Dagtripjes met dreumes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lumiere, Jul 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hoe kan ik het beste dagtripjes plannen met mijn dreumes?

Volgende week gaat mijn vriend een week kamperen met zijn beste vriend en ben ik thuis met ons zoontje van 14mnd oud.

Omdat ons ventje heel erg actief is en geniet van uitstapjes wil ik wel wat leuke dingen met hem gaan doen. Mijn vraag is hoe ik dat het beste kan plannen. Hij is rond 8.30-9u wakker (lucky me ;) )en slaapt dan weer van 12-14. Om 17.30 eten we en om 19.15 gaat hij slapen.

Ik zou bv een keertje naar het strand willen, maar ik woon in ZO-Brabant dus ik heb bijna 2u reistijd daarheen, om dan na 14u nog te vertrekken is niet de moeite. Dierentuinen zoals Beekse Bergen zijn al rond etenstijd gesloten, dat vind ik voor een uurtje ook niet het entreegeld waard. Efteling is vlakbij maar daar heeft hij nog niets aan. Hij slaapt niet in de auto, of hooguit als we thuis de straat indraaien :p en in de buggy ook niet.

Ik vraag me af of het toch mogelijk is een uitstapje te maken, of dat ik beter toch gewoon alleen naar het speeltuintje om de hoek kan gaan op deze leeftijd. Ik zie vaak ouders met dreumessen en peuters in dierentuinen, geen idee hoe die dat plannen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier slaapt Rowin normaal ook nog maar 1x, maar als we weggaan en een stukje moeten rijden slaapt hij vaak wel even in de auto en gedurende de dag dan 1x in de kinderwagen maximaal 3 kwartier.
    Rowin doet t hier prima op, geniet van de gezellige dag en de volgende dag slaapt ie meestal wat langer. Geef m daar dan ook wel de kans voor en zorg dus altijd dat ik na een drukke dag weg een dagje thuis blijf.
    Hier een paar weken terug naar de dierentuin geweest en hij heeft over de hele dag 3 kwartier geslapen, de volgende middag sliep hij 3.5 uur:D

Verder als ik gezellig een dagje naar mn moeder of mn zusje ga gaat gewoon t campingbedje mee. Je kan bv ook s morgens gaan zwemmen of naar Ballorig gaan ofzo en dan zorgen dat je voor de middag weer terug bent. Rowin slaapt normaal van 13.00-15.00, maar als dat eens wat later wordt door een uitstapje s morgens trekt ie dat ook prima.
    Zou gewoon eens wat dingen uitproberen. Dan merk je vanzelf hoe hij erop reageert.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Slaapt hij niet in de auto? Als je dan tijdens zijn slaapje naar het strand rijdt en rond bedtijd weer terug heb je toch een paar uur strand-tijd en kan hij gewoon slapen.

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wij gaan of voor het slaapje, of erna. Dus bij een hittegolf staan we gewoon wat vroeger op, zodat we om 9.00 op strand zitten, ruim voor slaaptijd (en de zon te sterk wordt) weer thuis zijn.
    Dierentuin doen we altijd een einde middag. Twee a drie uur is lang zat voor een dreumes.

Scheelt wel dat we overal dichtbij wonen (< 30 min reistijd).
    Een mooi wandelgebied met zandvlakte & pannenkoekenhuis is hier ook een uitje trouwens, zoiets zit waarschijnlijk bij jullie om de hoek :)

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wij hebben qua tijden het zelfde schema als jou maar houden daar niet altijd strikt aan.
    Als wij weg zijn dan maak ik me niet druk.
    Zo zijn wij gister op bezoek geweest bij een schoonzus en is mijn man onverwachts met haar 2 zonen en ons zoontje naar een indoor ballenbak geweest en zijn we daar savonds blijven eten.
    Hij heeft dus geen dutje gedaan en avondeten pas rond 7 uur. Dus ons zoontje lag pas half 9 in bed. Afentoe moet dat kunnen vind ik.
    En als we ergens heen zijn wat lang rijden is dan slaapt hij maar in de auto.
    Als we altijd maar rekening moeten houden met het schema dan kunnen we nooit wat doen.

6. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

Feb 18, 2013
    856
    62
    28
    Female
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    kinderboerderij niet om de hoek bij jullie? in verplaats dierentuin? ik doe ook alles na noel ze slaapje! hij is meestal wel vroeg wakker en doe altijd eerst boodschappen met hem in de ochtend en na zijn lunch rond 13.00 naar bed tot 15.00 daarna gaan wij altijd ff weg naar een plas hier in de buurt of kinderboerderij of ff stukje fietsen! Ik heb mazzel dat hij wel slaapt in de auto dus ik zou wel wat Meer dingen kunnen doen met hem Maar ik heb toch liever dat ie in zijn bedje slaapt Maar zo af en toe ga ik wel weg met hem! en avondeten doet hij rond 18.00 soms wat later als het mooi weer is en we ff lekker weg zijn

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mijn ervaring is dat je jonge kinderen net zoveel plezier doet met een bezoek aan de kinderboerderij/plaatselijk strandje/speeltuintje in de buurt. Het "echte" werk van pretparken/dierentuinen hoeft nog niet echt.

