Baby 6 mnd weigert fles

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Murron, Jun 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Murron

Murron Actief lid

Aug 13, 2007
    127
    0
    0
    Hoi hoi

Mijn dochter van (bijna) 6 mnd krijgt nog borstvoeding. Zij weigert echter de fles sinds ik een voorraad moest aanleggen ivm een operatie en ik dus een paar dg niet kon oefenen. Dat is nu 3 mnd geleden. Voor die tijd heeft ze vanaf een week of 4 oud regelmatig wel een flesje gedronken. Nu ben ik natuurlijk alweer enige tijd aan het werk, maar het blijft voor mijn man zo lastig om haar nu te laten drinken. Hij lepelt het meestal naar binnen. Ik heb al van alles geprobeerd: allerlei flessen en spenen (ook de borstvoedingsfles van medela) tuitbekers, cupjes, noem maar op. Verschillende houdingen, andere mensen, zelf, andere ruimten, shirt van mij erbij... Maar mw geeft (uiteraard ;) ) de voorkeur aan mama's borst. Nu zag ik dat er een oefenbeker van avent is voor de overgang naar een gewone beker, met het lipje wordt de boel geactiveerd en kunnen ze aan de rand drinken zonder dat er een sloot uitkomt... Avent Oefenbeker Scf782/20 12m+ 260ML 1ST | voordelig online kopen | De Online Drogist

Het is alleen pas v.a 12 mnd...maar ben een beetje moedeloos aan het worden inmiddels. Is het verantwoord om dit te proberen of heb je nog een andere gouden tip? GRAAG! Bedankt vast.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gewoon proberen!
    Wie weet pakt ze het al. Het is inderdaad heel lastig en vervelend als ze niet uit een fles wil drinken, al snap ik haar voorkeur voor de borst ook heel goed!
    Stug volhouden en blijven oefenen.
    Succes!

Mirjam

Share This Page