dochter wil alleen aardappels

Discussie in 'Voeding' gestart door Lady7, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Mijn dochter van 1, wil alleen aardappels eten!
    Hebben al van alles geprobeerd... rijst, macaroni, lasagne etc.. maar ze weigert! Doet haar mond dicht, doet haar hoofd weg en slaat naar de lepel.

Als we vol blijven houden.. ligt de hele keuken onder het eten..
    Ze heeft koemelk allergie dus het is ook nog is extra lastig... heeft er iemand tips?

Heb zelf echt geen zin om elke dag aardappels, groente en vllees te eten.
    Ben ook gek op macaroni enzo.. maar om nou elke keer appart te moeten koken voor haar...

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het blijven aanbieden en dus met de pot mee laten eten. Als ze dan een aantal dagen niet eet is dat jammer, maar dat haalt ze wel weer in op andere dagen.

Als je haar en jezelf nu al laat wennen aan apart koken wordt dat alleen maar lastiger in de toekomst (denk ik)

Hier een mannetje dat eigenlijk alleen maar pasta eet. Bij aardappels, couscous en rijst is hij na een muizenhapje klaar.
    Ik blijf het aanbieden. Er komt vanzelf een dag dat het wel beter zal gaan denk ik.

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    En pasta en rijst zonder saus?

Hier een zoon die lange tijd ook alleen aardappels wilde. En dus pasta en rijst zonder saus. Zat er saus op, dan bleef zijn mond resoluut dicht.
    Groenten weigerde hij volledig.
    Dus tja, een hele periode best eenzijdige maaltijden gehad. Bleven hem wel alles aanbieden, maar in eerste instantie zonder resultaat.

Hier hielp het om het maar los te laten (na eerst weken van alles geprobeerd te hebben ;) ) dwingen kan je toch moeilijk.
    Vanaf 2 vond ik wel dat hij moest gaan proeven. Dus toen zijn we soms wel gaan dwingen dat hij 1 hapje moest proeven. Dat werkte hier, ineens ging hij weer groente eten en nu wil hij uit zichzelf al veel proeven.

Maar lastig is het wel!

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden echt al een tijd geleden het mond stijf dicht probleem.... bij ons was de oplossing zelf laten eten... alleen rijst moest nog even verwerkt worden (mengen met ei en even bakken) zodat het gegeten kon worden
    Het is welliswaar een bende aan het einde van de maaltijd, maar meneer is happy en eet als een wolf na een strenge winter

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap je wel haha, ik zou ook niet elke dag agv willen ook al ben ik er gek op, maar onder ons volwassenen zijn er ook genoeg mensen die echt alleen hollandse pot willen;) Ik zou het wel aan blijven bieden, want ze is nog jong, het kan nog makkelijk veranderen.

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

We blijven het steeds proberen, maar zonder resultaat.

Rijst wil ze niet, lijkt ze niet weg te krijgen.

Door haar koemelkallergie vallen er zowieso al veel sausjes enzo af. We hebben het idee dat ze niets eet.. wat ze in het begin niet heeft gehad.. kan dat?

Ze wil bijvoorbeeld ook geen sla, andijvie en rode kool..

7. tuc

tuc Niet meer actief

hier trouwens een meisje dat altijd alles lust behalve rijst, voor haar maak ik dan cous cous, misschien dat eens proberen, is gewoon in een bakje doen en kokend water erover.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou haar sowieso zelf laten eten op die leeftijd. Laat maar ontdekken... Dat levert bij haar en bij jullie een stuk minder frustratie op!
    Probeer het inderdaad in allerlei vormen (droog, met saus van bijv verse groenten oid). Lekker met de handjes laten eten en proeven.
    Je komt nu sowieso op een leeftijd waarbij het eten een machtsspelletje kan worden, dus pas daar voor op!!

Apart koken zou ik sowieso niet doen.
    Hier was het dan ook jammer als ze niets wilde eten. Vaak gaf ik dan als toetje nog wel een stuk fruit en ze kreeg tot 15mnd nog een fles melk voor het slapen gaan.
    Gewoon hetzelfde opscheppen op haar bordje als wat op jullie bordje ligt en samen aan tafel eten!

Ga de strijd niet aan want die verlies je!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Maak gewoon eens een saus van bijv een courgette/ broccoli/ bloemkool oid. Even koken en dan fijn pureren met wat kookvocht eventueel.
    Heerlijke pure groenten saus! Zit je ook niet met melkproducten etc.

Probeer anders ipv rijst eens risotto of zo, is wat natter en niet zo droog!

10. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Oow dan is er dus nog hoop :) fijn om te horen!

11. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Dit is een goeie! ga ik is proberen!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aardappels zijn gezonder dan rijst of pasta. Lekker aardappels geven dus!

Deel Deze Pagina