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wij vertrokken dan meestal erg vroeg, maar dochter was natuurlijk ook al wakker om 7u. Dan tegen 9u bijvoorbeeld bij Planckendael, een superleuke zoo in onze buurt waar we een abonnement op hebben. En dan gewoon leuk rondlopen tot ze moe werd. En dan naar huis.

Heb je in de buurt geen leuke grote speeltuin, of een dierenpark, of een klein strandje? De echte grote uitstapjes, daar hebben ze nu toch nog niks aan.

9. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Je dreumes laten slapen in de auto: je kunt dan 12 uur vertrekken en tegen de tijd dat je kindje weer moe is, vertrek je weer naar huis.
    Of 's ochtends vroeg vertrekken en middagdut in de buggy laten doen op de plek waar je bent, (als ze moe genoeg zijn gaan ze meestal echt wel slapen even, ook al is dat korter dan thuis).
    Pretparken en allerlei andere dure dingen zou ik niet doen. Dierentuin is wel leuk, maar speeltuintjes in de wijk en parkjes, het bos, of de kinderboerderij zijn ook al leuk zat op deze leeftijd.
    Gewoon niet meerdere dagen achter elkaar gaan, maar steeds tussendoor een rustdag thuis inplannen.

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Tja, met alleen een kleintje van 14 maanden zou ik niet te veel willen. Zij zijn nog tevreden met een speeltuin of kinderboerderij.
    Wij hebben meerdere kinderen in de leeftijd van 15 jaar tot bijna 4. Dan kun je niet altijd meer rekening houden met de jongste. Als we dan een dagje weg gaan gaat hij/zij ook gewoon mee. Hopelijk slapen ze in de wagen. Een kind wat echt heel moe is gaat uiteindelijk echt wel onder zeil in de wagen of auto.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij maken vaak grote uitjes (2-3x per week) en dan slapen ze gewoon in de kinderwagen. Hoef dus verder geen rekening te houden met slaapjes.

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik denk dat ik een paar keer wegga, na de middagslaap. Een keer naar Beekse Bergen en een keer zwemmen. Heb nog kortingsbonnen voor Beekse bergen dus dan is het minder duur. En een keer met vriendin met peuters naar het pannekoekenhuis en verder wat simpel, bij oma op bezoek en kinderboerderij. Alles na de middagslaap. Strand doen we wel een keer als vriendlief thuis is en me kan. Gezien de afstand komen we daar hooguit 1x per jaar :p

13. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou dus direct na het ontbijt vertrekken. Je hoeft nergens heel lang te zijn met een kind van 14 maanden. Hier deed ik vaak bibliotheek, kinderboerderij, dierentuin, speeltuin, intratuin rond de kerst, bos, hei. Daar was m'n dreumes al heel blij mee.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb je geen kleine strandjes in de buurt? Bij een meer ofzo? Net zo lekker, lekker kleinschalig?
    Dan denk ik bv aan de maasplassen? (dat is het enige wat misschien enigszins in de buurt is :p wat ik ken - maar er is vast meer.

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Maasplassen is wel ver. Ik woon in omgeving Tilburg-Eindhoven. E3-strand is wel vlakbij. Als het warm wordt zou dat wel een optie zijn.
    We hebben ook een bosstrandje in het dorp, maar dat is erg vies water, honden worden daar ook uitgelaten. Het zal denk ik ook te koud zijn om buiten te zwemmen. Maar binnen zwemmen kan natuurlijk wel.

Bibliotheek kom ik best vaak, helaas vindt Fender de akoestiek daar prachtig klinken ;) en kletst hij op volume 10 hahaha

16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Is het Zilvermeer in Mol dan geen optie?

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zou kunnen dat dat ook niet zo ver is. Ik zal straks een kijken op googlemaps

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Gaia zoo ligt onder eindhoven geloof ik. Is niet een heel dure dierentuin. En in de buurt van chaam heb je een plas waar honden niet mogen komen geloof ik. 't zand heet het. (of ligt het in Alphen?)
    Loonse en drunense duimen.. 1 grote zandbak!

19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,299
    10,268
    113
    Voor kleine uitstapjes zoals kinderboerderij, speeltuin etc kun je makkelijk om de slaap heen.

Je zou het wel kunnen proberen om eens weg te gaan of hij toch niet in een wandelwagen slaapt.ben je in het vervolg minder afhankelijk.

Onze uk is 15 maanden en slaapt overal, wanneer we met zijn 2 en zijn hou ik rekening met de slaaptijd.wanneer we met zijn 3en een dagje weg willen dan past hij zich aan.misschien soms wat minder slaap maar dan slaapt het snachts of de volgende dag wat langer.een rust dagje.

20. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Galderse meren heb je ook nog.

Share This Page