Koortslip en kussen 4 maanden oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bopach, 27 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik maak me zorgen, wij hebben gisteren visite gehad en de dame in kwestie had een koortslip en was mijn dochter van 4 maanden aan het kussen, dit echt een aantal keer. Omdat het donker was, zag ik pas later dat zij een koortslip had. Nu heb ik er de hele nacht niet van geslapen. Ik vroeg me af in hoeverre dit ernstig is en mocht ze besmet zijn na hoe lang je dat kan merken. Ik maak me echt zoveel zorgen!! En ik voel me echt slecht dat ik het niet meteen gezien had.

Groetjes!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Arg wat een domme trut is dat dan zeg.
    Als koortslip hebbende moet je weten hoe besmettelijk het is.
    In hoeverre het gevaarlijk is nu nog weet ik niet maar bij pasgeborenen in ieder geval wel.
    Wel zit er kans in dat je kleine het virus krijgt en zelf later ook koorstlippen bij tijd en wijlen.

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een **** zeg! Sorry, maar hoe durf je?
    Dat jij het niet gezien hebt, dat kan. Maar die tuthola wwet zelf toch wel hoe besmettelijk zo'n koortslip is!

Betreft hoe en wat qua besmetting, hoe snel je dat merkt weet ik niet. Weet wel dat tot 6maanden de besmetting met het herpesvirus bij baby's erg gevaarlijk kan zijn. Mocht je t niet vertrouwen, gelijk de hap bellen..

4. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel me echt een slechte moeder doordat ik het niet gezien heb, huilen staat me nader dan het lachen...

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Je kan er niets aan doen. Je kunt nu eenmaal niet alles zien, je bent maar een mens.
    Was de lip nog in blaasjesstadium of was het al een korst? Als ik mij niet vergis is alleen het blaasjesvocht gevaarlijk.

6. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kon ik niet zien, het zit er minimaal sinds dinsdag. Omdat het donker was kon ik niet zien in welk stadium.

7. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Nou wat een gans zeg! Als je zo'n rotgevoel hebt meid zou ik even de hap bellen die kunnen je vast meer info geven, en misschien stelt dart je gerust.
    Je bent absoluut geen slechte moeder!

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Jij hoeft je zeker geen slechte moeder te voelen hoor!
    Jij kon het gewoon niet zien.
    Heb alleen geen goed woord over voor de persoon die dus die koortslip had.
    Maar jou valt hierin niets te verwijten!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou die vrouw even bellen met de vraag in welk stadium de koortslip is... Als het nog blaasjes zijn is het inderdaad erg besmettelijk.
    Het is dan niet meer zo besmettelijk als bij een pasgeboren baby, maar het blijft het herpesvirus.

Vindt het sowieso vreselijk als bezoek mijn kind steeds gaat kussen! Laat staan met een koortslip!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Jij kan er niks aan doen, meid! Maar kan me goed voorstellen dat je je hier behoorlijk rot over voelt. Ik zou die persoon idd bellen en vragen in welk stadium de koortslip zit, en daarnaast zou ik - eender welk stadium - haar er ook echt op aanspreken. Met een koortslip een baby kussen, ongelooflijk dom! Sowieso íemand kussen met een koortslip... dat dóe je toch gewoon niet?!

11. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu is het zo dat deze dame erg overheersend is, omdat m'n meisje gisteren een beetje overstuur was zei ik tegen haar dat ik haar de pyjama ging aan doen, nou wat denk je...ze heeft er maling aan en kleedt haar uit en doet pyjama aan, kind nog meer over de zeik. Ik voel me erg klein bij omdat ze mijn mening niet respecteert en mij overdreven bezorgd vindt doen. Bellen is geen optie. Ook ben ik erg boos op haar, m'n vriend is erg nuchter en hij geeft aan dat ik me niet zo druk moet maken en dat zoiets kan gebeuren en dat niet iedereen denkt bij een koortslip zoals ik. Dit alles geeft me dus ook een gevoel dat ik te overdreven reageer en daar word ik weer onzeker van

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh ik word altijd erg onrustig van dit soort types...:x
    Hier pakte ik mijn dochter dan altijd over en zei dat ik naar boven ging om te voeden en haar meteen in bed zou leggen.
    Afhankelijk van het tijdstip bleef ik zelf dan ook boven (sommige mensen denken eindeloos te kunnen blijven zitten op een kraamvisite).

