Tip tegen kapotte billen, zo zielig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Wie heeft de gouden tip? Heel welkom zou die zijn. Ons zoontje kreeg rode billen, nog roder en daarna nog roder. Vanaf het begin al aan het smeren met bepanthen en maizena. Vooral maizena helpt hem meestal goed. Maar helaas nu niet: de huid is nu kapot zag ik! Gewoon echt als het ware open schaafplekjes. :( ARme jongen.
    Ik weet t niet meer. Poederen en smeren. Wat nu?
    Heb m een hydrofiel doek omgebonden ipv luier. Zonder lopen is echt geen optie. Gisteren geprobeerd, hele bank onder de urine.
    Heeft iemand nog andere tips? Help!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    miconazol antischimmel kopen 2 of 3 keer per dag heel dun insmeren.ook 1cm buiten het roodgebied. en door gaan met maizena.billen bloot mogelijk. en met lauw water wassen als je moet verschonen.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    grotere luier om doen zodat er meer lucht in komt.

4. Loe

Loe Niet meer actief

grotere luier is er niet. hij heeft maat 6. Maar wel dikke billen, dus weinig ruimte zeg maar.....

ga nu de miconazol halen.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    de kraam zei tegen mij: ga als t erger wordt naar de dokter, t kan een schimmeltje zijn. De dokter heeft daar goede creme tegen! Bij mij is het gelukkig niet erger geworden maar zou anders zeker naar de dok gegaan zijn...

6. Loe

Loe Niet meer actief

tis echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel rood. Zoals rauwe biefstuk. Ik denk dat de dokter dan ook schimmelcreme voorschrijft inderdaad. Gelukkig kun je die nu ook zonder recept krijgen. Dus eerst maar even smeren nu. Het zit erop, hij gaf geen kik, dus het zou best eens de goede creme kunnen zijn. Door al dat vocht en de hitte van afgelopen dagen is het niet raar denk ik dat een schimmel alle ruimte krijgt. Hopelijk gaat het snel helpen! (hij zit nu lekker in de blote billen)

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    blote billen en een no smeer policy???
    Bij Y smeren we nooit ( en ook bijna nooit gedaan) rode billen of voorkantje zijn na een dag weer weg.
    Als het heel erg vies was van tandenpoep dan smeerden we weel eens met bepanthen maar verder niets.
    Alleen heeft zij erg veel ruimte in haar luiers met haar minibillies. En dan zegt ze zelf: dikke kont ( dank je papa!)

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Klinkt inderdaad als een schimmeltje. Hier werkte de micozanol zalf niet, had echt een sterker zalfje nodig om de schimmel te bestrijden. 1 van de HA dus.

9. Loe

Loe Niet meer actief

#9 Loe, 20 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2012
    ...

10. Loe

Loe Niet meer actief

#10 Loe, 20 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2012
    heb m: dit heeft hij (dit is een foto van google van een willekeurig meisje, maar zo ziet het er bij hem ook uit)

11. liefste80

liefste80 Lid

27 okt 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar je verhaal. Mijn dochter heeft het af en toe ook zo erg, tot bloedens aan toe. Wij zijn naar de huisarts geweest en speciale creme in combinatie met zinkzalk gesmeerd. Bij mij werd geadviseerd niet met sudocreme te smeren, daar zitten parfumstoffen in wat ontzettend prikt, pure zinkzak (van Dr.Swaab) werkt nu als een trein (bij apotheek en drogist te krijgen). Het blijft een zwakke plek bij haar...dus als het weer rood lijkt te worden smeer ik direct met zinkzalf en dat is meestal voldoende.
    Sterkte ermee!

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, ik vind het niet zo gepast om zo'n foto te plaatsen eigenlijk...

On-topic: Ik smeer bij mijn kinderen altijd Zwitsal zinkzalf. Ik vind dat veel beter werken dan sudo en bepanthen.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    micanozol doodt de schimmel. het gaat niet binnen 1 dag weg. maar wordt vr hem steeds beter. ik vind het ook heel zielig. het brandt als heel bij het wassen maar blijf wassen met water.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het is iets dat echt geen kwaad kan. maar het helpt wel. als de rood weg is blijf je nog 1 week door. maar je kunt ook naar HA gaan om te vragen.

15. Loe

Loe Niet meer actief

bedankt. we gaan zien hoe het er morgen uitziet. Eerst maar eens drie dagen smeren met de schimmelcreme en maizena, dan zou je wel wat verschil moeten zien. Helpt het, dan gaan we door, tot het weg is en een week erna (dank Belize). Helpt het helemaal niet, dan maar eens naar de huisarts.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    schimmel is zo een plant achtig iets die in de huid gaat groeien is echt vresselijk. daarom is het niet met n paar keer smeren niet weg. met dit warme weer;ellende!

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geen dank; we hadden ook enorme billen problemen.

18. knap

knap Niet meer actief

Nog een tip gebruik geen parfum schoonmaak doekjes neem neutrale.

En even de komende dagen met een koud nat was handje de billen schoonmaken voorzichtig. En toch zo veel mogelijk even zonder luier. Nu met deze warmte is het een en al broei nest daar binnen.

Maar snap zeker dat het zielig is beide kinderen hebben het wel eens gehad en dan gilde ze het uit van de pijn. O ja misschien een gekke tip. blaas na het verschonen even over dat zaakje even afkoelen.

19. knap

knap Niet meer actief

Idd en geen scudo dat is gewoon troep is mijn ervaring dan. Heb zelfs op het kdv een andere tube neer gelegd ze mocht van mij niet met scudo in gesmeerd worden. Ervaring met me oudste.

Zink is ook een goed alternatief.

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zinkzalf van Dr swaab was hier het wondermiddel.

Deel Deze Pagina