onze dochter zit nog in de maxicosi, misschien een domme vraag maar wanneer gaan ze over naar een autostoel? Is als ze 1 jaar zijn, of heeft het te maken met gewicht? Ik ben net even aan het googlen geweest, maar wat veel verschillende merken. Heeft iemand nog tips waar je op moet letten bij aanschaf, en mensen die ervaringen wil delen? Wij beiden hebben er geen verstand van, en als ik naar prenatal ga laat ik mij ws ompraten en heb er later spijt van. en hopelijk komen er binnenkort ergens acties of kortingen op autostoeltjes, wat zijn ze prijzig!
Je kleintje "mag" in de maxi cosi totdat het koppie er boven uit komt... dat de voetjes uitsteken is niet erg. Zolang het koppie van je kleintje er maar niet bovenuitsteekt. Dus ja dat kan bij de één met 9 maanden al zijn en bij de ander pas bij 15 maanden ofzo. Wij hebben de Priori SPS, heel tevreden over.
Ja precies wat m'n voorgangster zegt.. Ons zoontje past er nog steeds in. Wij hebben hem wel met ongeveer 10 maanden in een autostoel groep 1 gezet. M'n ouders hebben een autostoel maar m'n zusje daar gebruiken we nog steeds af en toe de maxicosi! Groep 0 Waar je op moet letten is hoe plat hij kan (voor de slaapstand) En je kunt kijken hoe veilig ze zijn bij de ANWB die testen dat ieder jaar
En ga met je kindje testen in een winkel. Wij hebben getwijfeld tussen de Romer King Plus en de Maxi Cosi Tobi en onze zoon zat veel beter in de MC, dus die gekozen.
Precies zoals de voorgangers al zeiden: de beste indicatie is het hoofdje. Bovenkant van de oortjes mogen niet boven het kuipje van de mc uit komen, want daar zit ook het knikpunt van de nek en die moet heel goed ondersteund blijv en. Het advies is altijd om in elk geval te proberen om de 9 maanden te redden. Dan zijn de wervels en spiertjes dusdanig ontwikkeld dat ze een klap kunnen dragen. Het hoofdje van een baby is in vergelijking met de rest van zijn lichaampje erg groot. Bij een ongeluk wordt die kracht maal 20 keer zoveel je snapt de picture wat er dan kan gebeuren met zo'n dun nekje. Dus zolang mogelijk achterste voren is het veilgste omdat een kindje in de stoel wordt gedrukt bij een ongeluk en er op die manier dus zo weinig mogelijk druk om de wervels en spieren komt. Oh en als je een echt goede verkoper hebt dan zullen ze altijd goed en eerlijk advies geven: Het gaat namelijk wel om de veiligheid van een kindje.