slaapzak afleren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamvansam, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Dit warme weer vonden wij een mooi moment om Sam eens uit z'n slaapzak te krijgen. Sam is altijd een enorme draaikont geweest. Vanaf begin af aan ligt hij steeds als we bij hem gingen kijken ondersteboven omgekeerd in z'n bed, vandaar dat hij altijd in een slaapzak geslapen heeft. Maar hij kan natuurlijk niet eeuwig in een slaapzak blijven slapen :D.... Nou is hij inmiddels ook de 1 meter gepasseerd en dit is al wat lastiger met slaapzakjes zoeken.
    We hebben nu een dun dekbedje voor hem gekocht en met dit hele warme weer hebben we alleen de dekbedovertrek op z'n bed liggen (het is een enorme zweetklier ;)).
    Heb hem uitgelegd dat als hij het warm heeft hij het dekbed dan van zich af kan houden, en dat als hij het koud heeft hij het dekbed lekker over zich heen kan trekken. Maar tot nu toe is het nog helemaal niks!
    Ten eerste duurt het nu langer voor hij gaat slapen, maar ok... hij gaat zonder huilen uiteindelijk gewoon slapen, dus geen probleem.
    Maar als ik bij hem ga kijken als hij slaapt dan ligt hij dus weer omgekeerd, ondersteboven in zijn bed en heeft het dekbed (of alleen de hoes) totaal geen nut.
    Uiteindelijk leg ik hem weer recht met het dekbedhoesje half over hem heen..... maar het mag allemaal niet baten.
    Hij is dan ook ineens weer voor 6en wakker. En daar heb ik toch eigenlijk niet zo'n zin in :p.
    Iemand ervaringen? Ideeën of tips?

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heb niet echt een tip, Manolito slaapt al best lang zonder slaapzak, maar ook hij ligt af en toen omgekeerd in zijn bedje,maar hij snapt wel dat hij de dekens weer over hem heen kan trekken, dus hij krijgt het niet koud ( heeft het ook niet snel koud, hij heeft het snel warm)

Maar hij word daardoor niet eerder wakker trouwens, hij is meestal rond 06.30/07.00 uur wakker, dan ben ik inmiddels wel gewend :p

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

We hebben een beetje hetzelfde probleem. Mijn ukkie heb ik nu maar weer gewoon in een dun slaapzakje, anders is hij echt tig keer wakker per nacht. Hij snapt ook nog niet dat hij zelf het dekentje over zich heen kan trekken dus als het dekentje niet goed ligt is het huilen en mama roepen. Ook is hij nu weer om half 6 wakker 's ochtends. Maakt niet uit hoe laat hij erin ligt. Ik denk dat dat gewoon een periode is, en misschien ook door het warme weer. Ik merk zelf ook dat je daardoor minder diep slaapt.

groetjes, josie

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ook nog een dreumes in slaapzak. Echter als ze zonder slaapzak gaat slapen doet ze ook haar luier af. Heel vervelend. :S

Hier dus nog steeds met.

onze dame legt haar dekbedovertrek trouwens keurig naast het bed in de hoek van de kamer voro het slapen gaan.

5. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Onze dochter ligt al 3 weken zonder dek bed en boven op de laken in allerlei richtingen. Het is ook zo warm bij ons boven. Ze geeft er niets om en wordt door dit weer wel wat eerder wakker zo rond 6 uur. Als ik dan even de speen breng is het ook zo weer 7. Ik denk dat dat van de warmte komt. Gelukkig zijn manlief en ik altijd vroege vogels geweest dus is voor ons niet zo heel erg.

Ik wil haar straks in de vakantie op het grote bed leggen ze is nu 19 maanden maar dan hebben we er alle tijd voor. En zonder slaapzak leek mij het grote bed handiger dus hier komt hij er niet meer in. hihi

6. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam is dus "gelukkig" niet de enige draaikont.....
    En weliicht heeft het vroege wakker worden inderdaad wel met het weer te maken....... Ik hoop alleen dat het snel over is ;)

7. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje ligt nu ook al een maandje zonder slaapzakje in bed (echt alleen in zijn pyjamatje met korte of lange mouw/broek). Ik wil jullie niet jaloers maken, maar hij slaapt heerlijk door tot een uurtje of half 10 als ik hem niet wakker maak :D:p Met of zonder slaapzakje.
    Maar goed dat is het punt niet, het is ook zo'n enorme draaikont. En aangezien hij vrij groot is denk ik niet dat hij nog lang in zijn ledikantje ligt (steekt vanalles tussen de spijlen door) en als hij naar een groot bed gaat wil ik hem eigenlijk ook geen slaapzakje meer aan doen.

Nu de eigenlijke vraag: zijn jullie niet bang dat ze door het draaien onder het dekbed komen (nu misschien nog alleen een overtrekje, maar in de winter zal het dikker zijn) door het draaien?

8. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam ligt al een paar maanden in een "groot" bed. Aangezien hij niet één van de kleinsten is bonkte hij steeds bij het draaien 's nachts tegen de zijkanten van zijn ledikant aan....
    Ik heb voor de zekerheid nu wel de matras van zijn ledikant half onder zijn huidige bed liggen. Ik zie het zo gebeuren dat 'ie zichzelf het bed uit draaikont en op de grond terecht komt. Dan heeft hij nu in ieder geval een zachte landing.
    En voor wat betreft het onder de dekens terecht komen en zich erin draaien... Ik denk dat hij groot en oud genoeg is om er voor te zorgen dat er niks dramatisch gebeurt. Als er iets niet naar z'n zin is zal 'ie vast wel van zich laten horen :p.

9. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja dat is misschien ook wel weer zo :D. Daar is ie heel goed in...

Deel Deze Pagina