Dochter weigert ontdooide moedermelk?!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Trees, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe werkt zo'n ding dan, ook met straling? En hoe heet wordt dat dan? Je zal toch wel magnetronflesjes hebben?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Probleem opgelost! Dochter drinkt zonder morren de eerst verhitte en daarna ingevroren melk. Ik heb zelf geproefd en er is een duidelijk smaakverschil met 'gewone' ontdooide melk.

Hier gaan de bevroren flesjes ook in de flesverwarmer. Deze werkt met stoom, vewarmd tot maximaal 35 graden en heeft een speciale stand voor bevroren melk. Nadeel is dat het relatief lang duurt.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik wist niet hoe een flessenwarmer werkte, dus zocht ik dat op en las toen her en der dat een flessenwarmer gevoelig is voor legionella?

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Een flessenwarmer wordt door sommige idd afgeraden door bacteriegroei. Heb ik idd vaak gelezen.

Flessen mogen trouwens gewoon in de magnetron, de speen niet! Dus draai je de speen eraf, simpel. ;)
    (of je moet een speciale fles hebben natuurlijk dat weet ik niet.)

5. Engel79

Engel79 Actief lid

Aug 5, 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn fles staat heel duidelijk dat alleen de speen in de magnetron mag en de rest niet (Playtex) mijn flessenwarmer werkt met warm water (Avent) maar vind dat niet zo heel fijn, ik kook meestal wat water en warm het daarin.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Kwestie van goed schoonmaken. Niet te moeilijk over doen.

--

Ik wil iedereen bedanken voor het advies! Fijn dat mijn 'probleem' nu is opgelost.

Share This Page