Ik vind niet dat je overdreven reageert, dus zeker niet onzeker voelen. Houd je kindje goed in de gaten en als je echt heel erg ongerust bent moet je de HAP even bellen voor advies...

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Let op de temperatuur van je kindje. Bij verhoging, bel de ha. Bij onder temperatuur gelijk in de auto stappen en onderweg ha bellen, uiteraard wel handsfree. Ik kreeg beide bevallingen gelijk een koortslip. En nu met mijn jongste al 3x in 4 maanden. Domme **** dat ze dat heeft gedaan zeg. Maar goed, bij sufheid en/of onder temperatuur in de auto stappen! Dat was hier het advies van vk en kinderarts.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jij kunt hier helemaal niets aan doen. Helaas kun je niet alles voorkomen.

Ik zou vanavond nog de HAP bellen. Koortslip is een bekende kwaal en daar zijn standaard protocollen voor. Een koortslip kan erg gevaarlijk zijn, maar het is al niet meer zo gevaarlijk als toen je baby net geboren was.

Over die *** die het in haar hersens heeft gehaald om iemand te kussen terwijl ze een koortslip heeft en dan nog wel een baby :$. Ik weet niet wat je relatie met deze dame is, maar mensen die zich zo egoistisch naar mijn kind zouden opstellen, daar zou ik serieus bij overwegen om het contact mee te verbreken. Een koortslip is gevaarlijk voor een baby tot 9 maanden en toch heeft ze willens en wetens je baby gekust.

Oh, trek je niets aan van je vriend, hij maakt zich waarschijnlijk geen zorgen, omdat hij niet beseft hoe gevaarlijk een koortslip kan zijn.

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een domme koe! :x Een baby kussen met een koortslip. Echt hoor, sommige mensen...

Wees niet te streng voor jezelf. Ik snap je gevoel, maar je hebt het niet gezien. Deze "dame" had daar zelf op moeten letten.
    Gezien je bericht hierboven, is het familie van jullie? Omdat je zegt door haar overheerst te worden? Maar familie of niet, diegene kreeg de wind van voren voor dit. En volgende keer gewoon je kind dus afpakken en zelf omkleden en op bed leggen.
    Je vriend moet ook niet zo luchtig doen over dit soort dingen. Een herpes virus draag je de rest van je leven mee.

Maar het kan zijn dat je kindje niet besmet is. Als de koortslip bijv. al ingedroogd was. En als je twijfelt, bel je gewoon even je huisarts. Let de komende dagen even op of je geen rare uitslag ziet of dat je kleintje verhoging krijgt.

16. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
  17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wat een trol, ik zou er ook echt van wakker liggen. Jij kunt er niks aan doen hoor.

Weet nog dat er hier iemand met een klein kind met snotneus op kraamvisite kwam, onze dochter was 5 dagen oud. Laat ze haar kind mijn net geboren baby op de mond kussen!!! Het gebeurde voordat ik het door had, heb daar ook echt wakker van gelegen (tja voor het eerst moeder hè).

Waarom gaan mensen baby's kussen? Doe even normaal echt, kan er zo pissig aan worden. Net als met een ziek kind op kraamvisite verschijnen. Kom dan gewoon een week later.

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik snap dat soort mensen echt niet! Nou kus ik niet zomaar de baby van iemand anders, zelfs kleintje van mijn zus niet.

Ik heb zelf regelmatig koortslip en doe er altijd zo'n patch op.

Goed je kindje in de gaten houden en bij twijfel direct huisarts of HAP bellen!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat betreft aanspreken: als dat telefonisch te lastig is, zou ik een mail of brief sturen waarin je aangeeft wat je van haar gedrag vindt.
    Dat je vriend zo laconiek reageert, zal ws onwetendheid zijn. Misschien handig om hem even een telefoontje naar de HAP te laten doen, zodat hij het zelf direct hoort van een deskundige, wat wel en niet de risico's zijn?

En je niet schuldig voelen: je kunt niet alles zien en deze dame had zelf aan moeten geven een koortslip te hebben en dus je baby uberhaupt niet op de arm moeten hebben!
    Verder: wel echt wat assertiever worden hoor! De enige reden dat dit soort mensen wegkomen met hun gedrag, is toch echt omdat anderen het laten gebeuren. Het ergste wat er kan gebeuren als jij er op ingrijpt, is dat zij kwaad wordt, Nou en, zo te horen is het niet een van je beste vriendinnen ofzo, dus lekker belangrijk toch, als zij boos wordt?

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Deel Deze Pagina