Eigenlijk zeg je het antwoord zelf al, de geur van o.a. Zwitsal. Waarom denk je dat het zo ruikt? Het ruikt zo omdat het propvol zit met chemicaliën. En helaas is dat met alle shampoo en zeep zo. Zelf zijn mijn lichaam en haar helemaal gewend aan zeep en shampoo. Als ik nu zou stoppen met zeep en shampoo gebruiken zou ik gaan stinken en zou mijn haar smerig en vet worden. Maar huid en haar dat nooit met shampoo of zeep gewassen is is daar niet aan gewend en heeft het dus ook niet nodig. Het nodig hebben van zeep en shampoo is een kwestie van gewenning. Voor mezelf gebruik ik dan nu zeep en shampoo zoveel mogelijk op natuurlijke basis, zonder parfum en parabenen en met zo weinig mogelijk andere chemische stoffen. Sinds ik dat doe heb ik mooier haar en een minder droge huid, het is gewoon veel gezonder. Mijn dochter hoeft gelukkig geen zeep en shampoo te gebruiken omdat er bij haar geen sprake is van gewenning. Dan is alleen water gebruiken de meest gezonde keuze.
brrr en bovendien is het eigen geurtje van een kind ook gewoon heerlijk , en veel unieker dan zwitsal Overigens is het niet zo dat het haar er al zo snel aan went. Mijn dochter haar haartjes wassen we echt alleen met shampoo als er bijvoorbeeld iets van stroop in zit, maar buiten die eens in de zoveel tijd is het dus niet dat haar haartjes er niet uit zien als we ze niet met shampoo wassen. En zeep gebruiken we in de zomer. We deden dat niet en toen kreeg ze extreem warmte uitslag vorige zomer. Toen gaf de dokter aan dat we door juist een laagje weg te poetsen met zeep ze daar minder last van zou hebben. En jep, het werkt. Maar dankzij tips in dit topic ga ik dat aankomende zomer met nog natuurlijkere zeep doen
Wij gebruiken deze van Weleda, bevalt super! --> Calendula Haar- en Bodyshampoo - Weleda - Weleda. /edit: ze hebben ook --> NIEUW: Baby Sensitive - Weleda - Weleda.
Ik gebruik alleen neutral. Snap ook niet zo goed wat een baby / dreumes met geparfumeerde (ofzo ) zeep en shampoo moet. Mijn dochter heeft eczeem dus ik doe haar maximaal 2x/week in bad. Zou ik het vaker doen dan heb ik echt een zielig tomaatje in huis met overal jeuk Nu met 2x gaat het super, en doe haar liever niet in bad dan dat ik haar zou wassen met iets anders dan neutral. Persoonlijk vind ik het wel fijn om haar helemaal in te soppen. Alleen water zou ik wel kaal vinden...
Hier liggen de billendoekjes standaard in kamillewater, in een tandjesperiode en ze heeft last van haar billen heb ik een bakje met zemelen. Ook word er gebadderd in gewoon water. Een of tweemaal per week in een kamillebadje. Straks in rozenwater, badderen wij zelf ook in. Maar die zijn nu nog niet uit, geen idee van het soort roos, moet ik aan mijn man vragen. Je haat er in iedergeval heerlijk van ruiken. Ow, en lavendel is ook een aanrader!
neutral is denk ik niet wat kleinesara bedoeld? ik dacht dat daar behalve geen parfum nog steeds veel chemische stoffen i zitten.