Onze dochter van 8 maanden is echt een draak met eten! Tot dinsdag altijd borstvoeding gekregen en had ook weinig keuze, ze weigert de fles op wat voor manier dan ook. Sinds 4 maanden liep dat niet lekker, had heel veel moeite genoeg te houden. Van de week lukte het echt niet meer om weer op te krikken en had besloten te stoppen, met het idee dat ze heus de fles wel gaat pakken als ze geen keuze meer heeft. Dit plan overigens al eerder gemaakt met het consultatiebureau, maar nooit de moed gehad. Niet dus, na 2 dagen nog geen slok uit de fles. Nu zijn we overgestapt op cuppen in combinatie met lepeltje, maar kunstvoeding wil ze echt niet! Yoghurt of borstvoeding (maar heb nu niet meer), wil ze wel. Nu is het consultatiebureau dicht, dus hoop dat u mij hier advies kunt geven tot ze weer open zijn. Ik weet dat wij na de 6 maanden grootgebracht werden met volle melk, omdat er gewoonweg nog geen opvolgmelk was. Zou ik haar dat nu ook kunnen geven? Of is er iets anders wat ik zou kunnen proberen? Alvast bedankt!
Beste Chocoladekoekje, Welke kunstvoeding gebruik jij nu? Ons advies is om kindjes tot 1 jaar geen gewone koemelk te geven. In opvolgmelk zitten veel vitames en ijzer. Tevens bevat het minder eiwitten en verzadigd vet dan gewone melk. Groet, Anne
Ik heb verschillende merken geprobeerd en ze wil niets. Ik weet dat dit het advies is, maar wat moet ik dan? Ze neemt er geen slok van. 30cc poedermelk met 70cc volle melk gaat goed, maar zodra ik de verhoudingen aanpas, wil ze niet meer. Met heel veel moeite krijg ik 400-500cc melk per dag binnen.