groene ontlasting-krampjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kssing, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kssing

kssing Lid

22 mrt 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hier even een vraagje mbt ontlasting van mijn zoon van 3 maanden; hij heeft nu Nestle H.A. voeding en heeft nu redelijk vaak krampjes na het drinken van de fles, moeite met poepen (soms wel 3/4 dagen tussen) en als hij poept is het groen. Nu heb ik gelezen dat het juist kan komen door de H.A. voeding en dat dat ook een reden kan zijn dat mijn zoon eerder komt voor de fles (H.A. zou niet genoeg vullen).

Hij drinkt in de avond en nacht zijn fles leeg (180ml) maar overdag redt hij dat weer niet en komt het uit op ongeveer 110 ml. Moet ik dan toch overstappen op de normale voeding? Wij hadden gekozen voor H.A. aangezien mijn man astmatisch is, maar als het gevolg is dat mijn ventje niet goed eet, poept etc, stap ik liever over op normale voeding zodat de krampen en moeilijk poepen overgaat.

Graag jouw advies.

Groetjes!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kssing,

Ja, dat is best wel een dilemma. Hoe lang krijgt jouw kindje nu al de HA voeding? Is dit al langer dan 3 weken dan zou ik er misschien inderdaad toch aan gaan denken om over te stappen naar Nesté standaard voeding in het belang van het huidige welzijn van jouw kindje.

groet,
    Anne

3. kssing

kssing Lid

22 mrt 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Hij had inmiddels al 3 weken H.A. voeding en ik begon met toch een beetje zorgen te maken. Nu ben ik toch overgestapt op standaard voeding et voilà, krampen over, eet beter en lekkere luiers die dagelijks komen!

Soms denk je het goed te doen maar is het andere toch beter!

Groetjes!

Deel Deze Pagina