Dochter weigert avondeten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Summer sun, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier hetzelfde. Ik geef haar smiddags een bakje verse soep, dan heeft ze de groente voor de dag al binnen. Ik maak in het weekend verse kippenbouillon en pureer dat met groente en aardappel. Vind ze heel lekker!

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat het avondeten al zo'n 1.5 jaar wisselend, van 0 happen tot 2x opscheppen. Hij krijgt nooit een alternatief maar als ie een toetje wil krijgt ie die wel gewoon. Zit ie in zo'n fase dan eten we ff wat vaker zelfgemaakte groentesoep of spinazie, wil er altijd wel in...en als middagsnack of als salade bij het avondeten krijgt ie bijvoorbeeld ook regelmatig snoeptomaatjes en komkommer, voor het groente effect.

3. tuc

tuc Niet meer actief

zoiets zou ik dus ook, dit lijkt mij veel beter dan alsnog een toetje geven onder het mom van: dan hebben ze toch iets binnen. Ik denk toch dat je daar geen goed signaal mee afgeeft, je groenten hoef je niet, maar je mag wel een toetje. Je hoeft het ook niet af te straffen met geen toetje geven, het is net hoe je het brengt: je kunt ook zeggen, als jij nu niet meer hoeft zit je buik dus vol en kan er geen toetje meer bij. Als je buikje niet vol zit kun je nog best een paar happen eten.
    Je straft het dus niet af, maar legt heel duidelijk uit dat je geen toetje kunt eten als je buik vol zit.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik weet niet hoever die van jullie zijn met tandjes/kiesjes krijgen, maar hier lijkt het ook samen te hangen met pijn van doorkomende kiesjes. Dan wil ze nl. niet warm eten en niet kauwen....Toetje is dan lekker koud!

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Die van mij eet (nog) goed maar dit is een idee wat mij ook wel zou aanstaan.

Deel Deze Pagina