etos, huggies en kruidvat redden het niet bij mevrouw der poepluiers.
Baby dry van pampers werkte voor mij prima, mijn kleine is rond de 10kg en net iets kleiner vermoed ik maar ik zat al een tijd in 4+ en nu in 5! Ik vond lekkende de luiers wel een teken dat ze te klein waren