Hoi Allemaal, Ik heb een zoontje van 6 weken. Hij slaapt goed. Echter van acht uur in de avond tm vier uur in de ochtend. Ik heb hem al een paar keer wakker gemaakt voor de nachtvoeding van elf uur, maar ook dan slaapt hij tot vier uur. Vorige week was het van negen tot vijf en nu van acht tot vier. Hebben jullie tips om dit te verplaatsen? Hij begint nu namelijk echt al de dag, want na 3 uur is hij weer wakker en wil hij weer een flesje. Zo door tot acht uur in de avond en dan gaat hij weer slapen.. Bedankt voor jullie reacties.
Ik zou het even in het baby/dreumes onderdeel vragen, stukje naar onderen of topic laten verplaatsen.
Is hier ook heel lang zo geweest. Ik denk dat wij zeker van 3-5 maanden het ritme hebben gehad van 5.00-9.00-13.00-17.00-21.00. Daarvoor kwam hij ook begin van de nacht nog, rond 1.00-2.00. Als hij na 4.00 gewoon verder slaapt is dat toch netjes tot 7.00, zeker met 6 weken! Het ene kindje laat eerst de late avondvoeding vallen en het andere kindje eerst de nachtvoeding. Ik zou gewoon in het ritme van je kindje mee gaan, het is nu ook nog vrij vroeg om 12 uur achter elkaar te slapen. Zelf lekker op tijd naar bed gaan, hij gaat vanzelf wat langer slapen.
Dochter 5 maand wordt de laatste dagen ook standaard om 4u wakker voor een fles, ze heeft dan echt honger.. Ze gaat rond 19-20u slapen, ze is dan echt doodmoe, dus later in bed leggen heeft hier geen nut.. Met 6 weken van 20u tot 4u slapen is héél goed hoor!! Dat was hier toen wel anders
Dit! Het is een baby van 6 weken. Wat wordt er toch moeilijk gedaan over dat ze dan allemaal al maar langer door moeten slapen. Zelfs mijn dochter van bijna 5 maanden slaapt 'maar' 8 uur 's nachts, echt niet langer. Nou, dat is dan maar zo.
Dochterlief sliep rond die tijd ook van 20.00-03.00/4.00. Gewoon mee gaan in het ritme, ze slapen vanzelf langer door. Nu met 8,5 maand slaapt ze van 19.30-08.00.
Wat je denk ik bedoelt is dat je wilt dat hij slaapt van 23 uur tot 7 uur. Je kunt proberen om wat te schuiven met zijn voedingstijden door eens een half flesje tussendoor te geven, dan schuift de volgende normale voeding een 1-2 uur door. Dus stel je voedt normaal om 17 uur en dan 20 uur, geeft dan eens een "tussendoortje" om 18.30 uur, dan schuift de voeding van 20 uur door naar 21 uur. Zo een paar keer door en dan heb je het ritme wat je hebben wilt. Hopelijk dan , want niet alle baby's hebben zin om hieraan mee te werken, maar proberen kan altijd. In het ergste geval wil hij dan om 20 uur wel gewoon weer een (halve) voeding en wordt hij weer om 4 uur wakker. Maar dan weet je dat je het gewoon moet uitzitten tot hij wat groter is en je je eigen bedtijden aan zijn slaapschema moet aanpassen. In elk geval kun je wel 8 uur slapen!
Applaus voor je kleine.. Hij kan heel goed zelf zeggen wat hij wil.. En, voor zulke kleintjes zijn meer kleine voedingen goed, dus hij doet het prima! Die van mij wil met 7 maanden nog elke 1.5 uur.. Daar begin ik nu een beetje klaar mee te raken, aangezien de oudste ook gewoon 2x komt.. En ik dus gemiddeld om en om de kids heb, en niet slaap.. Ooit komt het goed..
Yoshua krijgt zn laatste fles om 22.00 en wordt dan vaak tussen 2.30 en 4.00 wakker voor een fles en daar ben ik al er blij mee. Het cb vond met 4weken dat de nachtvoeding er wel af kon omdat hij groot is (4210 bij geboorte en 5040 bij 4weken). Dit dus niet eens geprobeerd omdat hij pas 4weken was. Hij valt wel vaak al om 21.00 in de box of op schoot in slaap, maar als we hem om 22.00 waker maken (wat vaak niet eens hoeft) dan drinkt hij gewoon zn fles. Ik laat het maar zo en hoop dat hij vanzelf snachts langer ertussen laat zitten. Ik snap niet zo goed waarom die kleintjes al zo snel groot moeten zijn. Mijn ervaring (na 3kids) is dat je het beste naar je kind kan kijken en luisteren. Meestal komt het dan v as nzelf goed. (En ja ik zou ook graag doorslapen maar ik ga het niet afdwingen zoals het cb wilde)
Gaat heel goed dan toch? Om 4u een fles en daarna dus om 7u weer. Lijken mij prima nachten met een baby van 6 weken. Helemaal omdat zijn nacht al om 20u begint. Ik zou het zo laten en het wordt vanzelf langer. Zoon (7 weken) maakt nu nachten van 23u tot 6u en dan om de 3 a 4 uur weer een fles tot 23u. Ik zou willen dat die eens om 20u lekker ging slapen, m'n avond terug. Maar komt vanzelf. Hij is nog zo klein.
Wij hebben ook zo'n periode gehad dat zl doorsliep op de 'verkeerde' tijden. Dus wakker maken voor een fles om 23u deden we toen niet meer. Zelf lekker vroeg naar bed en dan maar een nachtvoeding. Dat werkte beter, want om 23u dronk hij ook heel moeilijk zn fles. Het komt vanzelf wel goed. 2 weken later hadden we wel nog een keer geprobeerd om dan de flessen wat te vervroegen. Rond 21:30/22:00 laatste fles. Toen zat hij nog niet zijn diepe nachtslaap en dronk hij wel goed. Volgens mij sliep hij daarna tot de vroege ochtend, met 10 weken tot 7u en met 13 weken van 20u tot 7u. Dus toen ging het ineens heel snel.